Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@14:17:44 GMT

شرایط معافیت زلزله‌زدگان‌کرمانشاهی

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۴۸۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برابر ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح و به منظور همدردی با مشمولان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و خانواده‌های آنان، تسهیلاتی برای معافیت از خدمت این دسته از عزیزان در نظر گرفته شده است.

برهمین اساس، یکی از فرزندان مشمول خانواده‌هایی که تمام و یا حداقل دو نفر از اعضاء درجه یک خانواده خود (پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزند) را از دست داده اند از معافیت خدمت سربازی بهره‌مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این اطلاعیه با اشاره به اینکه غیبت مانع رسیدگی به درخواست معافیت از خدمت این دسته از مشمولان نخواهد بود، آمده است: در مواردی که سرپرست خانواده فوت کرده و یا به دلیل معلولیت ناشی از زلزله قادر به اداره امور خود نباشد، تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال خانواده، از خدمت سربازی معاف خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ در صورت وجود فرزند ذکور دیگری که قادر به سرپرستی خانواده است، شرط برخورداری از معافیت، عدم سکونت فرزندان دیگر در شهر محل زلزله است.به عنوان مثال؛ خانواده‌ای که دارای سه فرزند پسر بالای ۱۸ سال سالم است و پدر خانواده در اثر زلزله فوت شده و دو فرزند خانواده در خارج از استان محل سکونت خانواده سکونت دارند، لذا مشمولی که به همراه مادر ساکن شهرستان محل زلزله زده می‌باشد، واجد شرایط بهره مندی از معافیت سربازی است.

گفتنی است؛ سربازان متاهل دارای فرزند که همسر و یا فرزند خود را از دست داده اند و یا همسرشان به دلیل معلولیت قادر به اداره امور خانواده نباشد، نیز از معافیت بهره‌مند خواهند شد.

شایان ذکر است؛ سربازان متاهلی که دارای واحد مسکونی به صورت ملکی و یا اجاره در مناطق زلزله بوده، که در اثر زلزله، آسیب دیده و یا تخریب شده، در صورتی که تایید شود همسر وی در آن منزل سکونت داشته است، معاف خواهند شد.

همچنین سربازان متاهلی که به دلیل از دست دادن پدر خود و پدر همسر، به علت اینکه همسرشان در محل وقوع زلزله بی سرپرست است، از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

گفتنی است؛ مشمولان واجد شرایط بایدبا مراجعه به ستاد بازسازی مناطق زلزله زده مستقر در فرمانداری یا بخشداری‌های شهرستان‌های زلزله زده، نسبت به تکمیل فرم مربوط اقدام و برای ثبت درخواست معافیت سربازی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) اقدام کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی

 
به گزارش  تابناک، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا اظهار کرد: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی، کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضا، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یک سال تا ۵ سال محکوم می شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: چنانچه تقلب یا جعل و یا اخذ رشوه تاثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبین با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یک سال تا ۱۰ سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و ۶ ماه تا ۳ سال حبس محکوم خواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی http://www.vazifeh.police.ir از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مشمولان سربازی مراقب باشند حبس نخورند!
  • اما و اگرهای قانون سربازی؛ پاسخ به شبهات اصلی خانواده‌ها
  • اما و اگرهای قانون سربازی
  • واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی اعلام شد
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی