Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@05:59:39 GMT

«آخوندی» درباره ایام غیبتش توضیح دهد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۴۸۸۳

«آخوندی» درباره ایام غیبتش توضیح دهد

علیرضا قربانی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی با عنوان «یک سؤال منطقی از یک غیبت غیرمنطقی» که در اختیار ما قرار داد به بررسی غیبت غیرموجه آخوندی در بحران زلزله اخیر پرداخت که متن کامل آن در ادامه می‌آید:

زلزله ویرانگر 21 آبان علاوه بر جریحه‌دار کردن قلب‌های میلیون‌ها ایرانی نوع‌دوست، واکنش خیرخواهانه افراد زیادی در خارج مرزهای جمهوری اسلامی را نیز برانگیخت که شرح نیکوکاری آن‌ها در خبرهای این چند هفته زبان به زبان نقل‌شده و می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه‌های مسئول در جمهوری اسلامی نیز به فراخور وظایف و ظرفیت‌هایی که در اختیار داشتند، پای‌کار آمدند و صرف‌نظر از بعضی نقدها که عمدتاً به حوزه مدیریت بحران مربوط است، از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

 بازدید مسئولان مختلف و در رأس آن‌ها حضور سرزده رهبر معظم انقلاب و دیدار صمیمی ایشان با آسیب‌دیدگان زلزله و پیگیری مشکلاتشان، به‌صورت بی‌واسطه و از نزدیک، و نیز حضور چهره‌های هنری و ورزشی و تراکم و ترافیک سنگین دیگر هم‌وطنانی که برای کمک به زلزله‌زدگان راهی منطقه شدند، از دیگر مسائل پس از زلزله سرپل ذهاب و مناطق اطراف آن بود، اما در طول روزهای بحرانی که هر دقیقه آن برای حل مشکل مردم حیاتی و ارزشمند بود، غیبت غیرموجه و سؤال‌برانگیز آقای عباس آخوندی، وزیر محترم راه و شهرسازی، به‌عنوان کسی که حادثه زلزله رابطه مستقیمی با حوزه مسئولیت او داشت بدون هیچ توضیحی ادامه یافت. البته گفته شده که آقای وزیر در روز بازدید آقای رئیس‌جمهور حضور کوتاهی در منطقه داشته است که خبر و اظهارنظری از آقای آخوندی در سابقه خبرها نیست. حتی در گزارش‌های تصویری مربوط به سفر رئیس‌جمهور هم اثری از وی نیست، تا 11 روز بعد از زلزله، که سروکله آقای آخوندی در این مناطق پیدا شد.  

انتظار آن بود که آقای آخوندی و مسئولان بالادستی او در دولت که بی‌مطالعه و تحقیق، جوسازی علیه دولت اسبق را به‌عنوان نخستین واکنش‌های خود به زلزله انتخاب کرده بودند، یا حداقل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی درباره این غیبت طولانی که واکنش‌ها و بازتاب وسیعی در فضای مجازی یافت، توضیح می‌دادند.

در حوادثی این‌چنین مسئولان اجرایی حتی وقتی در سفرهای مهم و از پیش برنامه‌ریزی‌شده در خارج از کشور به سر می‌برند، نیز سفرشان را نیمه‌کاره رها می‌کنند و به کشور برمی‌گردند اما دولت و شخص وزیر هرگز توضیح ندادند که مسئول وزارتخانه‌ای که حادثه زلزله و ویرانی خانه‌های مردم رابطه مستقیمی با حوزه مسئولیت  او داشت، در طول این ایام کجا بود و به چه‌کار مهم‌تری اشتغال داشت؟ 

علاوه بر آنچه گذشت، مرور خبرهای پایگاه اطلاع‌رسانی وزارتخانه راه و شهرسازی در این ایام و حتی کانال تلگرامی منتسب به آقای آخوندی هم در طول این دوره اطلاع اندکی از فعالیت‌های آقای وزیر دارد که حضور وی در هفتمین نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای برای افغانستان (!) به تاریخ 23 آبان از آن جمله است. نکته آنکه 23 آبان همان روزی است که آقای روحانی برای بازدید از مناطق آسیب‌دیده در زلزله راهی کرمانشاه شد، و بنا به خبر پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، وزرای نفت و راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، رئیس بنیاد مسکن انقلاب و معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، دکتر روحانی را در این سفر همراهی کرده‌اند. اولین پست کانال تلگرامی منتسب به وزیر راه هم تاریخ دوم آذر96 را به همراه دار که ذیل مطلبی با عنوان «زلزله و اخلاق عمومی» درج‌شده است؛ بگذریم که در همین مطلب هم آمار اعلام شده توسط وزیر راه یعنی 530 کشته زلزله با آمار 456 نفر مراجع رسمی دیگر مطابق نیست و عدم اطلاع درست وی از ماجرا را نشان می دهد.

به جز آنچه اشاره شد، در طول روزهای پرالتهاب امداد و نجات و اقدامات بعدازآن، از آقای وزیر راه و شهرسازی خبر و اثری نیست. حتی اگر فرض کنیم آقای آخوندی مثل هر کارمند دیگری حق استفاده از مرخصی دارد؛ درست است که مرخصی حق است و سفر کاری یا تفریحی هم همین‌طور، اما همه این‌ها مربوط به شرایط عادی است و بدیهی است که در شرایط بحران، لغو مرخصی و بازگشت به محل کار حداقل مسئولیت‌پذیری است. آقای وزیر حتی اگر در طول این روزهای بحرانی گرفتار بیماری و دوا و درمان هم بوده است، به احترام سؤالی که در افکار عمومی ایجادشده بود، پس از بازگشت به محل کار، باید درباره ایام غیبتش به مردم و رسانه‌ها توضیح می‌داد.

حال که آقای آخوندی و دیگر مسئولان دولتی درباره این غیبت توضیح نداده‌اند حق و البته وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که ضمن احضار وزیر راه برای غیبت غیرموجه او طرح پرسش کنند و اگر توجیه منطقی برای این عدم حضور وجود نداشته باشد، این سؤال مطرح خواهد شد که آیا ادامه مسئولیت مدیری که حضورش در دوران بازسازی مسکن آسیب‌دیده به‌اندازه روزهای بحرانی زلزله مهم است، در رأس وزارت راه و شهرسازی غیرمنطقی نخواهد بود؟

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح گلر جوان پرسپولیس درباره شوت عبدالکریم!

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته اتفاقی عجیب در حاشیه تمرین پرسپولیس رخ داد و پنالتی‌زدن حسن عبدالکریم برای یکی از دروازه‌بانان این تیم دردسرساز شد.

ماجرا از این قرار بود که در بخش پایانی تمرین و موقع پنالتی‌ زدن حسن عبدالکریم با گلرهای جوان این تیم وارد کل کل می‌شود. او خطاب به یکی از گلرهای جوان پرسپولیس جهت پنالتی‌اش را اعلام می‌کند و مدعی می‌شود حتی در این صورت هم او قادر به مهار ضربه‌اش نخواهد بود. اما شدت ضربه و نوع توپ گیری گلر جوان پرسپولیس باعث می‌شود تا چهار انگشت وی بشکند و او اکنون مجبور به پشت سر گذاشتن دوران نقاهت شود.

حسن عبدالکریم که شوت‌های سهمگین او در لیگ امسال و از زمان پیوستن به پرسپولیس نیز کاملا موردتوجه قرار گرفته، البته بعد از این ماجرا کاملا نگران شده و در چند مرحله نیز طی روزهای اخیر پیگیر اوضاع این گلر جوان شده است.

محمد گندمی گلر 19 ساله پرسپولیس که از رده پایه‌ها در تمرینات تیم بزرگسالان حضور یافته بود، درباره این موضوع اینطور به خبرنگار ما توضیح می‌دهد: چیز خاصی نیست. اصلا نمی‌دانم چطور شد که خبرش به بیرون آمد و دوست هم ندارم درباره‌اش حرف بزنم. شاید یک اتفاق فوتبالی بود. بهتر است درباره‌اش حرف نزنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شدت ضربه به شکلی بوده که باعث این اتفاق شده گفت: بله، ضربه که خیلی محکم بود اما شاید جاگیری و اقدام من برای توپ گیری در آن صحنه نیز بی تاثیر نبوده باشد. هر چه بوده تمام شده.

گندمی درباره روند درمانی‌اش نیز گفت: فعلا که گچ گرفته‌ام و منتظرم تا دوران نقاهت تمام شود. فکر کنم حداقل 12 هفته طول بکشد تا بعد از آن گچ را باز کنم. انشاالله مشکلی نیست.

گلر جوان پرسپولیس با اشاره به اینکه عبدالکریم قصدی در این مورد نداشته از پیگیری‌های این مدافع قطری در چند مرحله برای بررسی شرایط نیز صحبت کرد: او واقعا نگران بود. چند مرحله پیگیر حالم شده و مشکلی نیست و بعد از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت برمی‌گردم.

دیگر خبرها

  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • توضیح گلر جوان پرسپولیس درباره شوت عبدالکریم!
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • صدرشیمی، مهریزی شد
  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت