Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان گلستان برپا شد که این نمایشگاه از نظر فلسفه برگزاری و اهمیت آن تفاوت زیادی با نمایشگاه‌های دیگر دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی نجفی نژاد ظهر امروز در مراسم نکوداشت هفته پژوهش و فناوری استان اظهارداشت: نمایشگاه هفته پژوهش از نظر فلسفه برگزاری و اهمیت آن تفاوت زیادی با نمایشگاه‌های دیگر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسئله پژوهش یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، افزود: مسیر توسعه هر کشوری جز از طریق پژوهش محقق نخواهد شد.

دبیر هفته پژوهش استان با اشاره به مطالعاتی که در زمینه رشد و توسعه اقتصادی برخی کشورها انجام شده است، ادامه داد: مطالعات زیادی در سطح کشورهای غربی درباره رمز و راز پیشرفت این کشورها و هم‌چنین دستیابی آنان به ثروت و رفاه صورت گرفته که این مطالعات در آسیا هم انجام شده است.

وی اظهار داشت: برای این مطالعات 4 شاخص تدوین شده که یکی از آنها مربوط  به اقتصاد دانش‌بنیان است. قوانین و مقررات و زیرساخت‌ها، نیروی انسانی آموزش دیده، نظام نوآوری و فناوری و زیرساخت‌های توسعه ارتباطات و اطلاعات از جمله این شاخص ها است.

نجفی نژاد با بیان اینکه رابطه این شاخص‌ها با جی دی پی، توسعه اقتصادی و کاهش فقر رابطه مستقیم است، گفت: این مطالعات نشان داده که کشورهایی که دارای اقتصاد پیشرو هستند و آنهایی که ضریب اقتصاد دانش بنیان بالایی دارند، به سطح بالاتری از رفاه اقتصادی دست پیدا کردند و فقر در آن‌ها پایین‌تر است.

وی تأکید کرد: هرچقدر بتوانیم از طریق محصولات دانش‌بنیان اقتصاد را شکوفاتر کنیم، اقتصادی ماندگارتر، پایدارتر و با ارزش افزوده بیشتری خواهیم داشت.

دبیر هفته پژوهش استان گلستان با اشاره به شعار این هفته افزود: شعار این هفته "پژوهش تقاضا محور، زیربنای توسعه اقتصاد دانش بنیان" است که امیدواریم پژوهشگران و محققان استان بتوانند به توسعه استان شتاب ببخشند و مسیر توسعه اقتصادی استان  و کشور را شکوفا کنند.

وی گفت: مسئولان باید از دل نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها که توسط پژوهشگران جوان استان به نمایش گذاشته می‌شود فرصت سرمایه‌گذاری، حمایت و توسعه بیشتر راه فراهم کنند.

انتهای پیام/

R41471/P1336/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آصفی: دیگر هیچ عرصه بین‌المللی نیست كه رژیم صهیونیستی لطمه ویرانگری در آن نخورده باشد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا آصفی، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در یک گفتگوی رادیویی درباره وضعیت اقتصادی رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی اظهار كرد: طوفان الاقصی اقتصاد اسرائیل را ویران كرد در كنار ویرانه‌های دیگری كه برای رژیم صهیونیستی به وجود آورد.

آصفی افزود: رژیم صهیونیستی به لحاظ سیاسی، امنیتی، نظامی و اجتماعی و افكار عمومی لطمات زیادی دیده و امروز هیچ عرصه‌ای نیست كه رژیم صهیونیستی لطمه ویرانگری در آن نخورده باشد.

او با اذعان اینكه اهمیت اقتصاد اسرائیل كمتر از سایر ابعاد نیست گفت: این جنگ یك سری هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم داشت كه هزینه مستقیم آن بین ۴۰ تا ۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود و این در حالی است كه بودجه جنگ رژیم صهیونیستی خیلی كمتر از این‌ها یعنی حدود ۲۴ میلیارد دلار است.

آصفی اظهار كرد: آمریكا همیشه تلاش داشت بگوید رژیم صهیونیستی به عنوان تنها رژیم دموكرات در منطقه بالاترین امنیت و عالی‌ترین شرایط اقتصادی را دارد كه تا قبل از این اتفاقات، رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی ۶,۵ درصد بود اما امروز به ۳ برابر كاهش پیدا كرده و به نزدیك ۲ درصد رسیده است.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه اضافه كرد: مهاجرت‌های معكوس و خالی شدن شهرك‌ها و معطل ماندن اقتصاد ممتاز رژیم صهیونیستی از نظر فناوری و دانش‌بنیان‌ها همگی باعث شده كه دید بین‌المللی نسبت به این رژیم عوض شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پژوهش و بومی سازی رویکرد اصلی شرکت ملی حفاری ایران
  • آصفی: دیگر هیچ عرصه بین‌المللی نیست كه رژیم صهیونیستی لطمه ویرانگری در آن نخورده باشد
  • فناوری قدرت ساز و ثروت ساز است
  • گسترش فرهنگ پژوهش در نمایشگاه هنر و خلاقیت دانش‌آموزان سما
  • جذب ۵۴۰ میلیون دلار سرمایه ارزی در استان هرمزگان
  • اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان
  • اردبیل استان برتر کشور در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • انتقاد آقای اقتصاد به سیاست های تعدیل اقتصادی
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است