Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - شهردار تبریز با بیان اینکه 2 هزار و 400 هکتار بافت موجود ناکارآمد شهری در تبریز نیاز به ساماندهی دارد، گفت: اولویت اصلی این شهرداری توجه به معضل حاشیه نشینی و خانه های ناپایدار شهری است.

به گزارش ایرنا، ایرج شهین باهر روز یکشنبه در دیدار با گروه سرمایه گذاری ترکیه ای با تاکید بر آماده بودن بسترهای قانونی و حمایت از سرمایه گذاری برای احیای بافت های فرسوده و حاشیه نشین تبریز افزود: در این زمینه مایل به استفاده از تجربیات شرکت های فعال با کارنامه درخشان در کشور و خارج از کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: بسترهای قانونی حمایت از سرمایه گذار برای احیای بافت های حاشیه نشین شهری در تبریز مهیاست و شهرداری در این راستا از حضور شهرداران داخلی و خارجی استقبال می کند.
شهردار تبریز با اشاره به اهمیت احیای بافت حاشیه نشین و احداث خانه های استاندارد و مقاوم برای شهروندان یادآوری کرد: شهرداری تبریز آماده است در زمینه ارائه تمامی مجوزهای قانونی ساخت و ساز با بخش خصوصی و شرکت ها همکاری کند تا حاشیه نشینی و مناطق حاشیه نشینی شهر اصلاح شود.
شهین باهر با اشاره به اینکه در زمینه اصلاح بافت های حاشیه نشین در کشورهای مختلف تجربه موفقی وجود دارد از گروه سرمایه گذار ترکیه ای خواست با حضور میدانی در مناطق حاشیه نشین تبریز از این مناطق بازدید کنند.
وی با بیان اینکه در صورت تغییر بافت حاشیه نشین به مناطق نوساز، ارزش افزوده این مناطق بالا می رود، گفت: این مناطق هر چند مناطق حاشیه نشین هستند اما در صورت تغییر بافت به بهترین مناطق شهری تبریز تبدیل می شود.
گروه سرمایه گذار ترکیه ای از گروه های سرمایه گذاری در احداث مسکن انبوه است که علاوه بر اجرای طرح های بزرگ مسکن انبوه در چند کشور 2 پروژه بزرگ 20 هزار واحد و 35 هزار واحدی را در کشور احداث کرده است.
نمایندگان و کارشناسان این گروه سرمایه گذاری بعد از دیدار با شهردار تبریز و دو عضو شورای این شهر به همراه معاون شهردار از بخشی از مناطق حاشیه نشین تبریز بازدید کردند.
کلانشهر تبریز نیمی از جمعیت 3میلیون و 800هزار نفری استان آذربایجان شرقی را در خود جای داده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: رستگار
8023/6183

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان

کیومرث خانی لعل آبادی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از تعدادی از بنا‌های قدیمی واقع در بافت تاریخی شهر کرمانشاه گفت : در بافت تاریخی شهر کرمانشاه گذری قدیمی با عنوان گذر جلوخان-حدفاصل خیابان مدرس تا خیابان جلیلی - واقع شده که بسیاری از بنا‌هایی که در این بخش قرار دارند، دچار فرسودگی شده‌اند. 

وی افزود: علیرغم اینکه این بنا‌ها از نظر تاریخی دارای اهمیت زیادی هستند، اما به دلیل گذشت زمان استحکام آنها ضعیف شده و باید مورد مرمت قرار گیرند. 

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: مالکین عمده این بنا‌ها توان مالی چندانی برای مرمت بنای خود ندارند، لذا نیاز است حمایت‌هایی از آنها صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات دولتی نیز برای مرمت آنها محدود است، عنوان کرد: کل اعتباراتی که امسال برای بافت تاریخی کرمانشاه اختصاص پیدا کرده حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده نیمی از این اعتبار صرف طرح مطالعاتی مرمت بازار قدیمی فیض آباد شود و نیمی دیگر از این اعتبار را برای مرمت گذر جلوخان، با مشارکت مالکین بنا‌های واقع در این محله اختصاص دهیم. 

خانی لعل آبادی تصریح کرد: خوشبختانه در بازدیدی که استاندار کرمانشاه از گذر جلوخان داشتند، قول‌هایی برای افزایش اعتبار ساماندهی این محله تاریخی دادند که امیدواریم بزودی محقق شود. 

وی خاطرنشان کرد: از طرفی مقرر شد که یک کارگروه با حضور دستگاه‌های ذیربط همچون میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری برای ساماندهی بافت تاریخی شهر کرمانشاه تشکیل شود. 

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه عنوان کرد: بافت تاریخی که بخشی از هویت گذشته شهر ما به شمار می‌رود، می‌تواند به عنوان یک فرصت به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند، در همین راستا با حمایت استاندار و همراهی دستگاه‌های ذیربط در تلاش برای احیاء این بخش از شهر هستیم. 

استاندار در این برنامه از برخی از بنا‌های قدیمی بافت تاریخی شهر کرمانشاه همچون خانه اکبرپور، حمام ملاباشی، زورخانه علمدار، سرای همدانی ها، هتل بوتیک ونوشک (خانه تاریخی صارم الدوله)، خانه حکیم نصیر، مسجد نظام، گذر جلوخان و خانه رنده کش بازدید و با اهالی این محله گفتگو کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • (تصاویر) وضع ناگوار حاشیه‌نشین‌های مرادآباد
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !