Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- با وجود آن که ماه هاست در ورامین باران نباریده و همه افراد به ویژه کشاورزان چشم به بارش نزولات اسمانی هستند ولی جوی های ورامین همواره مملو از آبی است که از خانه ها و برخی ا زکارگاه ها به صورت فاضلاب جاری است.

به گزارش ایرنا ، شهرستان ورامین از جمله مناطقی است که هنوز نیز در برخی از مناطق آن فاضلاب خانگی و صنعتی روانه جوی ها می شود و همواره جمع آوری فاضلاب یکی از دغدغه های مسئولان به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هرچند که تلاش مسئولان مدیریت شهری و شرکت آب و فاضلاب برای جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب توانسته تا اندکی از مشکلات این حوزه بکاهد ولی هنوز نیز بوی تعفن جوی های مملو از فاضلاب ، ساکنان مناطق جنوبی ورامین را آزار می دهد.
جاری شدن آب فاضلاب خانه ها در جوی ها علاوه بر مشکلات زیست محیطی ، مسائل بهداشتی نیز به همراه دارد به گونه ای که در مناطق جنوبی ورامین ، انباشت فاضلاب ، شرایط را برای زندگی ساکنان این مناطق نیز با مشکل مواجه کرده است.
مشکل فاضلاب با مشخص نبودن متولی جمع آوری آن بین شهرداری ، شبکه بهداشت و درمان و آبفا در سطح شهر ورامین روز به روز افزوده می شود و بی توجهی به آن می تواند مشکلات این حوزه را افزایش دهد.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان ورامین متولی جمع آوری آب های روان را شهرداری اعلام کرد و افزود :جمع آوری آب های ناشی از بارش باران و نزولات جوی و آب های مربوط به روان سازی آب فاضلاب خانگی نظیر آب حمام و آشپزخانه وظیفه شهرداری هاست و آبفا در این زمینه وظیفه ای ندارد.
علیرضا علی کاهی افزود : در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب شهرستان ورامین در حال اجرای طرح فاضلاب شهری است که با اجرای کامل این طرح ، کلیه فاضلاب های خانگی در اختیار این شرکت قرار می گیرد.
معاون خدمات شهری شهرداری ورامین نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت : جمع آوری آب های سطحی ناشی از نزولات جوی وظیفه شهرداری است ولی با توجه به این که روان سازی فاضلاب خانگی در سطح شهر ، با سلامت مردم ارتباط دارد ، رسیدگی به این مشکل وظیفه شبکه بهداشت است.
سید ابوالفضل قاسمی افزود : شهرداری ورامین در راستای جمع آوری آب های سطحی طرح های متعددی را اجرا کرده ولی تا کنون در زمینه جلوگیری از ورود فاضلاب خانگی به جوی های شهر اقدامی انجام نداده است.
وی بیان کرد: شبکه بهداشت می تواند با پیگیری قانونی ورود فاضلاب خانگی به جوی های شهر ، با این پدیده مقابله کرده و با کسانی که این تخلف را انجام می دهند برخورد کند.
رئیس شبکه و درمان شهرستان ورامین نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : هر چند که شبکه بهداشت و درمان وظیفه مستقیم در مقابله با ورود فاضلاب خانگی به خیابان ها و معابر شهر را ندارد ولی تا کنون جلسات متعددی برای ساماندهی این موضوع برگزار شده که البته این جلسات به نتیجه قابل قبولی ختم نشده است.
دکتر بابک بختیاری جم افزود : در جلسات برگزار شده پیشنهاد بررسی وضعیت دفع فاضلاب یکی از مناطق و محله های شهر به صورت پایلوت ارائه شده تا علت ورود فاضلاب به خارج از منزل بررسی شود تا اقدامی عملی در راستا رفع این مشکل صورت گیرد.
وی بیان کرد: به شهرداری نیز پیشنهاد شده تا در هنگام صدور پایان کار ساختمان های جدیدالاحداث ، موضوع دفع فاضلاب منازل نیز بررسی شود تا در صورت عدم توجه به این مهم ، برای این واحدها پایان کار صادر نشود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ سرپرست شهرداری خرمشهر گفت: حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری به دلیل گستردگی و اهمیت موضوع پاکیزگی شهر، به صورت فعال و همه روزه نسبت به جمع آوری نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر اقدام می‌کنند.
دامون عبدالهی‌زاده به رنگ آمیزی ۴۵ کیلومتر از جداول خیابان‌ها و بلوار‌های شهر خرمشهر اشاره کرد و افزود: چهار کیلومتر از نرده‌های پیاده‌رو ساحلی امام خیمینی (ره) و بلوار بایندر رنگ آمیزی شده است.
وی به اجرای هشت کیلومتر هرس و فرم دهی درختان، کاشت ۹ هزار متر مربع گل‌های فصلی و نصب مجموعه وسایل جدید بازی کودکان در چهار پارک خرمشهر اشاره کرد و گفت: ۲ نماد نخل نوری در میادین کوی بهروز و بسیج نصب شد.
سرپرست شهرداری خرمشهر به اجرای طرح آسفالت خیابان‌ها و معابر شهر خرمشهر پس از ۲۰ سال اشاره کرد و افزود: بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع از خیابان‌های اصلی و فرعی شهر خرمشهر آسفالت و روکش آسفالت شد.
۱۱ کیلومتر از بلوار‌های سطح شهر نورپردای و بیش از ۲۰۰ پروژکتور در میادین و پارک‌ها نصب شد.

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد