Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه کمیته امداد دارای دو ویژگی برجسته است، گفت: از ویژگی‌های برجسته کمیته امداد مزین بودن آن به نام مبارک حضرت امام خمینی (ره) است که موجب اعتماد خیران به کارکردهای این نهاد در بخش‌های مختلف شده است.

هدایت صفری یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته کمیته امداد را رسیدگی به نیازمندان عنوان کرده و افزود: توجه به امور معیشتی نیازمندان از تأکیدات دینی و ائمه معصومان (ع) بوده و امروز کمیته امداد برنامه‌های خود را در حوزه رسیدگی به نیازمندان جامعه با رویکرد توانمندسازی و بسترسازی برای ارتقاء فرهنگ کار و تلاش در جامعه هدف خود در بخش‌های مختلف اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر در خانوارهای نیازمند به جامعه نیز آسیب می‌رساند، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با خدمت اثربخش به نیازمندان جامعه در بخش‌های مختلف نیازهای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد را با رویکرد پیشگیری از آسیب در جامعه برطرف کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان راهبرد دیگر این نهاد را بسترسازی برای مشارکت خیران در برنامه‌های محرومیت‌زدایی این نهاد عنوان کرد و گفت: رویکرد کمیته امداد در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای خدمت‌رسانی اثربخش به نیازمندان جامعه ازیک‌طرف و از طرف دیگر توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری در جامعه است.

وی ادامه داد: طرح‌های اجرایی کمیته امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی ریشه در اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان داشته و موجب می‌شود در کنار تأمین منابع مالی موردنیاز برای خدمت‌رسانی به مددجویان تحت حمایت این نهاد، مردم نیز به فیض خدمت به نیازمندان برسند.

صفری با اشاره به اینکه خیران زنجانی در بخش‌های مختلف به‌ویژه در کارهای خیرخواهانه همواره پیش‌قدم بوده‌اند، افزود: با مشارکت مطلوب خیران زنجانی سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از محل کمک حامیان طرح اکرام ایتام از 140 هزار تومان در پایان شش‌ماهه نخست سال گذشته به 259 هزار تومان در پایان شش‌ماهه نخست امسال رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی دفتر مرکزی کمیته امداد، استان زنجان جایگاه نخست کشوری را در کمک به ایتام تحت حمایت این نهاد در شش‌ماهه نخست امسال کسب کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به اجرای ساختار جدید تشکیلاتی این نهاد در این استان اشاره کرد و افزود: هدف کمیته امداد از اجرای ساختار جدید تشکیلاتی در کنار توجه به چابک سازی فعالیت‌های این نهاد، ارائه خدمات مؤثر، هدفمند با ایجاد امکان دسترسی سریع نیازمندان به خدمات و بسترسازی برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های محلی برای خدمت‌رسانی به نیازمندان است.

وی با اشاره به استقرار کمیته امداد اداره صائین قلعه در اجرای ساختار جدید تشکیلاتی کمیته امداد استان زنجان، گفت: با استقرار کمیته امداد در شهر صائین قلعه تلاش می‌کنیم فرآیند خدمت‌رسانی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در این بخش را کاهش داده و توانمندسازی آن‌ها را با سرعت بیشتری پیگیری کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی نیا امام‌جمعه شهر صائین قلعه نیز در این مراسم ضمن تقدیر از مدیران کمیته امداد با اشاره به اینکه شتاب در کار خیر و پیشی گرفتن از همدیگر برای انجام کار خیر از تأکیدات دین اسلام است، گفت: ایجاد کمیته امداد شهر صائین قلعه بسترهای لازم برای استفاده از ظرفیت‌های خیرخواهانه و استفاده از آن برای کمک به نیازمندان را فراهم می‌کند و این کار مصداق بارز سبقت در کارهای خیر است.

علی حیدری فرماندار شهرستان ابهر نیز در این مراسم با قدردانی از رویکرد توانمندسازی کمیته امداد در خدمت‌رسانی به خانوارهای نیازمند با محوریت اشتغال، گفت: ویژگی بارز کمیته امداد مردمی بودن این نهاد و ارائه خدمت بی‌منت به نیازمندان و زمینه‌سازی برای ارتقاء کرامت انسانی اقشار ضعیف جامعه است.

گفتنی است زمین اداره کمیته امداد صائین قلعه به مساحت 400 متر مربع توسط شورای شهر صائین قلعه به این نهاد اهداء شده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان در بخش‌های تسهیلات ضروری، وام کارگشایی و تسهیلات مسکن در شهرستان جم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان جم، اکبر پورات ظهر امروز در جلسه با مسئولان شهرستان جم با اشاره به ایجاد میز خدمت همراه با کاروان خدمت مسئولان در این شهرستان اظهار داشت: در میز خدمت شهرستان جم همراه با کاروان خدمت مسئولان به این شهرستان با 173 نفر از مردم با حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر دیدار چهره به چهره انجام شد.

وی ادامه داد: کاروان خدمت مسئولان استان بوشهر در سفر شهرستانی به شهرستان جم، ضمن دیدارهای چهره به چهره با مردم، بخشی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دولت مردمی آیت‌الله رئیسی رفع دغدغه‌ها در دیدار چهره به چهره با مردم و محرومین است، تصریح کرد: برپایی این چنین برنامه‌هایی در قالب میز خدمت اقدام بسیار با ارزشمندی است تا بتوانیم با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشیم.

وی از اختصاص 365 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به خانواده‌های کم‌بضاعت و 45 میلیون تومان مساعدت مالی بلاعوض به افراد نیازمند خبر داد و عنوان کرد: همچنین به سه نفر وسایل و خدمات توانبخشی اختصاص داده شد و فاکتورهای درمانی و کمک درمانی افراد محروم این شهرستان توسط هلال احمر استان تقبل هزینه شد.

پورات از تخصیص 6.6 میلیارد ریال وام به نیازمندان در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: در این دیدار با مردم شهرستان جم، 255 میلیون تومان تسهیلات ضروری، 110 میلیون تومان وام کارگشایی و 300 میلیون تومان تسهیلات مسکن به افراد مختلف در این شهرستان تخصیص یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: در این دیدارها مهمترین موضوع متقاضیان در حوزه تسهیلات بانکی، اشتغال، اجرا طرح هادی، مشکلات ایثارگران و بنیاد شهید، منابع طبیعی، ثبت و اسناد و اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

انتهای پیام/190

  

دیگر خبرها

  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است