Web Analytics Made Easy - Statcounter

دردسر بیمارستان‌سازی در شهرهای بزرگ/۶۰درصد بیمارستان‌ها فرسوده‌اند،هشدار درباره عوارض مخدر جدیدی به نام « دستمال »،تهران متروکه‌ای در آینده!،تهرانِ خفته روی زلزله واز چالش محیط‌بانان در محاکم قضایی تا حق‌درجه‌ای که داده نمی‌شود از مهمترین اخبار اداره اجتماعی ایسنا هستند.

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی ایسنا امروز  شنبه (۴آذرماه) ۵۵ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین خبرها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

تهران متروکه‌ای در آینده!

اگرچه گودبرداری‌های عظیم و غیر اصولی انجام شده در تهران و کلانشهرها می‌تواند یکی از عوامل فرونشست‌ و آسیب زا به زمین باشد، اما یک استاد دانشگاه معتقد است افزایش ارزش افزوده زمین،بی توجهی به اصول ساخت‌وساز ، سلیقه‌ای رفتار کردن در ساخت‌و ساز و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می‌تواند تهران را در آینده‌ای نه چندان دور به متروکه‌ تبدیل کند.

تهرانِ خفته روی زلزله

با توجه به گسل‌های کلانشهر تهران گویی این شهر روی زلزله خفته است اما شیوه‌ای که در ساخت و سازها ظرف سال‌های گذشته دنبال شده همچنین رویه مدیریت بحران در این شهر، همگی حاکی از آن است که علی‌رغم اظهارنظرهای مکرر کارشناسان و مسئولان؛ بسیاری که در این حوزه برابر قانون وظایفی را برعهده داشته و دارند در خواب غفلت‌ هستند تا چشم انداز بروز این بلایای طبیعی را برای این شهر پرجمعیت هر لحظه فاجعه آمیزتر ترسیم شود. بی تردید امروز نیاز است که با توجه به همه شرایط موجود در پایتخت برنامه‌ریزی دقیق و علمی برای مقابله با این بلایای طبیعی انجام شود.

متقاضیان دریافت طرح ترافیک سال ۹۷ بخوانند

دکتر سید نواب حسینی منش - مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران- در توضیح معاینه فنی ویژه تهران گفت: در این معاینه فنی آزمون آلایندگی در دو دور موتور (آرام - بالا )انجام می شود.

وی  از اعمال حدود مجاز آلایندگی سختگیرانه برای خودروهای متقاضی طرح ترافیک سال ۹۷ در مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد و گفت: کلیه خودروهای متقاضی دریافت طرح ترافیک سالیانه و یا مدت دار( روزانه،هفتگی...) بایستی نسبت به اخذ معاینه فنی ویژه از یکی از مراکز شهر تهران به استثناء مراکزخاوران ، ابوذر، ایران خودرو، ایرتویا اقدام کنند.

از چالش محیط‌بانان در محاکم قضایی تا حق‌درجه‌ای که داده نمی‌شود

محیط‌بانان کشور که وظیفه حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست را برعهده دارند، دغدغه‌های مشابهی دارند. کمبود نیروی محیط‌بان، نبود تجهیزات لازم محیط‌بانی و عدم حمایت قضایی کافی از محیط‌بانان فراگیرترین مشکلات سربازان طبیعت به شمار می‌آید. این بار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین مشکلات محیط‌بانان این استان را تشریح و نسبت به عدم تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان انتقاد کرد.

تاکید برای تخلیه نیروهای امداد و نجات از مدارس مناطق زلزله‌زده غرب کشور

محمدتقی نظرپور - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور- با اشاره به اینکه در مجموع برای تخریب ۷۸ مدرسه تخریبی، تعمیر۱۶ مدرسه و مقاوم سازی ۵ مدرسه مناطق زلزله‌زده غرب کشور، ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است اظهار کرد: طی ۱۰ روز گذشته بازدیدهایی از مدارس داشتیم. یک مدرسه ۱۵کلاسه و یک مدرسه شش کلاسه در سرپل ذهاب و یک مدرسه ۹ کلاسه نیمه کاره در قصر شیرین داریم. در قدم اول قرار شد مدارس نیمه کاره را تکمیل کنیم که از اعتبارات ملی یک میلیارد تومان به آن اختصاص دادیم.

مخالفت با ورود موسسات کنکور به مدارس ابتدایی / این موسسات مخل یادگیری هستند

رضوان حکیم‌زاده - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش- با تاکید بر اینکه حضور موسسات کنکور در مدارس ابتدایی مخل یادگیری و متناقض ارزشیابی کیفی و توصیفی است، گفت: به استان‌ها اعلام کردیم با ورود موسسات کنکور به مدارس ابتدایی به هر شکلی مخالف هستیم.

دردسر بیمارستان‌سازی در شهرهای بزرگ/۶۰درصد بیمارستان‌ها فرسوده‌اند

دکتر ایرج حریرچی - قائم مقام وزیر بهداشت- با بیان اینکه ۶۰ درصد از بیمارستان‌ها در کشور فرسوده‌ هستند، از دردسرهای بیمارستان‌سازی در کشور گلایه کرد وگفت: واقعیت این است که در تقسیم‌بندی جاری حوزه سلامت، ساخت بیمارستان و تامین تخت‌های بیمارستانی بر عهده وزارت بهداشت و وزارت مسکن گذاشته شده است. گرچه در برخی کشورهای دنیا تمام یا قسمتی از کار بیمارستان‌سازی و تامین تخت بیمارستانی برعهده شهرداری‌ها است.

حذف همپوشانی بین صندوق روستاییان بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی

طاهر موهبتی - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت- از آغاز برنامه حذف همپوشانی بین صندوق روستاییان بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت:در حال حاضر به صورت متوسط پرداخت مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی تا بهمن ماه ۹۵ و مطالبات داروخانه‌ها به خرداد ۹۶ رسیده است. امیدواریم بتوانیم پرداختی‌های جدیدی نیز داشته باشیم. ما در مجموع از سال گذشته ۵۰۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم که تلاش می‌کنیم با کمک سازمان برنامه و بودجه از طریق اوراق آن‌ها را پرداخت کنیم.

ساخت ۳۱۳ واحد مسکونی توسط کمیته امداد تهران برای زلزله‌زدگان کرمانشاه

محسن ولیئی - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران- از بر عهده گرفتن ساخت ۳۱۳ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران خبر داد و گفت: بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی بر اثر زلزله غرب کشور از بین رفته است و بیش از ۱۵ هزار واحد نیز نیاز به بازسازی و تعمیر دارند که از این میان ۱۰ درصد از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در این حادثه دچار مشکل شدند.

هشدار درباره عوارض مخدر جدیدی به نام « دستمال »

پرویز افشار - سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر- نسبت به خطرات و عوارض مخدر صنعتی NPS که این روزها نوعی از آن تحت عنوان "دستمال" خبرساز شده است، هشدار داد واظهار کرد:آنچه که در فضای مجازی و سایت ها منتشر شده حکایت از نوعی مواد روانگردان جدید درگروه NPSها یا نیوسایکو اسیدها دارد که به نام دستمال مشهور شده است.

توزیع ۴۰ هزار دفترچه امدادی میان زلزله‌زدگان/هیچ محموله‌ای به سوریه ارسال نشده است

مرتضی سلیمی - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر- با تشریح جزئیات امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده از توزیع ۴۰ هزار دفترچه امدادی میان حادثه‌دیدگان خبر داد وگفت:برای اینکه بتوانیم امدادرسانی بهتر و سریعتری داشته باشیم، مناطق زلزله زده را در تقسیم‌بندی‌ها ازهشت به ۱۵ منطقه افزایش دادیم و تاکنون بالغ بر ۴۰ هزار دفترچه امدادی و ۵۰ هزار برگ شناسنامه امدادی توزیع شده است.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در شنبه (۴آذرماه) به شرح زیر است:

دردسر بیمارستان‌سازی در شهرهای بزرگ/۶۰درصد بیمارستان‌ها فرسوده‌اند

هشدار درباره عوارض مخدر جدیدی به نام « دستمال »

تهران متروکه‌ای در آینده!

تهرانِ خفته روی زلزله

از چالش محیط‌بانان در محاکم قضایی تا حق‌درجه‌ای که داده نمی‌شود

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور مواصلاتی کاشان - قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، احمد نیکبخت اظهار کرد: در راستای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی از انتقال محموله بزرگ مواد مخدر به وسیله دو دستگاه خودروی سواری در محور مواصلاتی کاشان - قم مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا تیمی از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشان با همکاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در ابتدای محور کاشان - قم حاضر شدند، در عملیاتی ضربتی دو دستگاه خودروی پژو حامل مواد مخدر را توقیف و در بازرسی از آنها مقدار ۴۳ کیلو و ۱۵۰ گرم حشیش و ۴۲ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودروها جاساز شده بود را کشف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این رابطه سه متهم دستگیر و ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 748554

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند