Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان داشت: در سالگرد ارائه لایحه دو فوریتی اشتغال روستایی به مجلس شورای اسلامی، آئین نامه اجرایی آن به تصویب کمیسیون اقتصادی رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر ابوالفضل رضوی درباره بایدها و نبایدهای بودجه ۹۷ و نیز انتظارات و نیازهای مناطق محروم و روستایی از آن، ضمن تبریک به مناسبت تصویب آئین نامه‌های لایحه دو فوریتی اشتغال روستایی اظهار داشت: در سالگرد ارائه لایحه دو فوریتی (که به یک فوریتی تبدیل شد) امروز در مجلس شورای اسلامی آئین نامه‌هایش به تصویب کمیسیون اقتصادی دولت رسید با آنکه در انتظار زمانی زودتر و کوتاه‌تر از این بودیم، اما بالاخره از هفته آینده ان‌شاءالله دست ما برای اجرا باز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ضمن اینکه باید به اهمیت موضوع آموزش در ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و محروم اذعان کرد، لازم به ذکر است که از هر پنج خانوار روستایی و عشایر یک تحصیلکرده دانشگاهی به چشم می‌خورد.

رضوی با اشاره به همایش روستاییان و عشایر که در پانزدهم مهر ماه سال جاری برگزار شد، گفت: از تعداد ۱۳۶۳ شرکت کننده در این همایش حدود ۷۰۰ نفر دارای مدارک ارشد و دکترا بودند.

معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری اذعان کرد: با توجه به اهمیت موضوع آموزش، به عقیده بنده باید انسان‌های آموزش دیده آماده به کار پرورش دهیم؛ چرا که صرف وجود منابع مالی موجب گسترش و پیشرفت هدفی نظیر ایجاد اشتغال در مناطق روستایی نخواهد شد.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با پر اهمیت خواندن مقوله تداوم رشد در روستاها خاطر نشان کرد: شعار ما در این زمینه آن ضرب‌المثل معروف است که می‌گوید تا نفروشیم نمی‌خریم؛ لذا باید آخر خط را ببینیم. بدین ترتیب لازم است که در این راستا قبل از آنکه به سراغ تولید برویم به شناسایی مصرف کنندگان و نیز محل مصرف بپردازیم.

رضوی، توسعه را امری مستمر و همه جانبه خواند و بار دیگر با تاکید بر مسئله آموزش به منابع انسانی اذعان کرد: در کشورمان مرکزی که بصورت محلی به آموزش روستاییان مشغول شود، وجود دارد و بزودی مراکز دیگری نیز با حمایت سرلشکر باقری اضافه خواهد شد. بدین ترتیب که فعالیت در این زمینه را از ۳ ماه قبل آغاز کرده‌ایم و طبق قانون باید همه روستاها در همه استان‌ها به چنین مراکزی مجهز شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی گفت: آموزش‌های مهارتی در قالب ۹۲۸ هزار و ۲۵۹ نفرساعت در واحدهای پذیرنده پادگان، بنگاه‌های اقتصادی و زندان ارایه شده که این آموزش‌ها در محیط کار واقعی برای ۲ هزارو ۷۰۷ نفردر پادگان، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و ۲۶۶ نفر در زندان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های محیط کار واقعی بیشتر در حوزه صنعت است، افزود: آشنایی مهارت جو با محیط کسب و کار، آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت آموزشی و عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش در محیط کارواقعی با همکاری اصناف کشور یکی از برنامه‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: در این دوره‌ها دانش، مهارت و شایستگی لازم از استادکار به مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم در راستای اجرایی کردن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند پنج سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح "مهارت‌آموزی در محیط کارواقعی " را با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار در اولویت خود قرار داده است.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد