Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@09:43:20 GMT

واردات نفت چین از آمریکا چالش جدید اوپک

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۷۹۱۶

تغییر روند واردات نفت چین نشان دهنده چالش های جدی پیش روی اوپک و متحدانش در آستانه تصمیم گیری در مورد تمدید توافق کاهش تولید است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، تغییر روند واردات نفت چین نشان دهنده چالش های جدی پیش روی اوپک و متحدانش در آستانه تصمیم گیری در مورد تمدید توافق کاهش تولید است.

آمارهای واردات چین در ماه اکتبر نشان می دهد که روند حاکم بر واردات نفت این کشور باید رهبران اوپک و متحدان این سازمان به ویژه روسیه را در آستانه نشست 30 نوامبر در وین به فکر وا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارا بودن سهم بالا از بازار چین، به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان یک موضوع مهم برای تولید کنندگان نفت است. در این خصوص دو نکته قابل توجه به نظر می رسد.

اولا اینکه آمارهای واردات چین نشان می دهد که چگونه این کشور توانسته به شکلی سریع روابط جدیدی را با صادر کنندگان نفت ایجاد کند و وابستگی خود به برخی از عرضه کنندگان سنتی نفت در درون اوپک را کاهش دهد.

ثانیا اینکه، به نظر می رسد این کاهش وابستگی از طریق افزایش واردات نفت از سایر اعضای اوپک و متحدان این سازمان جبران نشده است.

چین در ماه اکتبر حدود 206 هزار و 900 بشکه در روز از آمریکا نفت وارد کرده که دومین رقم واردات ماهیانه نفت از این کشور از زمان آغاز صادرات نفت آمریکا در اواخر سال گذشته است.

هرچند این رقم نسبت به میزان صادرات روسیه و عربستان به چین که در ماه اکتبر به ترتیب به 1.09 و 1.08 میلیون بشکه در روز رسید، چندان قابل توجه به نظر نمی رسد. اما خرید حدود 200 هزار بشکه ای چین از آمریکا در ماه اکتبر نشان دهنده افزایش قابل توجه خرید از این کشور در طی مدت کمتر از یک سال است، به نحوی که خرید نفت پکن از آمریکا در سال 2016 عملا صفر بود، اما در ده ماهه نخست سال جاری میلادی به حدود 135 هزار بشکه در روز رسیده است.

آمارهای جمع آوری شده توسط موسسه تامسون رویترز نشان می دهد که ظاهرا صادرات نفت آمریکا به چین در ماه های آینده روند افزایشی خود را به شکل قدرتمندی ادامه خواهد داد.

آمارهای کشتیرانی نشان می دهد که میزان خرید نفت چین از آمریکا در ماه نوامبر به حدود 242 هزار بشکه خواهد رسید و این رقم ممکن است به 379 هزار بشکه در روز نیز ارتقا یابد.

در صورتی که صادرات نفت آمریکا به چین به رقم نزدیک 400 هزار بشکه در روز برسد، آمریکا احتمالا به هفتمین تامین کننده بزرگ نفت جهان تبدیل خواهد شد، موضوعی که چیزی بیش از یک مایه رنجش خاطر جزئی برای تولید کنندگانی نظیر عربستان، روسیه، آنگولا، ایران و عراق خواهد بود.

افزایش صادرات تولید کنندگان غیرسنتی نظیر آمریکا، برزیل و حتی انگلیس به چین همچنین ممکن است موجب شود برخی از این کشورهای مشارکت کننده در توافق کاهش تولید بیشتر به فکر حفظ سهم خود از بازار بیافتند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!

به گزارش "ورزش سه"، لگد معروف کلینزمن به بشکه تبلیغاتی که در بیرون از زمین قرار داشت در زمان حضورش در بایرن مونیخ حالا به بخشی افسانه‌ای از تاریخ فوتبال این باشگاه تبدیل شده است.

این ستاره سابق بایرن و تیم ملی آلمان حالا در گفتگویی درباره این اتفاق و جنونی که در آن زمان به او دست داده بود صحبت کرده است، اتفاقی که در رقابت‌های هفته سی و یکم فصل 97-1996 رخ داد و در خاطر هواداران بایرن ماندگار شد.

کلینزمن در گفتگو با درباره ناراحتی‌اش از این اتفاق و صحبتش با جووانی تراپاتونی که هدایت بایرن را برعهده داشت اظهار داشت:«من با گریه مقابلش ایستادم و گفتم استاد، متاسفم. نمی‌دانم چه اتفاقی برایم افتاد. سپس او به من گفت که همه چیز را فراموش کرده و مشکلی وجود ندارد. این اتفاقی است که از روی احساسات رخ می‌دهد. البته که پس از آن همیشه زیر نظر بودم.»

این اتفاق در بازی هفته سی و یکم فصل 97-1996 رخ داد. بایرن تحت هدایت تراپاتونی باید در خانه روبروی تیم قعر جدولی فرایبورگ بازی می‌کرد. آنها در نبردی نزدیک با بایرلورکوزن برای کسب عنوان قهرمانی بودند و اجازه هیچ لغزشی را نداشتند.

مشکل اینجا بود که بازی در دقیقه ۸۰ همچنان با تساوی بدون گل دنبال می‌شد. همین موضوع باعث شد که تراپاتونی تصمیم به تعویض کلینزمن بگیرد و این اتفاق او را عصبانی کرد. این بازیکن در حالی از زمین بیرون رفت که فحاشی می‌کرد و در نهایت به بشکه تبلیغاتی کنار زمین لگد محکمی زد.

او درباره این لگد گفت:«این لگد خیلی دردناک بود. آسیب جدی به مچ پایم زدم و به شدت خونریزی کرد. این اتفاق با بحث و درگیری به زبان ایتالیایی ادامه پیدا کرد و من و تراپاتونی مدام شروع به بحث کردیم. پس از بازی بلافاصله از تمامی اعضای تیم و همچنین از مربی در رختکن عذرخواهی کردم. این اتفاق هرگز نباید رخ می‌داد.»

با وجود اینکه بایرن و کلینزمن پس از این فصل راه‌شان را از یکدیگر جدا کردند اما باشگاه بایرن این تکه تاریخی از فوتبالش را تا امروز حفظ کرده است. این بشکه افسانه‌ای در حال حاضر در باشگاه بایرن قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!