Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: یک بخش از تامین بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی باید با استفاده از تا نیم درصد بودجه‌های عمومی دستگاه‌های دولتی تامین می‌شد که تا کنون محقق نشده است.

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سعید باستانی در تشریح نشست دیروز ( یکشنبه 5 آذرماه) کمیسیون صنایع و معادن با حضور مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: گزارش عملکرد این صندوق ارائه و نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را اعلام و همچنین مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی خواسته‌های خود رامطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: این صندوق بنا به مصوبه مجلس شورای اسلامی قانونی و به‌منظور حمایت از حوزه تولید در شرکت‌هایی که از مراکز رشد و یا تعاونی هستند تشکیل شده‌اند، حوزه‌های تولید باید دو مزیت فناوری برتر و ارزش افزوده بالا را نیز داشته باشند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات، زاوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر از دو محل مقرر شده بود که بودجه این صندوق‌ها تامین شود، بخش اول سه هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده بود که 2هزار و 250 میلیارد آن به‌عنوان سرمایه پرداخت و بخش دیگر تا نیم درصد از محل بودجه‌های عمومی دستگاه‌های دولتی بود که تا کنون پرداخت نشده است.

وی با تاکید بر اینکه گزارش نسبتا خوبی ارائه شد که دارای نقاط قوت و ضعفی بود، عنوان کرد: در رشته‌های مختلفی عملکرد شرکت‌ها ارزیابی شده و مبالغی را در قالب تسهیلات پرداخت کرده‌اند که این روند به عنوان یک عمل مثبت باید ادامه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طولانی بودن روند بررسی درخواست‌ها، مشارکت بیشتر شهرستان‌ها و استان‌های کشور که در ید اختیار اعضای صندوق نیست، بحث پرداخت‌‍‌های بلاعوض که جزء بخشی وظایف بوده و انجام نشده که دلایل مختلفی نیز دارد از نقاط ضعف است، ادامه داد: می‌توان به انجام نشدن این کار در طول مدت تشکیل صندوق به عنوان یک کم‌کاری و نقص نگاه کرد.

وی با بیان اینکه چون این صندوق‌ها به‌عنوان صندوق‌های حامی شرکت‌های نوپا و فناور مرکز رشد محسوب می‌شوند باید حمایت شوند، تصریح کرد: صندوق نیز باید نواقص خود را برطرف کند، صندوق‌ها در دنیا کاملا مستقل هستند و نباید زیر مجموعه هیچ دستگاهی قرار بگیرند تا در مسائل اجرایی راحت‌تر تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به چهار دستگاه اجرایی که شامل وزارت بهداشت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به اتفاق رئیس جمهور مستقیما در هیات امنای صندوق حضور دارند، خاطرنشان کرد: این افراد به‌عنوان سیاست‌گذار باید حضور داشته و نباید تاثیری در روش کار اجرایی صندوق داشته باشند و استقلال صندوق باید حفظ شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۸۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 6090513 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت