Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم سوگواری شب شهادت امام حسن عسکری(ع) در شهر اسدیه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از وحدت درمیان، مراسم سوگواری شب شهادت امام حسن عسکری(ع) در شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان برگزار شد.

  در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مدیحه سرایی ونوحه خوانی پرداختند و در غم شهادت امام حسن عسکری(ع) اشک ماتم ریختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  یازدهمین پیشوای شیعیان امام حسن عسکری(ع) دارای بیانی شیوا و دلنشین و مفسر بی نظیر قرآن مجید بود و در طول دوران امامت خویش، شیوه صحیح تفسیر این کتاب آسمانی و راه مستقیم عترت را به مردم روشن کرد و با ارج نهادن به چهره های فرهنگی شیعه و بشارت آمدن منجی موعود، مسلمانان را به دستیابی به آرمان های والای اسلام امیدوار ساخت.   این امام بزرگوار در هشتم ربیع الثانی 232 هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشود. «ابومحمد» کنیه این امام همام و «صامت، هادی، رفیق، زکی، سراج، مضی، شافی، نقی و عسگری» از لقب های امام حسن عسکری(ع) به شمار می روند.    امام(ع) در دوره کودکی از سرچشمه دانش پدر خود، امام هادی(ع) بهره مند شد و در 22 سالگی با شهادت ایشان، رسالت سنگین امامت را به مدت 6 سال تا هنگام شهادت خویش برعهده گرفت. دوران زندگی یازدهمین پیشوای شیعیان همزمان با حکومت خلفای عباسی همچون معتزه، مهتدی و معتمد بود، بنابراین آن والامقام با وجود اختناق و محدودیت‏ با تدبیر و درایت مسلمانان را برای دوره غیبت امام زمان(عج) آماده کرد و با روشنگری ها و آموزش های صحیح بر آگاهی و انسجام پیروان خود افزود اما حکومت وقت به دلیل وجود روایت های معتبری مبنی بر اینکه از امام حسن عسکری(ع) فرزندی به دنیا خواهد آمد که ظلم و جور را برخواهد چید و او قائم آل محمد(عج) است، از اتحاد شیعیان بیم داشتند. به همین منظور چندین مرتبه امام یازدهم(ع) را زندانی کردند تا اینگونه عرصه را بر یاران آن والامقام تنگ کنند و بتوانند از تولد فرزند ایشان آگاهی یابند.    با وجود نظارت شدید دستگاه حکومتی امام حسن عسگری(ع) با ایستادگی در برابر حاکمان وقت در جهت حفظ و گسترش اسلام کوشید. به دنبال افشاگری ها و فعالیت های ارزنده آن امام همام(ع)، معتمد عباسی که با زندانی و کنترل کردن ایشان نتوانسته بود به هدف خود دست یابد، دستور قتل امام یازدهم(ع) را صادر کرد. بدین شکل ماموران این خلیفه عباسی به صورت مخفیانه در 260 هجری قمری، امام حسن عسکری(ع) را مسموم کردند و به شهادت رساندند. اینک بارگاه ملکوتی ایشان در شهر سامرا میزبان دوستداران خاندان اهل بیت(ع) است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در روز شهادت امام صادق (ع)میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمود مهدوی‌فرد در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر انجام شده است. وی با اشاره به اینکه تولیت شهدای گمنام به عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، افزود: در روز شهادت امام صادق (ع) میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: تا سال ۱۴۰۲ در مجموع پیکر ۳۲۲ شهید گمنام در ۱۴۵ یادمان در استان خاکسپاری و ۲۳۱ درخواست عمومی نیز جهت تدفین شهید گمنام دریافت شده است. کد خبر 748575

دیگر خبرها

  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)