Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: موضوع زلزله هم‌اکنون مهم تر از مسئله آب و بزرگترین تهدید جدی برای کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، وزیر نیرو در تازه آباد کرمانشاه گفت: به عنوان وزیر نیرو عرض می‌کنم موضوع زلزله هم‌اکنون مهم تر از مسئله آب و بزرگترین تهدید جدی برای کشور است.

رضا اردکانیان امروز در حاشیه بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله‌زده درشهر تازه آباد از توابع شهرستان ثلاث باباجانی با تاکید بر اینکه آب و برق نقاط غرب کشور دارای وضعیت پایداری است، عنوان کرد: امروز هیئتی با حضور وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، صنعت و معدن، راه و شهرسازی به سرپرستی معاون اول رئیس جمهور در منطقه حضور یافته‌اند تا هر چه سریعتر برنامه اسکان موقت زلزله زدگان سامان داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه وزارت نیرو نیز منتظر است تا به محض تعیین محل استقرار اسکان موقت مسئله برق رسانی به این مناطق را نیز سازمان دهی کند.

وی با تاکید بر اینکه از نظر تولید برق مشکلی در منطقه وجود ندارد، ادامه داد: در زمینه گرمایش چادرهای نصب شده با بخاری‌های برقی نیز با توجه به استفاده از شبکه فشار ضعیف طبیعتا محدودیت‌های وجود دارد ولی با اولویت سعی خواهیم کرد ضمن رعایت جنبه‌های ایمنی موضوع گرمایش چادرها در این شرایط اضطراری نیز برطرف شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: در زمینه موضوع آب نیز از ساعات ابتدایی زلزله تاکنون با همکاری تمامی شرکت‌های استان کرمانشاه و همچنین استان‌های معین شرایط خوبی در منطقه برقرار و آب نقاط زلزله زده دارای کیفیت مناسب و در دسترس است؛ در حال حاضر نیز آمادگی داریم تا مردم برای اسکان موقت نیز دغدغه و مشکلی نداشته باشند.

اردکانیان به خسارت‌های وارده به تاسیسات آب و برق بر اثر زلزله غرب کشور اشاره کرد و افزود: در فاصله ۱۲۵ کیلومتری کانون زلزله ۲۲ سد بزرگ وجود دارد که ۲۰ سد در دست بهره برداری و دو سد بزرگ نیز در دست ساخت است.

وی تاکید کرد: مهم ترین دغدغه ما پس از نخستین لحظات وقوع زلزله مسئله ایمنی و پایداری سدها بود که با بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم‌های فنی وزارت نیرو در ساعت سه نیمه شب پس از بروز زلزله مشخص شد که هیچ جای نگرانی وجود ندارد و این مهم نقطه دلگرم کننده و روشنی در کارنامه مهندسی کشور بود چرا که این سدها توسط مهندسان و مشاوران ایرانی و به همت پیمانکاران داخلی طراحی و ساخته شده است.

وزیر نیرو در تکمیل این بخش از سخنان خود، گفت: به هر حال کشور ما خشک و کم آب است و مسئله آب جزو مهم ترین چالش های اصلی کشور است ولی بنده به عنوان وزیر نیرو عرض می‌کنم مهم تر از مسئله آب و بزرگترین تهدید جدی برای کشور موضوع زلزله است.

اردکانیان افزود: با توجه و تکیه بر دانش روز، استفاده از تجربیات داخلی و خارجی، همکاری و مفاهمه بین دستگاه‌های مسئول و پشتیبانی مردم و مصرف کنندگان می‌توان در جهت غلبه بر چالش کم آبی حرکت کرد اما بحث زلزله موضوع جدی است. زلزله یعنی تکان و خسارت و تکان به معنای هوشیاری است بنابراین ما بایستی پس از هر زلزله برای زلزله بعدی آماده شویم.

وی تصریح کرد: بنابراین بایستی سیستم‌های خود را ایمن‌تر، ساختمان‌ها را مقاومت‌تر و سازهای زیربنایی همچون تاسیسات آب و برق را بازبینی کنیم و این مهم عملی نیست مگر اینکه ما درس‌های گران قیمتی که از زلزله می‌گیریم را فراموش نکنیم.

وزیر نیرو دست یابی به این مهم را مستلزم مستندسازی و بررسی دقیق فنی دانست و گفت: باید همکاران ما نیز در وزارت نیرو و سایر دستگاه‌ها به این مسئله توجه کنند و به سمتی برویم که زلزله مسئله خسارت بار جدی برای کشور ما نباشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند

گادی آیزنکوت در بیانیه‌ای که عصر سه‌شنبه منتشر شد، گفت: «کابینه اهداف جنگ را شش ماه پیش تعیین کرد و در آخرین روز، دو تن از اعضای کابینه (اسموتریچ و بن غفیر) با تهدید سیاسی از باج‌گیری استفاده کردند. وی تاکید کرد که "اخاذی پدیده خطرناکی است که به امنیت اسرائیل آسیب می‌رساند. "

رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل افزود: من تنها در دولتی (کابینه ای) شریک خواهم بود که تصمیمات خود را بر اساس منافع اسرائیل و نه بر اساس ملاحظات سیاسی اتخاذ می‌کند.

اظهارات آیزنکوت پس از آن بیان شد که وزیر دارایی اسرائیل بار دیگر مخالفت خود را با به تعویق انداختن تهاجم اسرائیل به شهر رفح اعلام کرد و گفت: "اقدامی جزئی وجود ندارد. رفح، دیرالبلاح، نصیرات - نابودی مطلق".

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی که در پایان نشست ویژه حزبش برگزار شد، گفت: اسرائیل باید بین پیروزی و حل و فصل و بین شکست و ذلت که آینده ما را به خطر می‌اندازد، یکی را انتخاب کند.

به گفته وی، «پذیرفتن توافق تبادل اسرا در دستور کار بی‌تردید به معنای برافراشتن پرچم سفید و پیروزی حماس است.»

او خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: "از شما خواهش می‌کنم، پرچم سفید را برافراشته نکنید - اجازه ندهید سنوار دوباره ما را تحقیر کند. "

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، به نوبه خود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و وزرای او را "دیوانه‌های غیرمسئول" توصیف کرد و تاکید کرد که اسرائیل اسیر دست آنها شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده