Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی گفت: مراسم هفته های فرهنگی شهرستان های این استان به منظور معرفی ظرفیت ها و هویت بخشی به این مناطق از دی ماه امسال در شاندیز برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طرقبه نیوز، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در شورای اداری استان خراسان رضوی در مشهد گفت: این برنامه فرصت مطلوبی برای معرفی ظرفیت های اقتصادی، فرهنگی، طبیعی و تاریخی هر شهرستان به منظور جذب سرمایه گذار، توسعه صنعت گردشگری و بوم گردی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: سالانه چهار هزار عنوان کتاب با هشت میلیون نسخه در این استان به چاپ می رسد و 400 ناشر، 207 کتابخانه عمومی و 400 کتابفروشی در این استان فعالیت دارند.
وی گفت: افزایش 400 درصدی پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها از درآمد شهرداری های استان در هفت ماه امسال می تواند موجب تقویت زنجیره کتاب، کتابفروشی و کتابخوانی و تبدیل مطالعه کتاب به عادت فراگیر بین مردم شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به افزایش سرانه مطالعه در کشور از 10 دقیقه به 18 دقیقه افزود: یکی از اقدامات مطلوب برای گسترش کتابخوانی در استان برگزاری 200 نشست کتابخوانی برای 2 هزار کتاب در سال جاری بود.
وی همچنین با تبریک پیروزی جبهه مقاومت بر داعش در کشورهای سوریه و عراق اظهار کرد: این پیروزی به معنای اتمام تهدیدات دشمنان اسلام نیست و کشتار مردم در یکی از مساجد مصر مبین این امر است.
وی افزود: همواره باید نسبت به خطر دشمنان اسلام و تکفیری ها هوشیار بود.
رشیدیان با اشاره به نزدیک بودن سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و هفته وحدت افزود: با توجه به وجود مناطق تلفیقی در این استان باید در گرامیداشت این هفته و برگزاری برنامه های موثر در این زمینه تلاش شود، ضمن اینکه 100 برنامه فرهنگی ویژه هفته وحدت در خراسان رضوی پیش بینی شده است.
وی گفت: حضور پرشور مردم با گرایشات مذهبی مختلف در راهپیمایی اربعین و دهه پایانی صفر، نمایش همدلی و تعامل مردم با تکیه بر اصل انسان دوستی است که دین و مذهب راستین را به منصه ظهور رسانید.
استاندار خراسان رضوی گفت: با کمکهای بیشماری که از این استان و سایر نقاط کشور به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد، اتحاد و همدلی و نوع دوستی ایرانیان بار دیگر به نمایش درآمد و لازم است با توجه به فصل سرما کمکهای بعدی از سوی مردم و نهادهای استان با هماهنگی هلال احمر انجام شود.
وی افزود: وقوع زلزله در کرمانشاه تلنگری برای مدیران این استان در زمینه استحکام بخشی بناها بویژه خانه های روستایی است.
وی گفت: 65 درصد از مساحت استان بر روی گسل و 35 درصد اراضی استان تحت تاثیر سیل های احتمالی قرار دارد لذا توجه به بازسازی خانه های روستایی، استحکام بخشی خانه های شهری و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات سیل ضروری است.
رشیدیان ادامه داد: از یکهزار و 736 خانه روستایی که در زلزله فروردین ماه امسال خراسان رضوی دچار خسارت شد، سقف یکهزار و 705 واحد گذاشته شده که باید تا پایان این فصل باقی خانه ها نیز ساخته و تحویل مردم شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین سیل مرداد ماه امسال به خانه های روستایی استان خسارت وارد کرد که ضرورت دارد هر چه سریعتر 13 خانه خسارت دیده در روستای ژرف بازسازی و به صاحبان آنها تحویل شود.
وی در زمینه آسیبهای اجتماعی نیز اظهار کرد: برای کاهش این آسیبها اقدامات خوبی در استان انجام شده و 15تفاهم نامه با دستگاه های مختلف اجرایی منعقد و 10 میلیارد ریال به این بخش اختصاص یافته است.
وی گفت: با اقدامات انجام شده در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، رتبه استان در طلاق از رتبه نخست کشور به رتبه هشتم تنزل یافت و آمار طلاق ثبت شده در استان طی 6 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13.1 درصد کاهش یافت.
رشیدیان افزود: آمار ازدواج در استان رو به افزایش است به طوری که در 6 ماه نخست امسال هشت هزار و 200 میلیارد ریال در قالب 78 هزار و 197 فقره تسهیلات به زوجین در این استان پرداخت شد که از کل تسهیلات پرداختی در سال گذشته بیشتر بود.
وی با اشاره به تاکید دولت مبنی بر استفاده از ظرفیت جوانان و زنان در مسئولیت های اجرایی اظهار کرد: مسئولان و فرمانداران استان باید تلاش کنند از ظرفیت های این 2 قشر در پست های اجرایی بهره گرفته و در انتصاب ها، نگاه تبلیغی و ظاهری نداشته باشند.
استاندار خراسان رضوی گفت: راه اندازی پارلمان مشورتی زنان نیز ابتکاری از سوی معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بود که در آن از تمام افراد با گرایش ها و سلایق سیاسی و فرهنگی مختلف بهره گرفته شده و هدف آن استفاده از دانش و توانمندی های زنان در تصمیم های استانی بدون نگاه جناحی و حزبی بوده است.
رشیدیان افزود: برخی تلاش می کنند این پارلمان را به خطوط سیاسی و جناحی ربط دهند در حالی که دولت سعی کرده از ظرفیت های تمام اقشار برای توسعه کشور بهره گیرد.
وی با اشاره به طرحهای اقتصادی دولت در روستاهای خراسان رضوی نیز اظهار کرد: از 134 طرح اقتصادی در حوزه روستایی استان، تاکنون تسهیلات 37 طرح با نرخ سود اندک دریافت شده و دریافت تسهیلات 20 طرح دیگر در دست بررسی است.
رشیدیان گفت: شمار روستاهای نمونه در خراسان رضوی از 50 روستا در سال گذشته به 100 روستا در سال جاری افزایش یافته ضمن اینکه اجرای طرح روستای پاک نیز بر اساس هفت معیار در این استان آغاز شده و تاکنون 65 روستای استان عاری از اعتیاد شناخته شده است.
استاندار خراسان رضوی افزود: به هر یک از 100 روستایی که پاک شناخته شوند، 500 میلیون ریال به صورت بلاعوض از منابع استانی پرداخت می شود.
وی همچنین با تاکید بر توجه به گروه های سیاسی و تشکلهای مردم نهاد در استان اظهار کرد: نباید بهره گیری از احزاب و گروه های سیاسی فقط به زمان انتخابات معطوف باشد بلکه باید از ظرفیتهای آنها بویژه تشکلهای مردم نهاد برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی بهره گرفت.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود 300 هزار جوان بیکار در خراسان رضوی، بر تلاش فرمانداران و دستگاه های اجرایی در ایجاد فرصت های شغلی و تحقق 160 هزار شغل سهمیه استان در سال جاری تاکید کرد.
وی گفت: تاکنون از 73 شهرداری در خراسان رضوی، 69 شهردار از سوی شوراهای شهر معرفی شده اند و اعضای شورای های شهر باید هر چه سریعتر نسبت به معرفی شهرداران باقیمانده اقدام کنند.
رشیدیان با اشاره به مشکلات مالی شهرداری مشهد با توجه به رکود در ساخت و سازها، از مسئولان دستگاه های اجرایی استان خواست هر چه سریعتر بدهی های خود به شهرداری را پرداخت کنند.
وی همچنین افزود: شرکتهای دانش بنیان این استان 350 محصول تولید می کنند و در سال گذشته 10 میلیون دلار صادرات داشته اند و تاکنون 110 میلیارد تومان قرارداد با سرمایه گذاران منعقد کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  در این جلسه تصویب شد تا در هفته شورا‌های اسلامی، همایشی با عنوان تقدیر از شورا‌های برتر شهری، روستایی، بخش و شهرستان با حضور ۲۰۰۰ نفر از اعضای شورا‌های شهر و روستای استان برگزار شود.

 

در این نشست دستورالعمل‌های قانونی منع به کارگیری اعضای شورا‌های اسلامی در پست‌های مدیریتی بررسی شد.

 



دیگر خبرها

  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی