Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخترع و عضو باشگاه پژوهشگران جوان خراسان جنوبی از عدم حمایت مسئولان از مخترعان گلایه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین نیک کار مخترع و عضو باشگاه پژوهشگران جوان خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستاناظهار کرد: من دانشجوی دکترای فیزیولوژی ورزش هستم و 28 سال سن دارم و از آنجا که علاقه به ورزش و رشته ورزشی داشتم در صدد برآمدم تا  فعالیت مثبتی را در این زمینه انجام دهم که برای کشورم مثمر ثمر باشم در نتیجه با تلاش های فراوان توانستم دو اختراع را برای استانم به مرحله ثبت برسانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اختراع کمربند هوشمند کنترل علائم حیاتی به عنوان سه اثر برتر

وی عنوان کرد: یکی از اختراعاتم کمربند هوشمند کنترل علائم حیاتی تکاوران و سربازان مناطق عملیاتی و حساس بود که به عنوان یکی از 3 اثر برتر انتخاب شد.

 

مخترع بیرجندی بیان کرد: در این کمربند علاوه بر تعیین موقعیت فرد، با نصب یک حس کننده اطلاعاتی مانند ضربان قلب، فشارخون و دمای بدن برای مدیریت کاربر ارسال می شود.

نیک کار ادامه داد: کمربند هوشمند علاوه بر استفاده برای سربازان و تکاوران در مأموریتها، برای جنگل بانان و کوهنوردان هم کاربرد دارد.

کیف و کوله هوشمند، هشت طرح برتر دانشگاه امیرکبیر شد

وی با اشاره به این که اختراع کیف و کوله هوشمند درادامه کمربند هوشمند کنترل علائم کنترل حیاتی انجام شد، گفت: این اختراع به دلیل این که مستقیم با رشته ام در ارتباط بود بعد از فعالیت و تحقیق زیاد که به دو ماه به طول انجامید تصمیم به ساخت این کیف کوله هوشمند گرفتم.

 

عضو باشگاه پژوهشگران جوان اظهار کرد: این کیف دارای امکانات و قابلیت های منحصر به فردی است که در دانشگاه امیرکبیر تهران در حضور اساتید و داوران به نام ایران و جهان در مورد آن سخنرانی و تندیس و لوح تقدیر این رویداد را دریافت کردم.

 

نیک کار تصریح کرد: این کیف برای تامین امنیت و سلامت کاربر خدمات می دهد و در واقع یک نوع جعبه سیاه برای محیط بانان و نظامیان و کوهنوردان قلمداد می شود.

 

وی اذعان کرد: این کیف علاوه بر سیستم موقعیت یابی افراد، قابلیت نرم افزار تلفن همراه را دارد که این نرم افزار تلفن همراه مرکز تجزیه و تحلیل داده ها است وبا  اطلاعاتی که به این کیف می فرستد کاربر می تواند دمای بدن با دمای محیط، فشار و ارتفاع از سطح دریا را ببیند ودر تاریخ و روزهای مختلف چک کند و هم چنین قابلیت فیلم برداری و ارسال را هم زمان دارد که می تواند به صورت اتومات تعیین کند که هر چند دقیقه و یا چند ثانیه فیلم بگیرد و ارسال کند که این اولین کیفی است که دردنیا این قابلیت را دارد و برای تحقیقات ورزشی و پزشکی نیزکاربرد زیادی دارد.

مخترع بیرجندی اضافه کرد: این اختراع از میان ١٧٠ اختراع به عنوان هشت ایده برتر کشوری در دانشگاه امیرکبیر پذیرفته شده است و در مرحله نهایی ساخت آن هستیم.

 

نیک کار با بیان این که این اختراع برای دانش آموزانی که والدینشان می خواهند از موقعیت آن ها اطلاع پیدا کنند، می تواند بسیار کمک کننده باشد، گفت: این سیستم روی هر کیفی نصب می شود و هم چنین قابلیت شارژ مجدد دارد و هم زمان با استفاده از این کیف می توان وسایل خود را نیز با آن شارژ کرد.

 

هزینه کرد سه میلیون تومان برای کیف و کوله هوشمند

وی با اشاره به این که ساخت این کیف وکوله هوشمند سه میلیون تومان هزینه داشت که هزینه ی واقعی ساخت کیف، این مقدار نیست، افزود: از طرف سازمان بسیج علمی پژوهشی استان این مبلغ را پرداخت و مرا در این زمینه حمایت کردند اما اگر بخواهیم نمونه نهایی و با کیفیت بالای آن را بسازیم نیاز به بودجه ی بیشتری داریم و درحال حاضر متقاضیان زیادی دارد.

 

برای نجات انسان ها، کیف و کوله هوشمند را اختراع کردم

عضو باشگاه پژوهشگران جوان هدف از این اختراع را دغدغه داشتن برای نجات حیات انسان ها دانست و گفت: متاسفانه در این چند ساله کوهنوردان زیادی را از دست دادیم و برای این که آدم ها را از لحاظ حیاتی نجات بدهم به این فکر افتادم تا حداقل در زمینه رشته خودم یک کار مثبتی انجام بدهم تا برای جان آدم ها ارزش زیادی قائل بشویم.

نیک کار ضمن گلایه بخاطر عدم حمایت از مخترعین، بیان کرد: نمونه اولیه ساخت این اختراع را هیچ ارگانی حمایت نکرد حتی با مراجعه به اداره تربیت بدنی، علوم پزشکی و هم چنین دانشگاه آزاد اسلامی که تمام مراحل تحصیلی ام را درآنجا گذراندم هیچ گونه حمایت و پشتیبانی از من نشد.

 

اختراعم جزو 12 اختراع برتر جهان شد

وی با اشاره به این که این اختراع در جشنواره فناوری های نوین که در امارات برگزارشد جزء 12 اختراع برتر بین المللی جهان انتخاب کردند، افزود: در این خصوص تقاضا داشتم که حداقل بخشی از هزینه ی شرکت در این جشنواره را به من بدهند که متاسفانه هیچ ارگانی مرا حمایت نکرد و باهر شکلی و به هر دری زدم این پول را جور کردم؛ تمام هزینه ها را ازجیب خودم دادم و به این جشنواره رفتم تا بتوانم نماینده ای از کشورم در این جشنواره باشم که در نهایت این کیف جزء هشت اختراع برتر ورزشی ایران دانشگاه امیرکبیر شناخته شد.

 

 رد شدن اختراعی که در جهان جرو 12 اختراع برتر شد

مخترع بیرجندی اظهار کرد: بسیارمتاسفم از این اتفاقاتی که برای مخترعین می افتد و آینده ی یک مخترع را همین تصمیمات ثبت اختراع تعیین می کند که اگر ثبت اختراع نباشد نمی توان اقدامی انجام داد و این اثر را به فروش رساند در صورتی که محصولم مشتری های زیادی داشت و من به خاطر یک نظر شخصی که در پارک علمی و فناوری استان اثرم رد شد  به اختراعم اهمیتی قائل نشدند.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه موفقیت هایی که کسب کرده بودم اعتنایی گذاشته نشد آینده ی من را به طورکلی تغییر داد که در حال حاضر برای ثبت اختراعم ام از تهران اقدام کردم که برای ساخت کار نهایی با کیفیت بالا، تمام تلاش خود را می کنم.

 

نیک کارگفت: یکی از بحث های اقتصاد مقاومتی، حمایت از مخترعین، افراد خلاق و کارآفرین است که باعث می شود ثروتی که از طریق علم به دست می آوریم؛ از طریق همین نخبگان به دست آورد و با افزایش صادرات و کاهش واردات باعث استقلال هرچه بیشتر کشور مان شویم.

 

وی افزود: زمانی می توان موفقیت بیشتری را رقم زد که استقلال بیشتری داشته و خودکفا باشیم؛ دستگاه ها و قطعاتی که تحریم شده ایم را خودمان بسازیم و نگذاریم ارز از کشور خارج شده و خام فروشی صورت بگیرد که در این صورت می توانیم خیلی بهترباعث حفظ منابع نفتی در کشورمان شویم.

 

حمایت از محترعین تنها رسانه ای و بعد از کسب رتبه است

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه حمایت زمانی اتفاق می افتد که برای شما فرش قرمز می اندازند و شما موفقیتی کسب کردید و حمایت فقط حمایت رسانه ای است و هیچ اتفاقی برای مخترع نمی افتد و تنها کاری که می شود به اسم آن سازمان و سیستم تمام می شود و مخترع می ماند با زندگی و وقتی که گذاشته نه درآمدی دارند ونه آینده ای.

 

متاسفانه در پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی اختراعم را بدون بهانه رد کردند

عضو باشگاه پژوهشگران جوان یادآور شد: از استان خودم بسیار دلخورم مخصوصا از پارک علم و فناوری که به راحتی کارم را رد کردند و آینده ی مرا با این کار تغییر دادند اما به نظرم باید یک سری توجه و بررسی های ویژه ای به این نوع مراکز باشد چون افرادی که در آن جا کار می کنند باید این را بدانند که یک نفری که به این مراکز مراجعه می کند اگر کارش مفید و کاربردی باشد نباید به راحتی و بدون این که به او بگویند کارش را رد کنند.

 

پرداخت هزینه اختراعم از هزینه های شخصی

نیک کار ادامه داد: با توجه به این که برای ساخت نمونه نهایی طرحم مجبور شدم وام بگیرم که قسط هایش را خودم بدهم تا بتوانم آن را آماده کنم؛ این واقعا یک درد سنگینی است که باید تمام هزینه ها را از جیب خودم بدهم تا آن را برای تحویل به مشتریانم آماده کنم که امیدوارم سایر مخترعین دچار چنین مشکلات نشوند.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر مدرس مدارس و مراکز علمی در زمینه خلاقیت و فناوری هستم که سال گذشته تعدادی از دانش آموزان در گروه آموزش، پژوهش و اختراع در یک دوره سه ماهه که در کلاس های من شرکت کرده و مقام های برتر شهرستان، استان و کشوری را کسب کردند.

 

وی افزود: امسال نیز با چندین مدرسه در حال همکاری هستم که امیدوارم بتوانم تجربیات خودم را در اختیار دانش اموزان قرار دهم تا آن ها هم بتوانند راهشان را هرچه سریع تر انتخاب کرده و پیشرفت کنند.

 

مخترع بیرجندی با اشاره به خانواده ها با اخلاق و تربیت صحیح می توانند زمینه هر گونه موفقیت را در جوانان خود ایجاد کنند، افزود: تنها توصیه ام به خانواده ها این است که با همراهی و در کنار فرزندانشان بودن اجازه دهند بچه ها به دنبال علائق خود بروند و خودشان راه خویش را انتخاب کنند و آن ها را در تصمیماتشان کمی آزاد بگذارند تا به اهدافی که مد نظرشان است برسند.

 

نیک کار در مورد حمایتهای خانواده اش می گوید: پدر و مادرم در تمام زمینه های زندگیم بسیار تاثیر گذار بودند و هیچ گاه به جای من تصمیم نگرفتند و همیشه مرا تشویق کردند تا علاقه هایم را پیگیری کنم و به سمت آن بروم و بارها و بارها حمایتم کردند که همینجا به طور ویژه از آنها تشکر و قدردانی می کنم.

 

عضو باشگاه پژوهشگران جوان اظهار کرد: از مسئولان می خواهم به همه کسانی که در زمینه فناوری و پیشرفت کار می کنند توجه و اهمیت ویژه ای داشته باشند نه تنها حمایت های مالی بلکه حمایت های معنوی نیز بسیار کمک کننده است که نیاید دریغ کرد که اگر مالی نیست حداقل معنوی باشد.

 

وی افزود: آرزو دارم که همه جوان ها موفق و سلامت باشند و بتوانند به اهداف خودشان برسند و برای کشورم آرزو دارم همیشه در حال پیشرفت باشد.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بازیکن استقلال از جانشینش؛ از تو مطمئنم + عکس

به گزارش همشهری آنلاین استقلال باید روز چهارشنبه و در دیداری فوق العاده حساس از هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر، به مصاف تراکتور برود. آبی‌ها در این بازی، سیدحسین حسینی را به دلیل محرومیت انضباطی در اختیار ندارند و محمدرضا خالدآبادی وظیفه حراست از دروازه تیمش را برعهده خواهد داشت.

خالدآبادی که تابستان گذشته و با انتقالی پر سر و صدا از هوادار به استقلال پیوست، تاکنون در این فصل فرصت حضور در میدان را به دست نیاورده و او قرار است که در جدال حساس برابر تبریزی‌ها، با ایستادن در قفس توری تیمش، اولین بازی خود را تجربه کند.

سیدحسین حسینی که در این فصل عملکرد خوبی داشته و در صدر جدول بیشترین کلین شیت در میان گلرهای لیگ برتر قرار دارد، حالا در یکی از تعیین کننده‌ترین مسابقات این فصل، حضور نخواهد داشت و همین موضوع سبب شد تا او از هم تیمی‌اش حمایت کند.

کاپیتان استقلال با انتشار تصویری از تمرین امروز آبی‌ها و عکسی از خودش در کنار خالدآبادی نوشت: "مطمئنم که می‌درخشی و همه ما را خوشحال می‌کنی."

کد خبر 847620 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۰ اردیبهشت
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • حمایت بازیکن استقلال از جانشینش؛ از تو مطمئنم + عکس
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی