Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: یکی از دغدغه‌های جدی در برنامه‌های برنامه‌های توسعه‌ای استان ارتقای رقابت‌پذیری است.

«امیرعلی مسیبی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشورها برکسی پوشیده نبوده و توسعه صادرات غیرنفتی لازمه رشد پایدار اقتصاد هر کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: همواره یکی از دغدغه‌های جدی در برنامه‌های توسعه‌ای استان، ارتقای رقابت‌پذیری و تلاش در جهت رشد صادرات محصولات باارزش افزوده بالا است و توجه به مقوله صادرات غیرنفتی همواره در اسناد بالادستی مورد تاکید بوده و تولید و صادرات به عنوان دو ستون اصلی اقتصاد مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها در توسعه صادرات، افزود: از جمله زیرساخت‌هایی که در توسعه صادرات باید در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد می‌توان به آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص اهمیت و نقش صادرات غیرنفتی در مدارس، دانشگاه‌ها، رسانه‌های عمومی، تدوین و تصویب قوانین و مقررات مرتبط با تسهیل صادرات غیرنفتی و ... اشاره کرد.

مسیبی خاطرنشان کرد: نتایج حاصل از بررسی‌ها نشان می‌دهد که خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد رشد مثبت صادرات غیرنفتی استان هستیم که تراز تجاری استان در هفت ماهه امسال نیز شاهد همین روند بوده‌ایم، به طوری که آمار صادرات استان بر مبنای مبداء تولید در مدت یادشده بیش از 252 میلیون دلار بوده که رشد 43 درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته است.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی استان زنجان، یادآور شد: در استان 100 واحد تولیدی و صادراتی فعال است که محصولات تولیدی خود را به 40 کشور هدف صادر می‌کند. هم‌چنین 14 کشور هدف جدید صادراتی از جمله کشورهای تایلند، عمان، بحرین، مالزی، لهستان، ساحل عاج، استرالیا، نیجریه، کرواسی، اوگاندا، نیوزلند، لبنان، کنیا، پرتغال به مجموعه‌ کشورهای مقص صادراتی استان زنجان، اضافه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسانی از کشور‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک و پاکستان شرایط آزمایشگاه‌های انطباق کشور را بررسی کردند و با ۹۷ درصد آرا گواهی انطباق برای ایران نیز صادر شد.
میر نظامی افزود: رفع موانع صادراتی برای تجار ایرانی، کاهش هزینه‌های صادرات و سرعت بخشیدن در صادرات و واردات از مزایای پیوستن ایران به این سازمان جهانی است.
او ادامه داد: تا قبل از این تجار و بازرگانان برای ارزیابی و انطباق محصولات صادراتی و وارداتی مجبور به استفاده از آزمایشگاه‌های ارزیابی و انطباق کشور ثالث بودند، اما هم اکنون می‌توانند از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار و انطباق استاندارد استفاده کنند.
هم اکنون ۴۱ آزمایشگاه همکار و انطباق در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​