Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > کردستان - اعضای شورای شهر سنندج با هدف بیان دغدغه ها و مشکلات این شهر با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، در این جلسه مهندس امیر قادری معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به تاریخچه 16 ساله تشکیل شوراهای اسلامی گفت: با ارزیابی ها مشخص شد برخی از این شوراها عملکرد موفق، بعضی عملکرد متوسط و عده ای دیگر عملکرد ضعیفی در سطح کشور داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استاندار کردستان در ادامه پیرامون موضوعات مبتلابه شهر سنندج گفت: سنندج دیگر امکان توسعه به لحاط فیزیکی را ندارد و به همین دلیل طی 40 تا 50 سال آینده توسعه این شهر به شکل منفصل اتفاق می افتد و به همین دلیل مهم است که اکنون در نواحی منفصل این شهر چگونه عمل شود.
قادری تأکید کرد: باید موضوع بازآفرینی در شهر سنندج از سوی شهرداری سنندج بیش از گذشته جدی گرفته شود و این یک ضرورت برای امروز شهر سنندج به شمار می رود.
وی در ادامه پیرامون موضوع قیر دریافتی شهرداریها گفت: هر شهرداری که تلاش و پیگیری بیشتری انجام بدهد قادر به دریافت قیر بیشتری خواهد بود و این موضوع باید مدنظر همه شهرداران قرار داشته باشد.
معاون عمرانی استاندار کردستان در ادامه با تأکید بر اینکه پیاده راه سازی در شهر سنندج باید حتما انجام شود، گفت: در این پیاده راه می توان از اتوبوسهای برقی و یا وسایلی نظیر آن به شکلی منظم برای جابجایی افراد نیز استفاده کرد.
قادری افزود: در صورتی که سازوکارهای لازم برای اجرای این پیاده راه فراهم شود، می تواند برای آینده شهر سنندج و توجه به بعد انسان مداری در شهرهای ما بسیار مهم باشد.
معاون عمرانی استاندار کردستان در خصوص اراضی قولنامه ای نیز گفت: این هنر شورا و شهرداری است که سازوکاری برای حل این مسئله اینگونه اراضی فراهم کند.
قادری در ادامه با اشاره به لزوم توسعه آرمستان بهشت محمدی سنندج گفت: به دنبال این هستیم تا کار روکش آسفالت این مسیر و نیز مسیر حسن آباد سنندج را به سرانجام برسانیم.
وی در ادامه پیرامون موضوع سرمایه گذاری در شهر نیز گفت: حضور سرمایه گذار مستلزم تسهیلگری و وجود دید باز از سوی شورا و شهرداری است و سرمایه گذار زمانی ورود می کند که منافعش تأمین شود.
معاون استاندار کردستان با تأکید بر اینکه سرمایه گذاران باید اهلیت لازم برای کار را داشته باشند، افزود: دولت در استان و بویژه معاونت عمرانی آماده کمک همه جانبه در این راستا است.
قادری همچنین بر ضرورت پرهیز از استخدامهای بی ضابطه در شهرداریهای شهرهای سطح استان تأکید کرد.
در این جلسه اعضای شورای شهر به بیان برخی از مهمترین مشکلات و دغدغه های شهر سنندج پرداختند و رئیس شورا نیز از تلاشها و حمایتهای همه جانبه معاون عمرانی استاندار از این شورا و شهرداری سنندج تقدیر و تشکر کرد.

 

46

کلید واژه‌ها : استان کردستان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: نظام مسائل نواحی شهری را با حضور مدیر منطقه و مدیر ناحیه مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه کمیسیون شهرسازی، خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست محسن حق‌شناس نایب‌رئیس و با حضور علی‌فرمانی رئیس شورای شهر و ولی چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین، معاونان خدمات شهری مناطق و مدیران نواحی و شورایاران نواحی عظیمیه و اسماعیل‌آباد، شهید بابایی و اندیشه و با هدف بحث و بررسی مشکلات این نواحی در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

محسن حق‌شناس، نایب‌رئیس و رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین در سخنانی ضمن تاکید بر استمرار نشست با شورایاران نواحی اظهار کرد: یک‌بار مشکلات کل نواحی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهیم و سپس نظام مسائل نواحی شهری را با حضور مدیر منطقه و مدیر ناحیه مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: همچنین در ادامه مسیر موارد مطرح شده توسط گروه نظارت و پیگیری شورا پیگیری خواهد شد و امیدواریم مشکلات در اسرع وقت رفع شود.

لزوم تعریض جاده قزوین به نجف‌آباد

محمودی شورایار ناحیه اندیشه به بیان مشکلات این ناحیه پرداخت و گفت: ساماندهی جاده اصلی و روکش آسفالت، تأمین روشنایی جاده، درختکاری بوستان، کمبود نیروی خدماتی پسماند، ساماندهی کوچه‌ها و رسیدگی به جداول، کمبود وسیله نقلیه، نصب ست‌های ورزشی در جاده سلامت، وجود افاغنه در منطقه، تعریض جاده قزوین به نجف آباد از جمله مهم‌ترین مشکلات این ناحیه است..

حجت‌الاسلام انصاری شورایار ناحیه عظیمیه و اسماعیل‌آباد هم در سخنانی به تشریح مشکلات این ناحیه از جمله نبود سیستم جمع‌آوری فاضلاب شهری، نبود سالن ورزشی، نبود چراغ روشنایی در مسیر اسماعیل آباد، تیربرق‌های فرسوده در کوچه‌ها، ایجاد فضای سبز و بوستان، توجه به نظافت کوچه‌ها و نظارت بر نخاله‌های ساختمانی پرداخت.

در ادامه جلسه، مسئول ناحیه شهید بابایی و شهید بهشتی در سخنانی به بیان مشکلات این ناحیه از جمله هرس درختان در محلات تابعه این ناحیه، روکش آسفالت در برخی خیابان‌ها و کوچه‌ها، توجه بیشتر سازمان عمران به منطقه، توجه به بهسازی بوستان‌های ناحیه، نظافت سرویس‌های بهداشتی و جدول‌گذاری در سطح ناحیه اشاراتی داشت.

همچنین مافی شورایار ناحیه اسماعیل‌آباد هم در سخنانی ضمن بیان مشکلات این ناحیه از جمله نامشخص بودن حریم رودخانه و جدول‌گذاری و آسفالت آن، تعیین تکلیف کوچه طلاییه و نظارت بر کار تاکسی‌ها خواستار تشکیل جلسات بررسی مشکلات در سطح این ناحیه شد.

به گزارش ایمنا، پس از بیان مشکلات مطرح شده توسط هر کدام از شورایاران نواحی در ادامه هر کدام از مسؤلین نواحی به بیان توضیحات و اقدامات خود در خصوص حل مشکلات این نواحی پرداختند. در این جلسه رئیس و اعضای کمیسیون ضمن بررسی مشکلات نواحی بر لزوم پیگیری با برخی دستگاه‌ها برای برطرف نمودن مشکلات تأکید کردند.

کد خبر 747565

دیگر خبرها

  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود