Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثروتی نماینده سابق مجلس گفت: جریان اصولگرایی نیاز به بازسازی و بازنگری در برخی از رفتار‌های خود دارد و در این میان توجه اصولگرایان به جریان نواصولگرایی یک ضرورت اساسی است.

سرویس سیاسی فردا: ثروتی نماینده سابق مجلس گفت: جریان اصولگرایی نیاز به بازسازی و بازنگری در برخی از رفتار‌های خود دارد و در این میان توجه اصولگرایان به جریان نواصولگرایی یک ضرورت اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



موسی الرضا ثروتی نماینده سابق مجلس ضمن برشمردن برخی از شاخصه‌های جریان اصولگرایی گفت: هر فردی که برچسب اصولگرایی داشت را نمی‌توان حاضر در این اردو دانست. یک اصولگرا باید بر مبنای قانون اساسی و اصل ولایت پذیری گام بردارد و مادامی که ازین چارچوب خارج شد، نمی‌توان آن شخص را اصولگرا تلقی کرد.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به روند افسارگسیخته و روبه رشد بیکاری در کشور و تعطیلی بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی آن را ماحصل عدم توجه دولتی‌ها به مشکلات و معضلات مردم و غرق شدن در بازی‌های حاشیه‌ای سیاسی دانست و تاکید کرد: جریان اصولگرایی باید نسخه‌ای شفابخش برای رفع معضلات و مشکلات مردم به ویژه معضلات اقتصادی فراهم کند و این مهم محقق نخواهد شد مگر با توجه ویژه به مردم به عنوان یکی از ارکان اصلی و اساسی نظام جمهوری اسلامی.

وی در ادامه لزوم توجه به رفع معیشت مردم و گره‌های فرهنگی و اقتصادی جامعه تاکید کرد: جریان اصولگرایی باید ضمن حرکت بر مدار انقلاب اسلامی و منویات رهبری مواضع مردم پسند و به روز شده ارائه کند. نمی‌توان بدون در نظر گرفتن مردم در ارائه الگویی صحیح از سیاست ورزی موفق عمل کرد.

این نماینده سابق مجلس توجه اصولگریان به جریان نواصولگرایی را یک ضرورت دانست و ادامه داد: ارائه کلیاتی از جریان نواصولگرایی که از سوی آقای قالیباف مطرح شده بیانگر این است که این توجه به نواصولگرایی می‌تواند برای اصولگرایان در قامت یک ضرورت ظاهر شود، البته لازم است در این زمینه مختصات جریان نواصولگرایی به خوبی برای مردم و سیاسیون تبیین گردد تا جزء به جزء برنامه‌ها و راهبردهایش برای همگان رونمایی شود.

ثروتی جریان اصولگرایی را نیازمند به بازسازی و بازنگری در برخی از رفتار‌ها می‌داند، اما این اشکالات را دلیل شکست‌های اخیر این جریان در کارزار‌های انتخابی تلقی نمی‌کند. او ادامه می‌دهد: ما در انتخابات‌های اخیر شاهد ائتلاف برخی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی اعم از اعتدالیون و اصلاح طلبان بودیم. همین ائتلاف‌ها در کنار دوقطبی سازی این جریان‌ها سبب شد که اصولگرایان در انتخابات به پیروزی دست پیدا نکنند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: مثلا در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آقای رئیسی فقط از جریان اصولگرایی قریب به ۱۷ میلیون رای اخذ کرد. این درحالیست که اگر اصلاح طلبان یا اعتدالیون ائتلاف نمی‌کردند، در یک مصاف تن به تن با اصولگرایان قطعا با شکست مواجه می‌شدند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه‌ ارومبه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با تبریک روز و هفته کارگر بر توجه ویژه‌ مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران تاکید کرد  و گفت: در دین اسلام کار و کارگر جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد تا جایی که پیامبر اکرم دست کارگر را بوسیده است و در این راستا لازم است مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند و کارگران نیز کار را به عنوان یک امانت الهی بدانند کارشان را درست انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی اظهار کرد: کشور در جنگ اقتصادی است و دشمن امروز از این راه وارد شده و درصدد است که نگذارد معیشت و اقتصاد و جامعه‌ی ما به سامان برسد که در این راستا رهبر انقلاب هوشمندانه هر سال را در این حوزه انتخاب می‌کنند.

خطیب جمعه ارومیه ضرورت توجه به موضوع حجاب را نیز خاطر نشان کرد و گفت: مسئله حجاب و عفاف یک واجب شرعی و قانونی است و زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفت به جایگاه‌های با ارزش علمی و مدیریتی رسیدند و به دشمن ضربه زده اند و دشمن در پی جبران این ضربه است و ترویج بی عفتی و بی حیایی در کشور ماست بنابراین تمام آحاد جامعه در این زمینه باید همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامی‌داشت روز معلم افزود: معلمی شغل بسیار مقدسی است و هیچ شغلی به اندازه تعلیم و تربیت حائز اهمیت نیست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به اهمیت تعلیم و آموزش اشاره فرموده بنابراین باید به وجود آموزگاران افتخار کرد و قدر و منزلت آنان را دانست.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: آموزگاری و تعلیم و تعلم، مسئولیت با اهمیت و ارزشمندی است و قرآن، معجزه پیامبر اسلام نیز به عنوان کتاب زندگی است و خداوند در آن به قلم و نوشتن قسم یاد کرده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است