Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوشهر - ایرنا - همزمان با هفتم آذر روز نیروی دریایی صبحگاه مشترکی روز سه شنبه با حضور نیروهای نظامی و انتظامی در دانشگاه علوم دریایی ارتش جمهوری اسلامی در نوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، هفتم آذر 1359 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اجرای عملیات دلاورانه ای با عنوان مروارید علاوه بر نابودی اسکله نفتی البکر و الامیه، چندین ناو جنگی و هواپیمای دشمن را به اعماق دریا فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام خمینی(ره) به مناسبت رشادت نظامیان نیروی دریایی ارتش و به ویژه مقاومت جسورانه ناوچه پیکان در برابر تهاجم دریایی و هوایی رژیم عراق، این روز شکوهمند را با عنوان 'روز نیروی دریایی' نامگذاری کرد.
فرماندار نوشهر در این مراسم با اشاره به آمادگی و رشادت های نیروی دریایی در برهه های مختلف انقلاب اسلامی گفت: دشمنان ایران از اقتدار و آمادگی نیرو دریایی ارتش در پاسخگویی به هرنوع تحرکات هراس دارند.
علی شادمان افزود : امروز نیز نیروی دریایی مقتدرتر از زمان جنگ تحمیلی آماده دفاع از کیان جمهوری اسلامی است و دشمنان از این قدرت نمایی این نیرو هراس دارند.
وی اظهار کرد : نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تاکنون در ماموریت های خود در آبهای آزاد دنیا خوب عمل کرده و افتخاری برای کشور به ارمغان آورده است.
فرماندار نوشهر حضور دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) در نوشهر را برای منطقه افتخار آمیز دانست و افزود: باید از ظرفیت بالای این دانشگاه در زمینه های مختلف بهره برداری کرد.
جانشین فرماندهی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در این مراسم با گرامیداشت هفتم آذرماه اظهار داشت: در هفتم آذرماه سال 59 که در روزهای نخست دفاع مقدس، نیروی دریایی ارتش در صحنه نبرد دریایی نخستین پیروزی دفاع مقدس را در سطح وسیعی بدست آورد.
ناخدایکم آریا شفقت رودسری با اشاره به دستاوردهای پیروزی هفتم آذرماه 59 افزود: این پیروزی علاوه بر دستاوردهای گوناگون نظامی، سیاسی و اقتصادی که برای کشور رقم زد، افزایش روحیه سایر رزمندگان در دفاع مقدس را نیز به همراه داشت.
وی تصریح کرد: امروز نیروی دریایی ارتش با اقتدار در راه شهدا به ویژه شهدای 7 آذرماه را که با نثار خونشان عزت را برای مردم ایران به ارمغان آوردند گام بر می دارد که هراس به دل شمنان انقلاب اسلامی می اندازد.
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر ، در سال 1359 تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس و در سال 1360 با جذب اولین دوره دانشجویی رسماً فعالیت خود را آغاز نمود.
این دانشگاه از 6دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است که اقدام به رفع نیازهای آموزش عالی نیروی دریایی و برخی از سازمان‌های دریایی کشور، در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می کند.
دانشجویان این دانشگاه در 7 رشته کارشناسی و 4 رشته کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1295/ 1602/1899

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار شهرستان بوکان در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح ضمن تبریک وعده صادق و پیروزی مقتدارنه سپاه گفت: سپاه پاسداران در برابر هر نوع هجمه و تحرک دشمنان قسم خورده آمادگی و ‌توان لازم را دارند.

خشایار صنعتی افزود: به لطف رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و توصیه‌های پدرانه ایشان کشور در حال پیشرفت و تعالی است.

صنعتی، با اشاره به توان دفاعی و بازدارندگی نیرو‌های مسلح اظهارکرد: در همه عرصه‌ها آمادگی رویارویی مقابله با دشمنان را داریم.

وی گفت: کشور‌های عربی و اسلامی جرأت به زبان آوردن موضوعهای روز و ‌تحرکات نامبارک رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین را ندارند و این در حالی است که تنها جمهوری اسلامی که در صف مقابله با اسرائیل است،  اقتدار را به صفوف مسلمین بازگردانده است.

ادای احترام به یادبود شهدای شهرستان، سان و رژه و نمایش حرکات رزمی و تجلیل از مربیان و فرماندهان برتر از دیگر برنامه‌های صبحگاه مشترک مراسم بود.

 

 

دیگر خبرها

  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی