Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@03:29:41 GMT

کاهش اطاله دادرسی در پرونده های تخلفات اداری

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۶۷۳۱

کاهش اطاله دادرسی در پرونده های تخلفات اداری

به گزارش ایرنا، محمد وکیلی روز سه شنبه در حاشیه دوره آموزشی اعضای هیات های رسیدگی به تخلفات اداری استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: تخلفات کارمندان هر دستگاه اجرایی اغلب در هیات رسیدگی به تخلفات اداری همان دستگاه رسیدگی می شود و موضوعات تخلف نیز تخصصی و درون دستگاهی است که در کمترین زمان قابل بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده های تخلفات اداری نیز اغلب به علت کامل نبودن اطلاعات رخ می دهد.
وی گفت: اعضای هیات های رسیدگی به تخلفات اداری، پست سازمانی ثابت ندارند و یکی از مدیران میانی شاغل در نهادها به عنوان عضو هیات رسیدگی به تخلفات اداری انتخاب می شود که مسئولیت رسیدگی به تخلفات سایر کارمندان را برعهده می گیرد.
وکیلی افزود: گاهی ممکن است به دلیل مشغله کاری عضو هیات رسیدگی به تخلفات، بررسی یک پرونده مدتی طول بکشد اما زمان قانونی برای رسیدگی به پرونده تخلفات اداری حداکثر سه ماه است و نباید صدور رای بیشتر از زمان مزبور به طول انجامد.
وی اظهار کرد: رسیدگی به پرونده های مربوط به مقامات عالی کشور در صورتی که تخلف آنها جرم به شمار رود، از دایره مسئولیت هیات های رسیدگی به تخلفات اداری خارج شده و به دستگاه قضایی واگذار می شود.
وی گفت: تخلفات اداری مربوط به مقامات عالی دولت نیز توسط هیات رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری رسیدگی می شود.
وکیلی افزود: در هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان دولت، 2 هدف سالم سازی کارکنان به عنوان سرمایه های انسانی و حفظ سلامت اداری مورد توجه است.
وی اظهار کرد: با توجه به افزایش فعالیت هیات های رسیدگی به تخلفات اداری در کشور، هیات عالی نظارت اقدام به تشکیل جلسات هم اندیشی و دوره های آموزشی برای اعضای هیات های رسیدگی به تخلفات اداری استانها کرده است تا اعضای هیات ها بتوانند با دقت و سرعت بیشتر به رسیدگی به پرونده های تخلفات اداری بپردازند.
وی گفت: این دوره آموزشی امروز با حضور اعضای هیات های رسیدگی به تخلفات اداری چهار استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی در مشهد برگزار شد.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489 / 6053

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۶۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: شعبه اول بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی تایباد به پرونده قاچاق انواع لوازم یدکی خودرو  به ارزش ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون  ریال رسیدگی کرد.

سید مرتضی مدنی افزود: شعبه با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده متهم را به پرداخت پنج میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

وی گفت: با گزارش گمرک پیرامون کشف محموله قاچاق، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

دیگر خبرها

  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه