Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@13:53:29 GMT

۲۸ خانه امن در کشور فعال است

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۷۳۰۸

۲۸ خانه امن در کشور فعال است

قزوین- رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۲۸ خانه امن در کشور وجود دارد که بیشتر آنها به بخش غیردولتی مطمین واگذار شده و در این مدت مراجعان بسیار زیادی داشته اند که نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فرید براتی در دومین «همایش ملی منع خشونت علیه زنان» که ظهر سه شنبه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: خشونت‌های جنسی یا سوء استفاده‌های جنسی در محیط های کار برای بانوان در تحقیقات مشاهده نمی‌شود و بیشتر تحقیقات انجام شده جزء تحقیقات دانشجویی یا دانشگاهی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در بخش‌هایی از کشور خشونت به مراتب بیشتر از تهران است؛ چراکه به لحاظ فرهنگی و سایر شرایط، وضعیت زنان در شهر تهران، خیلی بهتر از مناطق دیگر کشور است؛ بر اساس تحقیقات انجام شده در تهران ۲۷ درصد زنانی که مورد تحقیق بودند، به نوعی دچار خشونت شدند و نزدیک به ۶ درصد دچار خشونت جنسی و ۸ درصد دچار خشونت عاطفی و روانی شدند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور بیان کرد: ا توجه به برنامه ششم توسعه، تحقیقی را در سطح کشور به منظور استقرار سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی تحت عنوان "سراج" آغاز کردیم که به صورت پایلوت در بین جمعیت عمومی مناطق ۲۲ گانه تهران اجرا شد.

براتی یادآور شد: اصلی‌ترین بحث در مورد مقابله با خشونت علیه زنان، بحث‌های پیشگیرانه و تاکید بر فرهنگ‌سازی و آموزش‌های همگانی است؛ خشونت در جامعه، مجزا از سایر اشکال آسیب‌ در جامعه نیست، بنابراین کار وسیع را می‌طلبد و در کنار فرهنگسازی و آموزش‌های همگانی باید بر روی جمعیت‌هایی که بیشتر مورد خشونت قرار می‌گیرند؛ متمرکز شویم. 

وی ادامه داد: ارائه خدمات به زنان مصرف کننده مواد که آنها نیز تحت خشونت هستند، یکی دیگر از خدمات بهزیستی است و اخیرا تحقیقی در ۱۷ استان روی زنان روسپی مصرف کننده مواد انجام شد و در یک نمونه ۸۰۰ نفری، تقریبا ۴۰ درصد آنها برای دریافت خدمات به مراکز مراجعه می‌کنند و همچنین اخیرا در تهران مراکز مادر و کودک برای زنان مصرف کننده تمایل به ترک اعتیاد دارای فرزند کوچک فعال شده است. 

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور تصریح کرد: ارایه خدمات به زنان مصرف کننده مواد که آنها نیز تحت خشونت هستند، یکی دیگر از خدمات بهزیستی است و اخیرا تحقیقی در ۱۷ استان روی زنان روسپی مصرف کننده مواد انجام شد و در یک نمونه ۸۰۰ نفری، تقریبا ۴۰ درصد آنها برای دریافت خدمات به مراکز مراجعه می‌کنند و همچنین اخیرا در تهران مراکز مادر و کودک برای زنان مصرف کننده تمایل به ترک اعتیاد دارای فرزند کوچک فعال شده است. 

براتی خاطرنشان کرد:  در حال حاضر ۲۸ خانه امن در کشور وجود دارد که بیشتر آنها به بخش غیردولتی مطمین واگذار شده و در این مدت مراجعان بسیار زیادی داشته اند که نگران کننده است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۷۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز آمار پروژه‌های آغاز شده، به اتمام رسیده و یا در مرحله کار نهضت ملی مسکن کشور از دو میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مهرداد بذرپاش صبح امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح ۸۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی اظهار کرد: رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی باب یان اینکه امروز آمار پروژه‌های آغاز شده، به اتمام رسیده و یا در مرحله کار نهضت ملی مسکن کشور از دو میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد، افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تأمین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰۲۲۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریع‌تر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تأمین مسکن برای مردم است، اعلام کرد: آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

کد خبر 748054

دیگر خبرها

  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟