Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار فتح الله جمیری با تشریح اقدامات صورت گرفته توسط سپاه الغدیر استان یزد برای کمک به هموطنان زلزله زده گفت: نیروهای سپاه الغدیر استان یزد از روز اول حادثه در مناطق زلزله زده حاضر شدند و طبق برنامه ریزی های انجام شده امدادرسانی و کمک به مردم زلزله زده برخی از روستاهای منطقه ریجاب را بر عهده گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده سپاه الغدیر استان یزد بیان داشت: برای خدمت رسانی بهتر و موثرتر قرارگاه مشترکی بین سپاه استان های یزد، کرمان و هرمزگان ایجاد شد. چرا که روستاهای محول شده به هر سه استان در یک مسیر جاده ای قرار داشتند و می خواستیم اقلام به صورت مساوی در تمام روستاهای بخش ریجاب تقسیم شود، لذا قرارگاه مشترکی را تشکیل دادیم تا اقلامی که از مجموعه این سه استان ارسال می شود به صورت یکسان بین همه تقسیم شود تا روستاهای مجاور احساس کمبود نکنند.

سردار جمیری افزود: بحمدالله از لحاظ پشتیبانی با توجه به شرایط و کمک هایی که از داخل استان صورت گرفت یک انبار و مجموعه برای دپو ایجاد شده که اقلام ارسالی در منطقه انبار شده و در بین مردم منطقه تقسیم می شود. البته در این مسیر از مجموعه پایگاه های مقاومت روستاها، دهیاران، شوراها و معتمدین، فرمانده پایگاه بسیج روستا و ائمه جماعات استفاده کردیم. یعنی کار را به خود معتمدین واگذار کرده و آن ها را هم درگیر کردیم تا بتوانند با توجه به شناختی که از منطقه و ساکنین دارند شرایط بهتری را ایجاد کنند و کمک ها را بهتر، درست تر و دقیق تر به دست مردم برسانند.

وی با اشاره به کمک های مردم نوع دوست کشور خاطرنشان کرد: بخشی از اقلام ارسال شده در منطقه ای که به عهده ما بود بیش از نیاز بود و لذا به بخش های قصر شیرین و دیگر مناطق زلزله زده هم ارسال شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد بیان داشت: با توجه به شرایط سرما هم اکنون نیاز به چراغ والر و پلاستیک های ضخیم بیشتر احساس می شود. در این زمینه کارهایی هم صورت گرفته و ضمناً شماره حساب هایی به این منظور در اختیار نواحی مقاومت بسیج قرار گرفته است تا افرادی که تمایل دارند کمک های خود را به این شماره حساب ها واریز کنند تا بتوان اقلام را با توجه به شرایط و نیاز مناطق زلزله زده خریداری کرد. جمیری با تشریح وضعیت منطقه تاکید کرد: در برخی از مناطق استان کرمانشاه تخریب تا 100 درصد صورت گرفته و در برخی مناطق هم میزان تخریب کمتر بوده و تا 20 درصد هم می رسد. روستاهایی که به سپاه الغدیر استان یزد واگذار شده اکثراً دچار 25 درصد خرابی است. با رسیدگی های صورت گرفته انشاالله اسکان موقت با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا سپاه و تهیه کانکس انجام خواهد شد و بعد از آن با همکاری بنیاد مسکن، سپاه، بسیج سازندگی و گروه های جهادی بسیج به سمت اسکان دائم خواهیم رفت.

جمیری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک هفته بسیج گفت: شجره طیبه بسیج و تفکر بسیجی که یادگار ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است در همه عرصه ها پاسخگو بوده، بسیج یک مجموعه و تشکیلات منعطف است که با توجه به شرایط و مشکلاتی که برای نظام پیش می آید شکل می گیرد و سازمان پیدا می کند. یکی از کارکردهای بسیج بحث امداد رسانی و امداد و نجات است که از همان لحظات اول با حضور در مناطق زلزله زده تجلی پیدا کرد. الحمدالله در کرمانشاه حضور بسیج و سپاه بسیار موثر واقع شده و مردم یک رضایتمندی بسیار خوبی از مجموعه سپاه و بسیج دارند.

سردار جمیری در پایان تاکید کرد: بسیجیان مثل همیشه گوش به فرمان مقام معظم رهبری و ولایت هستند و مطمئناً هر جا و هر عرصه ای که نیاز باشد حضور پیدا می کنند و انشاالله این حضور بسیار موثر و پر رنگ خواهد بود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی رضایی عصر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته عقیدتی سیاسی اظهار کرد: از ۸ تا ۱۴ اردیبهشت ماه که به نام هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج نام گذاری شده، بیش از ۵۰ برنامه به این مناسبت در سپاه و رده‌های مختلف مقاومت شهرستان مرزی آستارا برگزار می‌شود.

وی به نقش شهید مطهری در تقویت بنیان‌های نظری انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: آثار شهید مطهری امروز هم پاسخگوی نیازهای معرفتی بوده و بهره گیری از اندیشه‌های این شهید گرانقدر گام نهادن در مسیر درست را تضمین می‌کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه ناحیه آستارا تصریح کرد: برگزاری همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم و تجلیل از معلمین و مربیان عقیدتی سیاسی، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری مسابقات ورزشی و فوتسال، اجرای زنگ قرآن و ولایت و زنگ سپاس و برگزاری مسابقه کتابخوانی، دیدار با خانواده‌های شهدا، نیز از جمله برنامه‌های مهمی است که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در رده‌های مقاومت بسیج این شهرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090306

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان