Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور حجازی‌نیا بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیستان حدود 20 سال است که در خشکسالی به سر می‌برد و با توجه به آنکه اشتغال اکثر مردم آن به آب وابسته بوده در حال حاضر کمبود اشتغال در این منطقه به یک معضل جدی تبدیل شده و به عقیده بسیاری کارشناسان تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان می‌تواند به عنوان نسخه نجات مردم سیستان از شرایط بحرانی فعلی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پروژه منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان گفت: پروژه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان از حدود 3 سال پیش با فاز مطالعه آغاز شد و لایحه آن تاکنون در 2 مرحله در کنار چند منطقه آزاد دیگر به صحن علنی مجلس رفته که به دلایلی رأی نیاورده و تصویب نشده اما در حال حاضر بررسی لایحه آن در کنار کمیسیون‌های فرعی مجلس انجام شده و نظر مثبت آنها اعلام شده و باید در روزهای آینده به کمیسیون‌های اصلی برود تا پس از جمع‌بندی نهایی وارد صحن علنی شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می شود لایحه ایجاد منطقه آزاد سیستان در کنار 7 منطقه آزاد دیگر نهایتاً ظرف مدت یک ماه آینده به صحن علنی مجلس برود و با توجه به نظر مثبت کمیسیون‌ها روی این لایحه و فضای مثبتی که در حال حاضر در مجلس نسبت به ایجاد این مناطق آزاد وجود دارد امیدواریم که رأی موافق نمایندگان را جذب کند.

حجازی‌نیا گفت: آخرین کمیسیونی که لایحه ایجاد 8 مناطقه آزاد از جمله منطقه آزاد سیستان را بررسی کرده، کمیسیون شوراها بوده که در روزهای اخیر نظر موافق خود را اعلام کرده است.

مدیر پروژه منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان خاطرنشان کرد: طبق مطالعات و نقشه‌های در نظر گرفته شده برای ایجاد منطقه آزاد سیستان، این منطقه تنها منطقه‌ای در میان 8 منطقه آزاد در نظر گرفته شده است که در حال حاضر بخشی از زیرساخت‌های آن از جمله تعدادی مجتمع مسکونی، پاسگاه، پمپ بنزین، پایانه مرزی و یک پل مرزی در محدوده آن آماده است و به همین علت پیش از این تمام تلاش ما بر این بود که به عنوان لایحه جداگانه به مجلس برود که متأسفانه عملی نشد.

وی افزود: منطقه آزاد سیستان در 3 قطعه جداگانه با مجموع مساحت 28 هزار هکتار در نظر گرفته شده و با تجه به اینکه مجلس حداکثر مساحت 30 هزار هکتار را برای مناطق آزاد در نظر گرفته، از این قاعده پیروی می‌کند. 3 قطعه منطقه آزاد سیستان شامل یک قطعه از "شهر سوخته" تا "دشت لوتک"، یک قطعه در محدوده پایانه مرزی "میلک" و یک قطعه از میلک به طرف منطقه "نیاتک" است که اکثر زمین‌های این 3 قطعه از اراضی ملی است.

مدیر پروژه منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان خاطرنشان کرد: تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان می‌تواند به‌عنوان نسخه نجات مردم سیستان از شرایط بحرانی فعلی باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۰۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،یوسف نوری، مقام عالی دولت در مازندران در حاشیه بازدید از بندر نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران در باره ضرورت اقتصاد دریاپایه در مازندران، افزود: برای مناطق ویژه اقتصادی این استان یک طرح جامع نیازمند هستیم و برای تحقق آن هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: برای تحقق این مهم پیشنهادهایی به هیات دولت ارایه شد و مازندران چون بیشترین سهم را در دریای خزر دارد و با وجود بنادر موجود و همچنین مواردی دیگر که در اقتصاد دریاپایه مطرح است با نخبگان استان جلسه ای برگزار و مقرر شد برای آن یک بسته کامل تهیه بشود، امید که با اجرایی شدن آن بهتر برای توسعه استان مازندران استفاده کنیم.

سه منطقه بندرامیرآباد بهشهر، چپکرود بابلسر و بندر نوشهر با تایید نهایی شورای نگهبان بعنوان مناطق آزاد تجاری مازندران معرفی شدند که می تواند زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این استان را فراهم کند.

مناطق آزاد تجاری با بهره‌گیری از معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، حذف تشریفات دست و پاگیر ارزی و اداری، تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه بیش از پیش استان کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

منطقه وِیژه اقتصادی بندر نوشهر با بیش از ۸۰ سال قدمت به گستره ۸۸ هکتار و با دارا بودن ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالاها و پذیرش کشتی‌های تجاری با ظرفیت بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ تُن برخوردار است.

دیگر خبرها

  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد