Web Analytics Made Easy - Statcounter

مکس کیزر، کارشناس ارشد اقتصادی، معتقد است درحالی که برخی از کارشناسان بر این باورند سیر شدیداً صعودی بیت‌کوین در بازار به معنی تشکیل یک حباب قیمتی است اما درواقع ارزهای متداول نظیر دلار در حال از دست دادن ارزش خود در برابر این ارز هستند.

کیزر گفت: به اعتقاد من ما شاهد سقوط ارزش ارزهای متداول در برابر بیت‌کوین هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:‌ البته با نزدیک شدن قیمت بیت‌کوین به رقم 25 هزار دلار یک اصلاح قیمتی برای آن شکل می‌گیرد. تا آن زمان به احتمال زیاد قیمت بیت‌کوین به روند شدید افزایشی خود در شرایط کنونی ادامه خواهد داد.

در آخرین مبادلات بازار جهانی ارزهای مجازی قیمت بیت‌کوین از مرز 9700 دلار عبور کرد و در بورس ارزهای مجازی کره جنوبی نیز به 10 هزار دلار نیز رسید.

کیزر می‌گوید که بازار بزرگی برای ارزهای مجازی وجود دارد اما شبکه نظام پرداخت بیت‌کوین به شدت در حال بزرگ شدن است و تقریباً هیچ ارز دیگری نمی‌تواند با آن رقابت کند و هیچ کشور و دولتی نیز توانایی شکست آن را نخواهد داشت.

این کارشناس ارشد اقتصادی  معتقد است بیت‌کوین یک ارز کامل و تمام عیار است که در حال تغییر بازارها و ساختار مالی جهانی است و بانکداران و بانکهای مرکزی کشورها را کنار خواهد گذاشت.

وی افزود: بانک‌های مرکزی و بانکداران کنار می‌روند؛ چراکه آنها نقش بسیار بدی را در ساختار مالی جهانی ایفا کرده و ما باید از شر آنها خلاص شویم و به بیت‌کوین اجازه دهیم دنیای ما را تغییر دهد.

کیزر می‌گوید که بیت‌کوین به چیزی شبیه یک سیاهچاله در جهان تبدیل خواهد شد که تمام سرمایه‌هایی که در بورس‌های جهانی و اوراق قرضه هستند را به خود جلب خواهد کرد و در نهایت به سقوط بازارهای سهام منجر خواهد شد؛ چراکه ارزش این ارز در حال رشد و رسیدن به رقم 25 هزار دلار است.

این کارشناس ارشد اقتصادی معتقد است این سناریو به گونه‌ای پیش می‌رود که هیچ دولت یا کشوری نخواهد توانست جلوی آن مقاومت کرد ه و جلوی آن را بگیرد.

وی همچنین درباره به اصطلاح «استخراج بیت‌کوین» (بیت‌کوین ماینینگ)‌گفت که ایجاد هر توکن بیت‌کوین حدود 2 هزار دلار هزینه می‌برد و با توجه به افزایش تقاضای بیت‌کوین، شرایط تسهیل برای این روند نیز مهیاست.

این کارگزار سابق به هر کسی که می‌خواهد بیت‌کوین بخرد، توصیه کرد: تا پیش از اقدام به خرید در این امر مطالعات کافی داشته باشد.

کیزر گفت: بدون مطالعه قبلی اقدام به خرید نکنید. در صورتی که مطالعه داشته باشید در زمان رسیدن زمان اصلاح قیمتی این ارز شما آمادگی لازم برای آن را خواهید داشت و این مسئله به شما کمک خواهد کرد تا وحشت نکرده و همچنان در بازی باقی بمانید.

وی ادامه داد: تکنولوژی «بلک چِین» پشت پرده بیت‌کوین نیز تاکنون مورد هک قرار نگرفته و تقریباً نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۱۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

یک مقام صندوق بین‌المللی پول گفت، در صورت سقوط نظام مالی جهانی و دلار آمریکا، گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای آن ارائه کند.

به گزارش ایسنا، «الکسی موژین» عضو هیئت مدیره صندوق بین‌المللی پول گفت: اگر نظام مالی جهانی سقوط کند، کشورهای عضو گروه بریکس می‌توانند جایگزینی برای دلار آمریکا پیدا کنند.

موژین گفت: «مباحث زیادی درباره کمبودهای نظام مالی کنونی مطرح شده است. علاوه بر آن، بسیاری از مقالات باور دارند گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای سیستم مالی کنونی ارائه دهد.»

به گفته این مقام صندوق بین‌المللی پول کشورهای عضو بریکس می‌توانند یک واحد جدید ارائه کنند که در صورت سقوط دلار و نظام پولی جهان، آن را جایگزین کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال + عکس
  • خندیدن گردشگر روس به سقوط ارزش ریال (عکس)
  • مستندی جدید درباره ظهور و سقوط WCW ساخته خواهد شد؛ چه کسی WCW را کشت؟