Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبادان – مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان از احزاب سیاسی خواست تا در زمینه دموکراسی بومی و محلی تبلیغ کنند. 

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب اله فضل الله پور عصر امروز در نخستین نشست مشترک احزاب و تشکلهای سیاسی شهرستان آبادان در محل تالار الغدیر فرمانداری این شهر گفت: ما باید دموکراسی را نیز بومی کنیم تا بتوانیم کارها را در حوزه سیاسی به پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه حضور نماینده مردم آبادان در مجلس به عنوان نماینده حوزه مقننه در این جلسه را به فال نیک می گیریم، افزود: اگرچه موضوعات متفاوت و متنوعی از جمله در بحث کار و مسائل فرا منطقه ای در این جلسه مطرح شد اما در حوزه مسائل مبتلابه آبادان در حوزه اهداف احزاب کمتر سخن گفته شد که انتظار می رود در جلسات آتی مسائل شهری آبادان به شکل جدی تر و پر رنگ تری از سوی احزاب دنبال شود. 

فضل الله پور اظهار کرد: به نظر می رسد که مهمترین مشکل کار ما، تعریفمان از قانون، روان شناسی و آسیب شناسی در حوزه احزاب سیاسی است تا زمانی که این موضوعات در دستور کارمان نباشد و برای آنها چارچوب های ساختاری درستی تعریف نشود و هدف گذاریها به شکل درستی انجام نگیرد، ورودمان به بحث «گذار سیاسی» ورودی ناقص خواهد بود. 

وی تصریح کرد: به رغم تمامی فضاها، ساختارها و مسائل موجود در کشور بایستی شیوه های مربوط به کنش گری سیاسی در حوزه سیاسی کشور را بیاموزیم. 

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان با بیان اینکه به تعیین چارچوبهای سیاسی نیاز داریم، گفت: یکی از رسالتهای اساسی ما اصلاح نقش احزاب سیاسی است، ما با کارکرد احزاب مشکلی نداریم، همه جزو مفاخرند اما آنچه مد نظر است آنکه با کاربرد مفاهیم در جایگاه اصلی شان آشنا شویم، فعالیتهای سیاسی نیاز به چارچوب سازی دارند و فرد به عنوان یکی از هسته های مرکزی چارچوب سازی فعالیتهای سیاسی هموراه مد نظر بوده، جانمایی ما در حوزه اجتماعی  به ازای هر فرد تعریف می شود. 

فضل الله پور افزود: از آنجایی که ما در انتقال مفاهیم سیاسی در حوزه عمومی به شدت دچار نقص هستیم لذا شناخت چارچوب ها امری ضروری است، در جامعه ای که قومیت، فردیت را به شدت به عقب رانده می راند، یکی از ارکانهای اساسی توسعه سیاسی آنست که نقش ما در اجتماع مفهوم پیدا کند.  

وی با بیان اینکه دغدغه بسیاری از فعالان سیاسی آنست که امنیت قضایی و سیاسی شان را چه کسی و چگونه تامین می شود، اظهار کرد: رسالت اصلی ما پذیرفتن مشکلات است، هنرمندی ما انجام فعالیت در تمامی شرایط است لذا بایستی آنقدر تمرین کنیم تا بتوانیم در کارهایمان توفیق حاصل کنیم. 

فضل الله پور تصریح کرد: اگر در شکل گیری دموکراسی موفق نبودیم دلیل اصلی اش همین نبودن چارچوب ها و ساختارهای تعریف شده سیاسی است، چارچوبهای سیاسی ما تعریف شده نیست و باید برای آن بکوشیم. 

وی خطاب به احزاب سیاسی حاضر در جلسه یادآور شد: دموکراسی های محلی را بیشتر تبلیغ کنید، ما بایستی دموکراسی را نیز بومی کنیم تا بتوانیم کارها را در حوزه سیاسی به پیش ببریم.  

فضل الله پور البته یک انتقاد شدید هم از خانه احزاب خوزستان به دلیل نداشتن دستور کار در جلسه کرد و گفت: یک در هم ریختگی و طرح موضوعات از هر منظر و مقوله ای در این جلسه دیده شد که ما را با سردرگمی مواجه کرد، این انتقاد من به خانه احزاب بود و لذا بایستی بکوشند و برای جلسات دستور کار به شکل درستی ارائه شود تا بتوانیم بر اساس آنها بحث و تبادل نظر کرده و به پیش رویم، امیدوارم در جلسات آتی خانه احزاب این اتفاق بیفتد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان

سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری با ابلاغ استاندار سمنان منصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان با صدور ابلاغی «فرج الله شوشتری» را بعنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان  منصوب کرد.

در ابلاغ شوشتری  آمده است: جناب آقای فرج الله شوشتری، نظر به مراتب تعهد تخصص و توانمندی جنابعالی به موجب این ابلاغ با حفظ پست سازمانی به عنوان سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند منان تحت توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و با پیروی از منویات و فرامین مقام معظم رهبری و با اهتمام به برنامه‌های دولت مردمی حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی با تأکید بر شاخص‌های، عدالت‌محوری، انقلابی‌گری، مردمداری، پاکدستی، فسادستیزی، قانون‌مداری و تعامل سازنده با دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف و مأموریت‌های محوله موفق و مؤید باشید.                        

گفتنی است فرج اله شوشتری؛ فرزند شهید نورعلی شوشتری(شهید وحدت)، متولد اردیبهشت ماه 1356، اهل خراسان و دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دانشجوی دکترای مسائل ایران است و تا کنون مسئولیت‌هایی همچون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان خراسان رضوی، عضو هیئت مدیره تأمین سرمایه بانک مسکن، رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی، را عهده‌دار بوده است.

انتهای پیام/361/

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مرتضوی: «حفظ نظام» به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود