Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر گفت که بحران سوریه باید از طریق راهکاری سیاسی حل شود که نقشی برای بشار اسد در قدرت قائل نشود.

به گزارش فارس، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه بار دیگر گفت «بشار الاسد» رئیس‌جمهور سوریه نباید در حکومت آینده این کشور نقشی داشته باشد.

وی که در اندیشکده «ویلسون» در مورد روابط ایالات متحده و اروپا سخنرانی می‌کرد، گفت: بحران سوریه باید صرفا از طریق راهکاری سیاسی بر اساس قطعنامه ۲۲۴۵ حل شود که هیچ نقشی برای اسد و خانواده او در حکومت باقی نگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

تیلرسون تأکید کرد که مناقشه سوریه باید از طریق مذاکرات ژنو که دور تازه آن از امروز آغاز شده، حل و فصل شود.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی، به مسئله ایران پرداخت و از اروپا خواست در مقابله با ایران، به آمریکا بپیوندد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «با تصمیم اخیر رئیس‌جمهور در مورد سیاست ایالات متحده در قبال ایران، آنچه ایالات متحده و اتحادیه اروپا را در کنار هم قرار می‌دهد، بیش از چیزی است که ما را از هم جدا می‌کند.»

وی افزود: «برجام دیگر تنها مرکز ثقل سیاست ایالات متحده در قبال ایران نیست. ایالات متحده متعهد به مقابله با مجموعه تهدیدات ایران است.»

تیلرسون ادامه داد: «از شرکای اروپایی خود می‌خواهیم که در مقابله با مجموعه رفتارهای مخرب ایران، به ما بپیوندند. رژیم ایران مخالف اصول غربی است و آزادی‌های فردی، مذهبی و اجتماعی را سرکوب می‌کند.»

او سپس افزود: «نه ایالات متحده و نه اروپا می‌خواهند شکل‌گیری تهدید اتمی دیگری مشابه کره شمالی را شاهد باشند. هیچ کدام از ما با تلاش‌های ایران برای رسیدن به هژمونی در خلیج فارس از طریق حمایت از تروریسم و شبه‌نظامیان در میدان عراق و سوریه و برنامه فعال موشک‌های بالستیک، کنار نمی‌آییم.»

وی در ادامه در اظهاراتی که نشانگر نگرانی واشنگتن از توافق اخیر ایران، ترکیه و روسیه برای حل بحران سوریه است، به صراحت از ترکیه خواست از ایران فاصله بگیرد.

تیلرسون گفت: «می‌دانیم که ترکیه به دلیل نزدیکی جغرافیایی، نمی‌تواند ایران را نادیده بگیرد. اما از ترکیه می‌خواهیم به عنوان یک شریک عضو ناتو، دفاع جمعی از متحدانش در ناتو را در اولویت بالاتری قرار دهد.»

وزیر خارجه آمریکا افزود: «ایران و روسیه نمی‌توانند منافع اقتصادی و سیاسی‌ای را که عضویت در جامعه ملل غربی به مردم ترکیه ارائه می‌کنند، فراهم کنند.»

وی در بخش دیگری از این سخنرانی با تأکید بر پایبندی واشنگتن به اصل دفاع جمعی پیمان ناتو، از دیگر اعضای این ائتلاف خواست سهم ۲ درصدی از بودجه دفاعی خود را به ناتو بپردازند.

منبع: فارس

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد

دانشگاه ورمونت اعلام کرد سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، دیگر در اواخر این ماه برای فارغ التحصیلان سخنرانی نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، با اعلام دانشگاه ورمونت، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل برای فارق‌التحصیلان سخنرانی نخواهد کرد؛ اقدامی که یک پیروزی برای دانشجویان حامی فلسطین محسوب می‌شود.

طبق گزارش تایمز اسرائیل، دانشجویان دانشگاه ورمونت خواستار حذف سخنرانی گرینفیلد در مراسم آتی به دلیل نقش وی در وتوی چندین قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل در رابطه با غزه، شده بودند.

در روزهای اخیر تظاهرات‌های متعدد طرفدار فلسطین در دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده صورت گرفته است و معترضان خواستار توقف حمایت نظامی، مالی و دیپلماتیک ایالات متحده از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه شده‌اند که منجر به شهادت بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی و زخمی‌شدن بیش از ۷۷۰۰۰ نفر دیگر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است