Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، شهیندخت مولاوری در نشست تخصصی تبیین منشور حقوق شهروندی که با حضور جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی و مدیران شهری استان قزوین برگزار شد، افزود: تدوین آیین نامه ها و روش های غیرقضایی برای تحقق اهداف منشور حقوق شهروندی یک ضرورت می باشد که البته پیش نویس آن درحال آماده سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول همچنین توضیح داد: حقوق شهروندی در قالب منشور و بر اساس قانون اساسی تبیین و برنامه ریزی شده است و قرار نیست به لایحه تبدیل شود.
مولاوردی افزود: شاخص های کمی و کیفی و سازوکارهای اجرایی این منشور پیش بینی شده و برنامه اصلاح و توسعه نظام حقوقی نیز به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.
دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی همچنین بر لزوم تدوین یک برنامه ملی برای اجرای هرچه بهتر منشور حقوق شهروندی تاکید کرد.
وی، نهادینه سازی و نهادسازی را 2 شیوه مهم و ضروری در تثبیت حقوق شهروندی دانست و اضافه کرد: در حوزه نهادینه سازی، آموزش و ظرفیت سازی از موارد مهمی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و در این میان نقش آموزش و پرورش و دانشگاه ها و بهره مندی از ابزارهای نوین آموزشی و رسانه ای مهم است.
این مسئول ادامه داد: دولت موافق تشکیل نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی می باشد و این مهم را در دستور کار خود قرار داده است تا در این نهاد که متشکل از دولت و قوای دیگر خواهد بود، موارد نقض حقوق شهروندی مورد بررسی قرار گیرد.
مولاوردی با بیان اینکه با تحقق این مهم قدم بسیار بزرگی در اجرای منشور حقوق شهروندی برداشته خواهد شد، افزود: در این ارتباط، نهادهای مدنی می توانند دولت را در اجرای مولفه های حقوق شهروندی و تسهیل گری یاری کنند.
وی ادامه داد: در وزارتخانه ها برای پیگیری این مهم افرادی منصوب خواهند شد و در استانداری ها نیز این وظیفه را مدیران کل اجتماعی و فرهنگی برعهده خواهند داشت.
در پایان این نشست تخصصی حاضران نظرات خود را در خصوص چگونگی اجرای برنامه های حقوق شهروندی مطرح کردند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر آصفری نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • نابسامانی در ثبت نام اینترنتی تایر و کمبود تایر سواری رینگ ۱۳ و ۱۴
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد