Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین_ دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: لایحه «تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» آماده شد که در حال حاضر این لایحه در معاونت حقوقی قوه قضائیه قرار دارد که امیدواریم بعد از تأیید نظر قوه قضائیه، توسط دولت تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شهیندخت مولاوردی ظهر سه شنبه در دومین همایش ملی«منع خشونت علیه زنان» در دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار داشت: اگر به برخی از آیات قرآن کریم از جمله آیه ۷۰  سوره اسرا بپردازیم در می یابیم که خشونت علیه زنان به عنوان یک نقض بارز حفوق بشر و اساسی محسوب می شود چراکه این امر کرامت ذاتی انسان ها را خدشه دار می کند و همین امر کافی است تا برای خشونت مقابله کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک روزی در تاریخ به نام «خشونت» نامگذاری شده که به مناسبت این روز، اقداماتی برای رسیدگی  به وضعیت خشونت علیه زنان انجام می شود؛ این روز فرصتی را فراهم می کند تا مسؤولان گفت و گوهای عملی را در دستور کار قرار دهند و نسبت به مقابله با آن اقدام کنند.

دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی بیان کرد: در آستانه سالگرد رونمایی از منشور حقوق شهروندی هستیم که این روز فرصتی برای همدردی با قربانیان عالم در برابر خشونت ها است و اینکه بدانیم که چه تعداد زنان در برابر خشونت ها مورد اذیت و ازار قرار می گیرند.

مولاوردی بیان کرد: محدود بودن تعداد نمایندگان در مواضع قدرت، سیاست، رسانه های گروهی و حرفه ای پزشکی عاملی در عدم جدی نگرفتن زنان در برابر خشونت ها است.

وی اضافه کرد: آثار روانی خشونت ها علیه زنان مخرب تر و اثرگذارتر از عوامل جسمی است؛ در تبیین مسؤولیت جامعه بین المللی در برابر خشونت علیه زنان می توان گفت که جامعه بین المللی در ترویج همکاری های بین المللی، تبادل تجربه و سرمایه ها می تواند نقش داشته باشد که البته همکاری سازمان های مردم نهاد نیز در این زمینه بی تاثیر نیست.

دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به اینکه خشونت در حال حاضر به عنوان یک معضل جهانی است، بیان کرد:  در دوره اصلاحات، علاوه بر پژوهش ملی مبنی بر بررسی اشکال  مختلف خشونت در 28 استان کشور، در دولت دهم یک لایحه از پیش نویس آماده شده که به دلیل ماهیت قضایی، در کمیسیون قضایی دولت متوقف شده بود و در دولت یازدهم این لایحه به جریان افتاد و بعد از سه سال، لایحه «تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» آماده شد که در حال حاضر این لایحه در معاونت حقوقی قوه قضائیه قرار دارد که امیدواریم بعد از تأیید نظر قوه قضائیه، توسط دولت تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

استاندار قزوین نیز در این همایش بیان کرد:  در برخی فرهنگ‌ها برخی از زنان خشونت را پذیرفته‌اند و وقتی موضوع خشونت علیه زنان به میان می‌آید، خشونت جسمی و جنسی در اذهان خطور می‌کند؛  خشونت علیه زنان ابعاد و انواع گسترده‌ای دارد و صرفاً محدود به خشونت فیزیکی، جسمی و جنسی نیست.

عبدالمحمد زاهدی عنوان کرد: نخستین راه مقابله و کاهش و پیشگیری از خشونت علیه زنان، آشنایی زنان به حقوق خود و در ادامه آموزش حل مهارت مسئله با مردان است.

وی با اشاره میزان افزایش طلاق در جامعه توضیح داد: برای پیشگیری از این روند باید مهارت زندگی و حل مسئله به بانوان آموزش داده شود تا زنان با سبک زندگی و قانون آشنا شوند.

استاندار قزوین با بیان اینکه قوانین حمایتی از حقوق زنان وجود دارد، تأکید کرد: این قوانین ضمانت اجرایی ندارد و اگر اجرا نشود، اتفاقی رخ نمی‌دهد که باید به این موضوع بیش از پیش توجه شود.

 

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

سنای آمریکا روز سه شنبه، قانونی را تصویب کرد که به شرکت چینی بایت دنس ۹ ماه تا یک سال، فرصت می‌دهد تیک‌تاک را در آمریکا واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت این اپلیکیشن ویدئویی محبوب روبرو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه، لایحه مربوط به فروش اجباری یا ممنوعیت تیک‌تاک را به همراه لایحه‌ای امضا کرد که میلیاردها دلار کمک جدید آمریکا به اوکراین برای جنگ با روسیه فراهم می‌کند.

شو زی چو، مدیرعامل تیک‌تاک در ویدئویی که لحظاتی پس از امضای لایحه توسط بایدن ارسال شد، گفت: مطمئن باشید هیچ جا نمی رویم. حقایق و قانون اساسی در کنار ماست و ما انتظار داریم که دوباره پیروز شویم.

رویترز در گزارشی به بررسی وضعیت تیک‌تاک پس از تحولات اخیر پرداخته است:

شمارس معکوس برای تیک‌تاک آغاز شد

اکنون که این لایحه توسط بایدن امضا شده است، بایت دنس، ۲۷۰ روز فرصت خواهد داشت تا فعالیت‌های آمریکایی سرویس ویدئویی تیک‌تاک را بفروشد. اگر به نظر برسد بایت دنس در پایان مهلت ۹ ماهه، به واگذاری تیک‌تاک نزدیک شده است، رئیس جمهور می‌تواند یک مهلت ۹۰ روزه دیگر بدهد تا هر گونه توافق، نهایی شود. اگر این لایحه، هفته جاری به قانون تبدیل شود، مهلت ۲۷۰ روزه، نزدیک زمان تحلیف رئیس جمهور بعدی آمریکایی در ۲۰ ژانویه سال ۲۰۲۵، به پایان خواهد رسید و تصمیم برای مهلت سه ماهه با رئیس جمهور بعدی خواهد بود که ممکن است بایدن دموکرات یا دونالد ترامپ جمهوریخواه باشد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه گفت: ما نمی خواهیم شاهد ممنوعیتی باشیم. مسئله، مربوط به مالکیت چین است.

تیک‌تاک شکایت می‌کند

اکنون که این لایحه توسط رئیس جمهور آمریکا امضا و به قانون تبدیل شده است، انتظار می‌رود تیک‌تاک برای متوقف کردن آن، شکایت کند. همچنین انتظار می‌رود وکلای تیک‌تاک، از دادگاه بخواهند مانع اجرای این قانون شود.

تیک‌تاک اعلام کرده که قانون تصویب شده توسط کنگره آمریکا در شامگاه سه شنبه، غیرقانونی است و این شرکت، آن را در دادگاه به چالش خواهد کشید. این شرکت چینی، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس، اعلام کرد: معتقدیم حقایق و قانون به وضوح طرف ما هستند و در نهایت پیروز خواهیم شد.

مدیران تیک‌تاک از زمانی که کنگره تصمیم گرفت لایحه ضد تیک‌تاک را در بسته‌ای از لایحه‌هایی شامل کمک‌های خارجی به اوکراین و رژیم صهیونیستی قرار دهد تا به تصویب قانون علیه این اپلیکیشن سرعت دهد، تا حد زیادی ساکت بوده‌اند.

تیک‌تاک می‌خواهد دستوری برای منع اجرای قانون صادر شود تا اجازه دهد پرونده کامل که قانون اساسی را به چالش می‌کشد، پیش برود. بعید است روند دادگاه تا پایان سال کامل شود.

تیک‌تاک در سال میلادی گذشته، اقدامات قانونی مشابهی را برای جلوگیری از ممنوعیت این اپلیکیشن در ایالت مونتانا انجام داد. اگر این سناریو، راهنمایی برای تلاش‌های تیک‌تاک در برابر دولت آمریکا باشد، خود شرکت و کاربران تیک‌تاک، پرونده‌های جداگانه‌ای برای مقابله با این لایحه آمریکایی تشکیل خواهند داد.

 این لایحه، دادگاه استیناف آمریکا را به عنوان محل انحصاری برای هرگونه چالش قانونی تعیین کرده است.

همه اینها چقدر طول می کشد؟

اگر تیک‌تاک با موفقیت حکم مسدودیت ممنوعیت را از دادگاه دریافت کند، روند فروش اجباری متوقف می‌شود و احتمالا به تیک‌تاک  فرصت بیشتری برای فعالیت آزادانه در آمریکا می‌دهد.

 ترامپ در اوت سال ۲۰۲۰ که رئیس جمهور وقت آمریکا بود، به دنبال ممنوعیت تیک‌تاک و وی‌چت بود، اما فرمان او توسط دادگاه مسدود شد. بایدن در ژوئن سال ۲۰۲۱، مجموعه‌ای از دستورات اجرایی دوران ترامپ را که به دنبال ممنوعیت دانلود جدید وی‌چت و تیک‌تاک بود، پس گرفت.

آیا تیک‌تاک اصلا تغییر خواهد کرد؟

اپلیکیشن تیک‌تاک برای ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی خود از هم اکنون تا پایان دوره واگذاری در چهار ماه اول سال ۲۰۲۵، احتمالا تغییری نخواهد کرد.

دولت چین چه می‌گوید؟

چین فهرستی از فناوری‌هایی دارد که قبل از صادرات، به تایید دولت چین نیاز دارند. کارشناسان گفتند الگوریتم توصیه تیک‌تاک  در زیر این فهرست قرار می‌گیرد.

بسیاری از کارشناسان این سوال را مطرح می کنند که آیا خریدار بالقوه منابع مالی لازم برای خرید تیک‌تاک را دارد و آیا چین و سازمانهای دولتی آمریکا، فروش آن را تایید می‌کنند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟