Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، علیرضا سلیمی در آستانه برگزاری سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد اظهارداشت: هفته گذشته مدیریت تزریق خون نام داشت و در همین راستا در انجمن انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران جهت اصلاح مدیریت تجویز خون تلاش می کنیم و در سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد از مهمانان خارجی برجسته در این رابطه بهره مند خواهیم شد تا بتوانیم این بحث را نهادینه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد با اشاره به اینکه 50 درصد تجویز خون در سراسر دنیا توسط متخصصین بیهوشی انجام می شود، افزود: مدیریت تجویز خون و فرآورده های آن هزینه های کشور را کاهش داده و امکان انتقال بیماری هایی منتقله از طریق خون را نیز کاهش می‌دهد.

وی بیان داشت: در دنیا تغییرات زیادی حاصل شده است و تجویز سنتی خون کمتر انجام می شود و متدهای جدید در این راستا در کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد با همکاری سازمان انتقال خون در اختیار همکاران حاضر در کنگره ارائه می شود.

سلیمی با بیان اینکه در سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد محورهای مختلف مطرح خواهد شد، گفت: رشته بیهوشی شاخه های متعددی دارد اعم از کار در اتاق عمل، ICU، کنترل و مدیریت درد دارد و تلاش شده در این کنگره تا حد امکان تمام این شاخه ها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس انجمن انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران با اشاره به موضوع مدیریت و کنترل درد گفت: این رشته طی سال های اخیر در ایران مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از متخصصان بیهوشی دوره های تکمیلی را در این زمینه طی می کنند.

وی با بیان اینکه دردها به طور کلی به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می شوند، عنوان کرد: دردهای حاد اکثرا شامل دردهای پس از اعمال جراحی بوده و با کنترل درد علاوه بر کمک به بیمار تلاش می کنیم وضعیت جسمانی آن نیز زودتر بهبود یابد.

سلیمی خاطرنشان کرد: دردهای مزمن نیز شاخه‌های مختلف داشته که دردهای سرطانی نوعی از آن است که در کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد در زمینه هر دو نوع دردهای حاد و مزمن مطالبی اعم از روش های تشخیص و علت درد همچنین جدیدترین درمان های درد ارائه خواهد شد.


706

رئیس سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی علیرضا سلیمی خون متخصصین بیهوشی سرطان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون

دکتر زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک سفتریاکسون فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، گفت: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل ۳۰ دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هر گونه علائم و نشانه‌های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد. 

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی دارو‌های آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • خانمی در کلاله درپی تزریق آنتی بیوتیک، کارش به مراقبت‌های ویژه کشید