Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر شهرضا گفت: یکی از مواردی که در ماه های گذشته به آن ورود پیدا کرده ایم، مباحث فرهنگی است و خلا بزرگی که در این زمینه با آن مواجه هستیم، نبود یک تقویم فرهنگی در شهرداری است که باید برنامه ریزی های لازم برای تدوین آن صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرزو قوامی در گفت و گو با خبرنگار شهرضانیوز با اشاره به قرارگیری در هفته بسیج، اظهار کرد: هنوز قسمت اعظمی از ظرفیت های بسیج در سطح جامعه کشف نشده است؛ کسانی که به مقوله بسیج ورود پیدا می کنند، پیش از هر نکته ای یک ایثار، از خودگذشتگی و گذشت را در در وجود خود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گذشت و ازخودگذشتگی حلقه مفقوده مدیریت در کشور

عضو شورای شهر شهرضا با بیان اینکه این ایثار و ازخودگذشتگی، حلقه مفقوده مدیریت ها در کشور ما است، عنوان کرد: اگر از ظرفیت بسیج به درستی استفاده شود، بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه امنیت اجتماعی در شهر وجود دارد، عنوان کرد: در جلسات بررسی مشکلات در بحث امنیت اجتماعیف اولین ارگانی که مورد مواخذه قرار می گیرد نیروی انتظامی است، حال آنکه این نیرو با چالش بزرگ کمبود نیروی انسانی مواجه است.

لزوم استفاده از ظرفیت های بسیج در حفظ امنیت محلات

قوامی با بیان اینکه باید از ظرفیت های خودجوش بسیج به عنوان نیرویی که می توان به آن اعتماد کرد در بحث حفظ امنیت محلات استفاده کرد، خاطرنشان شد: ما می توانیم از ظرفیت های این نیروی عظیمی در حفظ امنتی محلات و حتی مدارس سطح شهر استفاده کرد.

عضو شورای شهر شهرضا با اشاره به برخی گلایه مندی های شهروندان در بحث امنیت دانش آموزان در مسیر مدرسه تا خانه، گفت: می توانیم از نیروهای بسیج در بحث امنیت اخلاقی، امنیت اجتماعی و امنیت فرهنگی دانش آموزان استفاده کرد.

وی با اشاره به کلیدخوردن طرح های امنیت محله محور در ناحیه مقاومت بسیج شهرضا، تاکید کرد: این یک اقدام بسیار خوب در سطح شهرستان است، ضمن اینکه نیروهای بسیج را آماده حان فشانی برای حفظ امنیت کشور خواهدکرد.

قوامی بیان کرد: وقتی من مدافع امنیت محلم باشم، می توانم مدافع امنیت کشورم، دینم و اخلاقم باشم؛ اول از همه باید برای خودم، خانواده ام و محله ام امنیت ایجاد کنم تا توانایی ایجاد امنیت در کشور را داشته باشم.

توانمندی های گسترده بسیج در زمینه های علمی و فنی

وی با اشاره به توانمندی های زیاد بسیج در عرصه های مختلف، خاطرنشان کرد: بسیج در عرصه های علمی، اجتماعی، فنی و تخصصی ظرفیت های بسیاری دارد که می توان بیشتر از آن استفاده کرد.

عضو شورای شهر شهرضا با اشاره به اخلاصی که در بین بسیجیان وجود دارد، عنوان کرد: تمرکز بر روی این اخلاص، می تواند این پایگاه مردمی را برای قشر جوان بیش از پیش جذاب کند.

قوامی در رابطه با برنامه های شورا در ماه های آینده، به خبرنگار ما گفت: برنامه های کلی شورا در نیمه اول سال بسته می شود و بودجه شهرداری که بیشتر در زمینه های عمرانی هم متمرکز است، در همان شش ماه اول هزینه می شود.

شهرداری شهرضا به تقویم فرهنگی نیاز دارد

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در ماه های گذشته به آن ورود پیدا کرده ایم، مباحث فرهنگی است و خلا بزرگی که در این زمینه با آن مواجه هستیم، نبود یک تقویم فرهنگی در شهرداری است.

عضو شورای شهر شهرضا با بیان اینکه شهرداری یک نهاد دارای بودجه است، تصریح کرد: شهرداری نباید اقدامات فرهنگی خود را به پرداخت هزینه های بنر برای دستگاه های مختلف محدود کند، این ارگان به یک برنامه فرهنگی منسجم و قوی نیاز دارد تا در جلسات مرتبط  با رخدادهای فرهنگی شهر، با دست پر حاضر شود.

قوامی با بیان اینکه این خلا را بارها به شهردار شهرضا تذکر داده ایم، گفت: نباید در دقیقه نود برنامه های فرهنگی به تصویب برسد و نیاز است که برنامه های فرهنگی شهرداری از ابتدای سال مشخص باشد.

ایجاد کمیته های اندیشه ورز در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شهرداری

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای ایجاد کمیته های اندیشه ورزی در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر، گفت: این کمیت های اندیشه ورز از هفته آینده کار خود را آغاز خواهد کرد و از توانمندی های تخبگان شهر در زمینه های فرهنگی، هنری، سیاسی، مذهبی و اجتماعی استفاده خواهیم کرد.

بدسلیقگی ها در المان سازی و انتخاب اسامی معابر شهری

عضو شورای شهر شهرضا با بیان اینکه شهرداری در بحث المان سازی، اسامی معابر و اشکال هندسی شهر دارای مشکلات جدی است، تصریح کرد: در شهر المان های نامناسبی وجود دارد که مبلمان شهری را از بین برده است و باید در این زمینه ورود پیدا کرد.

قوامی با اشاره به لزوم ورود به بحث زیباسازی ورودی های شهر، عنوان کرد: در ورودی های شهر دو پایه پرچم با ارتفاع پیکسل متر نصب خواهد شد تا در مناسبت های مختلف، ورودی های شهر رنگ و بوی آن مناسبت را بگیرد.

نماد و المان مناسبی از شهید همت در شهرضا وجود ندارد

وی با بیان اینکه شهرضا شهر شهید همت است، اما نماد مناسبی از این شهید در شهر وجود ندارد، گفت: تهران بسیار زودتر از شهرضا در این زمینه وارد شده است و اقدامات خوبی هم انجام داده است.

عضو شورای شهر شهرضا در پاسخ به سوال خبرنگار ما دررابطه با چرایی عدم تاسیس سازمان های فرهنگی در شهرداری برای مدیریت بهتر بحث فرهنگ در این ارگان مهم شهر، عنوان کرد: شهرداری شهرضا با همه قدمت و حجم بالای مهاجرت به شهر، بودجه درخوری ندارد و کل بودجه شهرداری در طول یک سال نزدیک به 38 میلیارد تومان است و لذا نمی توانیم این شهر را با سایر شهرها مقایسه کنیم.

تبدیل مکان های تفریحی شهر به تفرجگاه های خانوادگی

قوامی با بیان اینکه بخش اعظمی از بودجه شهر خرج بدهی ها و پروژه های عظیم در حال ساخت شهر می شود، گفت: برخی از پروژه های مهم شهر، از جمله پروژه خیابان امام علی(ع)، شهید کشور بسیار هزینه بر است و حجم زیادی از بودجه شهر را به خود اختصاص می دهد.

وی ادامه داد: بنا بر توافقات صورت گرفته، چند نقطه از مکان های تفریحی شهرضا توسط شهرداری خریداری شده و به تفرجگاه هایی برای شهروندان تبدیل خواهدشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۷۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث چهار مدرسه خیری در یزد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، نماینده مردم شریف یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس با بیان اینکه هر جامعه ای که توجه به تعلیم و تربیت داشته باشد، قطعا موفق خواهد بود، اظهار داشت: بدون شک، چنین رویدادهایی، آغاز گام‌های کشور ما برای دستیابی به موفقیت و سربلندی در عرصه های مختلف است.

محمد صالح جوکاربا اشاره به حضور خیرین و اقدامات ارزنده آنها در عرصه های مختلف، گفت: در عرصه های مذهبی، دینی، فرهنگی و آموزشی شاهد اقدامات بسیاری ارزشمند از سوی خیرین در سطح کشور هستیم.

وی عنوان کرد: این واحد آموزشی پس از راه اندازی، مشکل واحد آموزشی مختلط محله فیروزآباد را مرتفع خواهد ساخت.

دکتر جوکار خاطرنشان کرد: طی صحبتی که  با خیر محترم (آقای شرف الدینی) داشتم، اعلام کردند که یک مدرسه در شهر یزد در حال ساخت دارند و سه مدرسه نیز در آینده نزدیک احداث خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • جنگ فرهنگی تنها عرصه‌ای که دشمن به آن امید بسته است
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال