Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > لرستان - مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جمع انجمن اولیاء و مربیان دبیرستان شهید هاشمی نژاد شهرستان خرم آباد به نقش مشارکت و همراهی خانواده در تحقق اهداف تعلیم و تربیت اشاره کردو گفت: تحقق اهداف تعلیم و تربیت در مدارس با مشارکت ؛ تعامل ، همراهی و هم افزایی خانواده ها امکان پذیر است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را سندی راهبردی برشمرد و گفت : این سند نقشه راه و کتاب قانون آموزش و پرورش است که مسیر حرکت مدیران را در دستیابی به اهداف کلان تعلیم و تربیت و اسناد بالادستی نظام مشخص می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: در سند تحول بنیادین ویژگی ها و شاخص های انسان هدف آموزش و پرورش دقیقاً مشخص شده است و مدیران مدارس باید با استفاده از تمام ظرفیت ها گام به گام تلاش کنند تا به این انسان هدف دست یابند و آن را تربیت و پرورش دهند.

دریکوند به صفاتی چون راستگویی و صداقت ؛ پرسشگری ؛ خلاقیت و نوآوری ، احساس مثبت نسبت به هویت ملی و فرهنگی ، احساس مثبت نسبت به خادمان ملت و کشور ، ایثار ، فداکاری و خدمت به همنوعان ، شاد بودن در شادی دیگران و ناراحتی در غم دیگران و خوشبختی خود را در ارتباط با دیگران دیدن را از جمله صفاتی برشمرد که آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان دنبال می کند و ادامه داد : آموزش و پرورش فارغ از شغل و رشته دانشگاهی دانش آموزان می خواهد نسل آینده را انسان مطلوب و شهروند مطلوب تربیت کند.

وی تصریح کرد: جامعه ما تنها به مشاغل خاصی مانند پزشک و مهندس و .... نیاز ندارد و همه دانش آموزان هم استعداد رسیدن به یک شغل خاص را ندارند و نباید تمام نگاهها متوجه مشاغلی شود که جامعه ظرفیت پذیرش آنها را ندارد .

دریکوند نگاه به مشاغل خدماتی را در جامعه یک آسیب جدی برشمردو افزود : باید اهتمام خانواده ها و جامعه به سمت هدایت دانش آموزان به مشاغلی باشد که به تولید ؛ کارآفرینی و نوآوری منجر می شود .

وی بر این نکته تاکید کرد که مشارکت و همراهی بین خانه ، مدرسه و نهادهای فرهنگی باعث می شود تا هماهنگی در اتخاذ روش های تربیتی به وجود آید و دانش آموز دچار تقاقض در روش های تربیتی نشود و اضافه کرد : اگر بین پیامی که در مدرسه به دانش آموز انتقال داده می شود ،با پیامی که خانواده انتقال می دهدو پیامی که دانش آموز در محیط جامعه از دوستان و همسالان و نهادهای فرهنگی مانند رسانه های دیداری و شنیداری می گیرد ؛ اختلاف و تناقض باشد ، دانش آموز دچار چند گانگی شخصیت می شود و در برخوردهایش تلاش می کند تا در برخورد با هر کدام از این موارد متناسب با انتظارو خواست آنها رفتار کند

دریکوند در پایان سخنان خود بر مشارکت والدین درمدرسه تاکید کرد و افزود: مدرسه به تنهایی قادر به تربیت دانش آموزان نیست و ضرورت دارد خانواده ها هم مشارکت کنند و مدرسه را در این رسالت خطیرو حیاتی یاری دهند.

 

 

46

 

کلید واژه‌ها : استان لرستان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی شرعی حرم امام حسین (علیه السلام) و نماینده حضرت آیت الله سیستانی در جریان استقبال هیئتی از کارشناسان، داوران بین المللی و علاقمندان به امور قرآنی از داخل و خارج عراق که در چهارمین دوره ملی آموزش داوران قرآنی که توسط دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی برگزار شد، شرکت کرده بودند، گفت: توجه به دانش آموزان و دانشجویان و تربیت شخصیت قرآنی آنان را از طریق توجه به دوره ها و حفظ، امری ضروری است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در این دیدار گفت: فعالیت‌هایی که موجب پرورش و مراقبت از این پتانسیل ها می‌شود، بسیار حائز اهمیت است، زیرا علاقه زیادی به داوری و ارزشیابی قرائت قرآن کریم وجود دارد. اکنون این دوره ها برگزار شده است تا ما تعداد کافی داور داشته باشیم که از طریق آنها بتوانیم این قرائت ها و سایر امور را در همه استان ها یا حتی خارج از عراق سامان بخشیم.

وی ادامه داد: همچنین یکی از اهداف بی نیازی در داور است به گونه ای که نه تنها در مناطق وابسته به اهل بیت (علیهم السلام) بلکه در هر مکان در مسابقات بین المللی شرکت کرده و برتری خود را به نمایش بگذارند.

متولی شرعی حرم امام حسین بیان داشت: هدف دیگر این است فعالانی در عرصه قرآن کریم باشند که آن را به درستی درک کنند و دغدغه، توجه، اراده و عزم را برای کار روی این مطالب مهم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید به موضوع تفسیر و چگونگی شکل گیری شخصیت قرآنی و این جنبه ها نیز توجه داشته باشند، به ویژه در مورد دانش‌آموزان از ابتدایی تا مقطع متوسطه و دانشگاه که از مهمترین اقشار جامعه محسوب می شوند، تمرکز داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی تصریح کرد: بله، ما باید به همه اقشار جامعه توجه داشته باشیم، اما دانشجویان در آینده جایگاه های مهمی را به خود اختصاص خواهند داد، بنابراین امیدوارم از طریق دوره های قرآنی و حفظ قرآن، توجه و اهتمام ویژه ای به دانشجویان و دانش آموزان شود.

شایان ذکر است که دارالقرآن الکریم وابسته به دبیرخانه آستان مقدس حسینی با هدف گسترش علوم قرآنی در بین جامعه در داخل و خارج از کشور عراق، فعالیت ها و اقدامات متنوعی را در داخل و خارج از حرم مطهر حسینی انجام می دهد و به فارغ التحصیلی قاریان قرآن کریم و برگزاری فعالیت های داخلی و بین المللی بسیار، توجه ویژه ای دارد.

دیگر خبرها

  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است