Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین، در صورت اجرای دقیق و کامل، مطالبات و خواسته های خانواده ها از آموزش و پرورش را اصلاح کرده و آن را تکمیل می کند.

مهدی نوید ادهم روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: همراهی و هماهنگی فرهنگیان و جامعه برای اجرای این سند موجب می شود فرهنگ تحول خواهی و تحول آفرینی در جامعه شکل گرفته و تبدیل به یک مطالبه عمومی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آموزش و پرورش بدون همراهی و مشارکت اولیای دانش آموزان، دستگاه های ذیربط و جامعه به تنهایی نمی تواند این سند را اجرایی کند و باید همه در قبال اجرای آن احساس مسئولیت و وظیفه کنند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه توسعه، پیشرفت و آینده کشور از مسیر آموزش و پرورش می گذرد، تصریح کرد: برنامه های سالانه ای که بر اساس سند تحول بنیادین برای وزارت آموزش و پرورش پیش بینی می شود باعث ایجاد انسجام و هماهنگی بین بخش های مختلف این وزارتخانه شده است.
نوید ادهم بیان داشت: برای اجرای سند تحول بنیادین از نظر مفهومی سه مرحله تدوین، تصویب و تبلیغ سند طی شده و اکنون در مرحله چهارم از سند تحول یعنی تبیین سند قرار داریم.
وی با بیان اینکه باید یک فهم مشترک در مورد مفاهیم اصلی سند تحول بنیادین در فرهنگیان و جامعه به وجود آید، یادآور شد: اگر خواهان استقلال، توسعه علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی کشور و همچنین به دنبال درمان آسیب های اجتماعی از جمله جلوگیری از خشم و عصبانیت، قتل، سرقت، دیگر آزاری، بی عدالتی، رشوه و پارتی بازی هستیم، باید آموزش و پرورش دغدغه اصلی ما باشد و برای توانمند سازی و بهسازی آن هزینه کنیم.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش ما این است که با اجرای سند تحول بنیادین، نظام آموزشی خود را به یک نهاد فرهنگی - تربیتی تبدیل کنیم و آموزش و پرورش به سمتی هدایت شود تا فارغ التحصیلان و خروجی های آن از شایستگی های علمی، اخلاقی و اجتماعی برخوردار شوند.
نوید ادهم با اشاره به اینکه با اجرای کامل سند تحول بنیادین، مبانی و ریشه های نظام آموزشی تغییر می کند، تصریح کرد: مبانی را با الهام از آیات قرآن مجید و روایات استخراج کرده ایم و اکنون آماده عملیاتی و اجرایی کردن جزئیات برنامه های سند تحول هستیم که در صورت تحقق آن، آموزش و پرورش می تواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد.
وی تقویت مهارت انتخابگری دانش آموزان نیز از دیگر مواردی است که در سند تحول مورد تاکید قرار گرفته و برای اجرایی شدن آن نیز تلاش های بسیاری انجام شده است، گفت: کرامت نفس، نظم پذیری و قانون گرایی، صداقت و راستگویی عناصر برجسته و پر رنگی است که در مجموعه بحث های اخلاقی و تربیتی دانش آموزان در سند تحول بنیادین بیشتر به آن پرداخته شده است.
فراهنگ ** 1883 ** خبرنگار: مریم جلوداران * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کد خبر 6093549 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • جایگاه معلم در سند تحول بنیادین کجاست؟
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سریع‌تر اجرایی شود
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع تر اجرایی شود
  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود