Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر دبیرستان دخترانه حضرت مریم ناحیه 4 کرج روز چهارشنبه در حاشیه مانور زلزله در این مدرسه با ابراز همدردی با خانواده جان باختگان حادثه زلزله در استان کرمانشاه، اظهار داشت: ما باید بدانیم که مخاطرات طبیعی اجتناب ناپذیر هستند و تنها راه کاهش تلفات در آنها، آگاهی مردم و تمرین در مواقع بحرانی به خصوص دانش آموزان در قالب اجرای مانورهای زلزله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فریبا عزیز نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : زلزله اخیر ناامن بودن برخی مدارس استان کرمانشاه را به وضوح نشان داد ، کلاس های درسی که خانه دوم دانش آموزان هستند و باید سرپناهی ایمن برای آنها محسوب شوند.
وی با بیان اینکه مانور مقابله با پیامد های زلزله برای دانش آموزان این مدرسه با همکاری و حضور نیروهای امدادی، اورژانس و هلال احمر برگزار شده است ، افزود : با هر بار برگزاری این مانور ها ؛ مطالب و تجربه های بیشتری را دانش آموزان و حتی مدیران و متولیان امر کسب می کنند که قطعا این آمادگی ها نیاز اصلی و اساسی مواقع بحران است.
عزیز نژاد ادامه داد : دانش آموزان، چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل از جمله گروههای جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند.
مدیر دبیرستان حضرت مریم ناحیه 4 کرج گفت : آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله و مواقع بحرانی در کشور امری ضروری و اجتناب ناپذیر در کاهش مخاطرات زلزله در مدارس محسوب می شود .
'مانور مجموعه ای از راهکارهای مناسب است که قبل از وقوع زلزله به منظور بالا بردن سطح آگاهی و آموزش مهارت های عملی با تعمیم به کل جامعه طراحی شده است'.
'در واقع مانور شبیه سازی شرایط بحرانی است و مجموعه ای از تمرین ها و ممارست هاست که برای ارزیابی برنامه های تدوین شده جهت مقابله و مواجهه با حوادث و بلایا به خصوص زلزله در تمامی مکانها از جمله در مدارس به کار می رود'.
مدیر دبیرستان دخترانه حضرت مریم ناحیه 4 کرج در ادامه گفت : در مانور ها دانش آموزان در شرایط حادثه قرار می گیرند و همین امر باعث می شود که شیوه رویارویی با زلزله را که از پیش با استفاده از روش های علمی و نتیجه بخش تدوین شده و مورد ارزیابی نیز قرار گرفته را بیاموزند .
عزیز نژاد اظهار داشت : دانش آموزان می توانند با اتکا به این آموزش ها و آموخته ها با آرامش و اطمینان خاطر به استقبال حادثه بروند و همین آرامش نسبی روانی می تواند تا حد بسیار زیادی از تلفات و آسیب های روحی و روانی در هنگام و بعد از زلزله را کاهش دهد .
وی اظهار داشت : برگزاری مانور زلزله در مدارس باید به صورت برنامه ای همیشگی ،مستمر و مداوم بوده و بطور واقعی و جدی اجرا شود و در واقع شبیه سازی زلزله های گذشته باشد و مهم این است که هدفمند و واقعی بوده و بطور مستمر در طول سال انجام گیرد.
عزیز نژاد تاکید کرد : با تکرار و استمرار مانور زلزله ؛ ترس ناشی از ناگهانی بودن زلزله و پیامدهای آن در بین دانش آموزان از بین رفته و در واقع ضمن مقابله و عکس العمل درست در هنگام زلزله، امدادگر خود و دیگران نیز میباشند.
وی به دانش آموزان توصیه کرد که در هنگام وقوع زلزله ؛ خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند ؛ به‌سمت درب‌ خروج هجوم نبرند ؛ از دستورات معلم و والدین اطاعت کنند و در مواقعی که داخل کلاس هستند به زیر میز رفته و با دو دست محکم پایه‌های میز را بگیرند ؛در چهارچوب در، گوشه کلاس(اتاق) و زیر ستون‌های اصلی نیز می‌توانید پناه بگیرید؛اگر در طبقات زیرزمین هستید، در مکانی امن جای گرفته و تا پایان لرزش آنجا بمانید.
1535/6155خبرنگار:خبرنگار:اصغر رضاخانی**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح سه شنبه در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خود آگاهی دانش آموزان در دوره اول متوسطه ضروری است و باید دانش والدین را باید نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط شناسی برسند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثر بخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در دو سال آخر متوسطه اول روی می دهد.

مشکی گفت: باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به گونه ای اتفاق بیافتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.

مشکی گفت: هدایت تحصیلی یک فرآیند است به طوریکه پایه نهم برای دانش آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

کد خبر 6086356

دیگر خبرها

  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است