Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - ایرنا - آیین افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان فردا پنجشنبه در حالی در همدان برگزار می شود که همه هنرمندان و مسئولان در تکاپوی برگزاری مطلوب این رخداد بزرگ فرهنگی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این باره در گفت و گو با ایرنا گفت: 430 اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاضل عبادی افزود: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در سال جاری نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش دارد و در مجموع در جشنواره بیست و چهارم 48 نمایش و تولیدات هنری در معرض تماشای عموم تئاتر دوستان قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه هشت گروه خارجی و 30 گروه از سراسر کشور در طول جشنواره اجرا خواهند داشت عنوان کرد: 10 گروه از استان همدان در این جشنواره حضور دارند که 2 گروه در بخش مسابقه و هشت گروه نیز در راستای عدالت فرهنگی در شهرستان های استان همدان نمایش اجرا خواهند کرد.
عبادی بیان کرد: حضور شخصیت های برجسته هنری کشوری و بین المللی، برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی و اجرای برنامه های ویژه جشنواره در 16 سالن در سطح استان همدان از جمله برنامه های جشنواره بیست و چهارم است.
وی اضافه کرد: یکی از هدف گذاری های استان همدان اجرای برنامه های علمی، فرهنگی و هنری مرتبط با کودکان و نوجوانان است که در سال های اخیر برنامه هایی در حوزه های فیلم، موسیقی، ادبیات و نمایش برای کودکان و نوجوانان برگزار شده است.
وی بیان کرد: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوانان از ابتکارات استان همدان است و امسال بیست و چهارمین دوره جشنواره با شعار 'کودکی همسفر قصه ها' با هدف حمایت از خلق آثار هنری و تربیت نسل آینده کشورمان و ایجاد نشاط و شادابی از 10 تا 15 آذرماه در استان همدان برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: در اجرای برنامه های نمایشی، مخاطب یکی از مهمترین ارکان آن است و ویژگی استان همدان استقبال مناسب مخاطبان به خصوص کودکان و نوجوانان و خانواده های آنان از نمایش های اجرا شده در طول جشنواره است.
عبادی ادامه داد: در مقوله جذب مخاطب در همه شهرستان های استان رشد کمی و کیفی خوبی از لحاظ تماشاگران وجود داشته است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان نیز بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری مطلوب جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان تاکید کرد و گفت: این جشنواره فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت های همدان است.
سید سعید شاهرخی افزود: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان یکی از بزرگترین رویدادهای هنری کشور است و شهرداری باید در فضا سازی و تبلیغات شهری نهایت همکاری را داشته باشد و تمام دستگاه های خدمات‌رسان در آمادگی کامل باشند.
وی با بیان اینکه همدان دارای ظرفیت های بالای گردشگری است افزود: این جشنواره فرصتی است که جاذبه های گردشگری این استان به شرکت کنندگان داخلی و خارجی معرفی شود.
مدیر اجرایی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره با حضور کودکان بهزیستی برگزار می شود.
نصرت‌الله رمضانی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه جشنواره ساعت 9 صبح روز پنجشنبه نهم آذرماه در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینای همدان آغاز خواهد شد تصریح کرد: هنرمندان، مسئولان کشوری و استانی و کودکان و نوجوانان همدان مهمانان این مراسم هستند.
وی با یادآوری اینکه مراسم افتتاحیه جشنواره امسال به صورت جشن کودکانه برگزار می شود خاطرنشان کرد: ستاد برگزاری جشنواره هر سال تلاش می کند این آیین به صورت مردمی برگزار شود و امسال هم با هماهنگی بهزیستی از کودکان و نوجوانان برای حضور در مراسم افتتاحیه دعوت شده است.
به گفته وی، حمیدرضا رضایی (عمو حمید) مجری مراسم ویژه کودکان است و اجرای نقالی، موسیقی کودکانه و اجرای برنامه توسط هنرمندان از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه خواهد بود.
بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 10 تا 15 آذرماه در همدان برگزار می شود.
7523/2087
گزارش از مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه

پوریا جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برقراری ارتباط بین نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها ی کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر وشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

جلالی آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

گفتنی است این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 6094092

دیگر خبرها

  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان