Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: وزیر کشور با بیان اینکه برخی از مناطق در کشور با عقب افتادگی ۳۰ تا ۴۰ ساله مواجه هستند، گفت: ما با حرکات معمولی نمی توانیم این مناطق را از عقب افتادگی نجات دهیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، عبدالرضا رحمانی، وزیر کشور در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه 8 آذر و در پاسخ به سوال نماینده فلاورجان در مورد علت بی برنامگی وزارت کشور نسبت به توسعه و مدیریت روستاها گفت: نبود یک متولی در روستاها که مسایل روستا را براساس اولویتها پیگیری کند از ضعفهای اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه نقش وزارت کشور در این زمینه می تواند تاثیرگذار باشد اما نقش وزارت کشور در روستاها در کنار مشارکت شوراها پررنگ تر می شود.

 

وی گفت: در دولت تدبیر و امید تلاش ما این بود که با هماهنگی فرمانداران و دهیاران بتوانیم اولویت را در روستاها مدنظر قرار دهیم و خوشبختانه به صورت بهینه این امر انجام شد.

 

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید برنامه توسعه روستاها با رویکرد همگرایی در دستور کار قرار گرفت، گفت: ما توانستیم سهم دهیاری ها از قانون مالیات بر ارزش افزوده از 20 درصد به 35 درصد برسانیم به گونه ای که سهم سرانه اعتبارات به هر روستایی از 744 هزار ریال به 1435 ریال در سال 95 رسید.

 

وزیر کشور بیان کرد: مجموعه اعتبارات توزیع شده بین دهیاریها از بدو تاسیس مبلغ ۱۰ هزار و 900 میلیارد تومان است که 79 درصد از این اعتبارات در 4 سال دولت تدبیر و امید اختصاص یافته است.

 

رحمانی فضلی تصریح کرد: نگاه اصلی و اولویت دار مهم ما بحث روستاها و توجه به جایگاه مناسب و مطلوب روستاها در نظام برنامه ریزی و نظام بودجه ریزی است که اگر ما نتوانیم جایگاه مناسبی برای روستاها در نظام بودجه ریزی داشته باشیم هر بخش از منظر خودش به روستا نگاه می کند و همگرایی بین بخشها برای توسعه روستاها وجود ندارد.

 

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ما وارث یک کشور با عدم متوازن ها و تعادلها در مناطق جغرافیایی بود، گفت: بحث ما فقط عقب افتادگی در مناطق روستایی نیست بلکه عقب افتادگی و عدم توسعه یافتگی در شهرها و مناطق ما نیز وجود دارد مثلاً در سیستان و بلوچستان ما شاهدیم که کل استان با این عدم توسعه یافتگی مواجه است.

 

وی با تاکید بر اینکه که شاخصهایی در دولت تدبیر و امید در حوزه خدمات رفاهی و توسعه ای در روستاها انجام داده است قابل دفاع است، گفت: نظام برنامه ریزی ما نظام برنامه ریزی متمرکز و بخشی کلان است و اگر ما نگران توسعه در روستاها هستیم باید به صورت اساسی و زیربنایی کمک کنیم تا برنامه ریزی منطقه ای راه بیفتد.

 

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: کل بودجه عمومی که در استانها توزیع می شود بیش از 13 درصد نیست بنابراین چگونه می تواند مدیریت استانی را اولویت بندی کنیم برخی از مناطق ما عقب افتادگی 30 تا 40 ساله دارد و قطعاً با حرکات معمولی نمی توانیم این عقب افتادگی را جبران کنیم.

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: فعالیت‌های عمرانی در سطح روستاهای استان با بیش از هزار میلیارد تومان در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدجواد ابوالحسینی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای مهریز به نقش شوراها اشاره کرد و اظهار کرد: شوراهای روستاها نقش مهم و مؤثری در فعالیت عمرانی و امنیت اجتماعی روستاها دارند.

وی افزود: اعتبار روستاهای استان در سال گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده و سایر اعتبارات حداکثر ۴۰۰ میلیون تومان بود، اما هم اکنون شاهد فعالیت‌های عمرانی در سطح روستاها با بیش از هزار میلیارد تومان هستیم.

معاون استاندار تأکید کرد که همه این اقدامات و فعالیت‌های عمرانی مرهون تلاش اعضای شوراها و جلب مشارکت آنهاست.

وی در پایان ادامه داد: همکاری و مشارکت مردم با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی و تعامل مناسب با دستگاه‌های اجرایی، مهمترین عامل در راستای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح‌ها و توسعه مناطق روستایی است.

کد خبر 750186

دیگر خبرها

  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • آب‌گرفتگی شدید در روستاها و جاده‌های پلدختر
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی