Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:32:33 GMT

شهرداری‌ها معتاد به درآمد ناپایدار هستند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۲۰۶۹

شهرداری‌ها معتاد به درآمد ناپایدار هستند

رییس کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر تهران معتقد است شهرداری‌ها معتاد به درآمد ناپایدار هستند.جذب مشارکت داخلی وخارجی به تامین منابع از راه‌های سالم به ما کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی الویری در اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها گفت: ایمنی و مدیربت بحران دو بعد فراموش‌شده مدیریت شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در زلزله کرمانشاه 9 حادثه راپیش‌بینی کردیم و نتوانستیم بعد از وقوع اتفاق، حادثه را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مواردی مثل مشارکت شفافیت، بهره‌وری و اثربخشی کارنامه خوبی نداریم، ادامه داد: در کنفرانسی که برای ارزیابی اقتصاد ایران برگزار شد، این بحث مطرح شد که حتی اگر تحریم هم نبود ما گرفتار رشد منفی اقتصادی به دلیل بهره‌وری پایین بوده‌ایم. کاهش بهره وری از سال ۸۴تا ۹۲ ناشی از نوع مدیریت بوده است.

به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ساختار کلی قانون اساسی واگذاری کار به مردم وکوچک‌سازی دولت مطرح شده است. در این سال‌ها دستگاه های دولتی به هیچ وجه برای کوچک‌سازی تلاش نکردند. یک وزارتخانه به سه وزارت خانه تبدیل شده اما هزینه جاری کم نشده است.

الویری با بیان اینکه ما باید اصل مغفول مانده قانون را عملی کنیم، تاکید کرد: ما باید دولت را متقاعد کنیم که در جهت کوچک‌سازی خود حرکت کند و مجلس هم شورا را به رسمیت بشناسد تا بتوانیم در جهت افزایش بهره‌وری فعالیت کنیم.

وی با اشاره به تشکیل چهار کمیته در کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کمیته بودجه ونظارت یکی از این کمیته‌ها است که در آن سیاست های جدیدی که در بودجه سال بعد باید اجرایی شود، مشخص می‌شود که شهرداری بر مبنای آن فعالیت می‌کند.

به گفته الویری نظارت بر پروژه‌ها از دیگر کمیته‌های تشکیل شده است. در گذشته گزارش‌های تلفیق بودجه به شورا می‌آمد بدون اینکه هیچ مابه‌ازایی داشته باشد. اگر از عضو شورا می پرسیدی که به چه چیزی رای دادی، هیچ اطلاعی نداشت. این کمیته بر پروژه و بودجه نظارت خواهد داشت.

او ادامه داد: شفافیت و هوشمندسازی شهر از دیگر کمیته‌های تشکیل شده است. با روش های قدیمی نمی شود به جنگ فساد رفت. کمیته شفافیت و شهر هوشمند به این موضوع کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: سومین کمیته تشکیلات و منابع انسانی است، در زمینه بی‌بندباری استخدام نیروهای انسانی و آوردن نیرو از دستگاه‌های دیگر مشکلاتی در شهرداری تهران و شاید سایر شهرداری‌های شهرها داریم که باید حتما سیستم سازمانی کوچک‌سازی شود.

الویری گفت: کمیته اقتصادی وتنظیم مقرارات،آخرین کمیته، مارا از درآمد ناپایدار نجات خواهد داد. شهرداری‌ها معتاد به درآمد ناپایدار هستند. جذب مشارکت داخلی و خارجی به تامین منابع از راه‌های سالم به ما کمک خواهد کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در پایتخت با مدیریت شهری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امروز در مجموعه شهرداری اتفاقات بزرگی رقم خورده، که باید برای مردم بازگو شود که آثار و برکات آن در زندگی همشهریان مشهود خواهد بود، اظهارداشت: به طور مثال قطعا هیچ کس نمی تواند موضوع آسفالت را منکر شود،درگذشته متوسط آسفالت 700 هزار تن بوده اما امروز به یک میلیون و هفتصد هزارتن رسیده است و یا افتتاح پی در پی پروژه ها در شنبه های امید و افتخار و گشایش هایی که در پروژه ها اتفاق افتاده و .....

فروزنده در ادامه افزود: همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل، اتوبوس برقی، تاکسی برقی، تقاطع همسطح، تکمیل پروژه های نیمه تمام یادگار، شوشتری و بعثت که اخیرا اضافه شده تمامی این موارد از جمله اقداماتی است که در حوزه شهر سازی انجام شده و حوزه مالی در همه موارد و مسائل نقش اساسی و کلیدی بر عهده داشته است.

وی به تحقق بودجه سال 1402 در دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1402 برای اولین بار 30 همت متمم ارائه شده است و امسال حتما به رقمی بالاتر از این میزان خواهیم رسید.

معاون شهردار تهران گفت: برای امسال بودجه 151 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که رقم 80 هزار میلیارد تومان فقط به پروژه های عمرانی اختصاص دارد، افق ما در زمینه بسیار روشن است هر چند این امر وظیفه ما را سنگین تر خواهد کرد اما به لطف الهی، همدلی،همراهی و صمیمیت همکاران خدوم شهرداری به تحقق این مهم دست خواهیم یافت، زیرا هدف نهایی ما ارائه خدمت بیش از پیش به مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌