Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) در امور اقشار گفت: قبل از اینکه مردم در قالب اقشار بسیج سازماندهی شوند، نقش خود را به خوبی ایفا می‌کردند و زنده بودن انقلاب منوط به حضور همه اقشار مردم در عرصه‌های گوناگون است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی سالاری در گفت‌وگو با صبح توس، در خصوص شجره طیبه بسیج، اظهار کرد: هفته‌ای که گذشت و به نام بسیج نامیده شده بود به این علت است که بسیج یک مفهوم مردمی است و آنچه انجام می‌شود برای مردم و در جهت خدمت به آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) در امور اقشار افزود: قبل از اینکه مردم در قالب اقشار بسیج سازماندهی شوند،(مردم) نقش خود را به خوبی ایفا می‌کردند و زنده بودن انقلاب منوط به حضور همه اقشار در عرصه‌های گوناگون است و اقامه حکومت الهی به تعبیر قرآن کریم (لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ) (حدید/۲۵) یعنی اینکه مردم برای عدالت اقتصادی قیام کنند.

 

وی عنوان کرد: سازمان‌های اقشار بسیج وظیفه سازماندهی، جهت‌دهی و حفظ و ارتقاء مردم را در دو عرصه تخصصی و عمومی برای حفظ انقلاب، به عهده دارند پس در شکل‌گیری، استمرار و ارتقاء و به کمال رساندن اهداف انقلاب مردم در قالب اقشار مختلف نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارند.

 

سالاری یادآور شد: قانون اساسی تکلیف همه را مشخص کرده است و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها دولتی و اقتضائات سیاسی اداره جامعه بر پایه قانون اساسی شکل گرفته است.

 

جانشین فرماندهی سپاه امام رضا (ع) در امور اقشار خاطرنشان کرد: حضرت امام از همان اول تأکید بر حضور  مردم داشتند و مقام معظم رهبری نیز بر این مهم صحه گذاشتند و اینکه بسیج در همه عرصه‌ها حضور دارد به منزله کمک به تحقق اهداف عالیه انقلاب است.

 

وی یاد آور شد: حضور تفکر بسیجی پیشرفت‌های علمی کشور را میسر و در عرصه‌های دفاعی تفکر بسیجی، انقلاب را حفظ و دشمنان را مأیوس کرده است و در همه عرصه‌ها بسیج حضور دارد بدون اینکه بخواهد جای کسی را بگیرد.

 

سالاری ضمن اشاره به این نکته که بسیج به جبران خلأها کمک و افق‌های روشنی را پیش روی دولت مردان ترسیم می‌کند، تصریح کرد: تفکر بسیجی اگر در وجود مسئولان باشد، به خوشبختی و سعادت نزدیک می‌شوند و اگر این تفکر حاکم نباشد به انسان‌های معمولی، مثل سایر کشورها تبدیل می‌شوند؛ تفکر بسیجی تضمین کننده عمل به آرمان‌های الهی است.

 

وی ادامه داد: الگوی اقتصاد مقاومتی برای اولین بار از سوی مقام معظم رهبری به جامعه اعلام شد و همگان اذعان کردند که این الگو همانند سابق نداشته است و بعد از ارائه آن فرهنگ سازی برای اقتصاد مقاومتی، اولین وظیفه بسیج برای گسترش این تفکر است.

 

سالاری بیان کرد: بعد از فرهنگ سازی اقدام عملی و مؤثر به معنای الگوسازی است و بسیج در قالب اردوهای جهادی و طرح هجرت این الگوسازی را جامه عمل می‌پوشاند و در این اردوها به مدد مردم محروم می‌روند که در نتیجه وضعیت اقتصادی مردم ارتقاء می‌یابد البته در کنار آن موضوع فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) در امور اقشار ابراز کرد: موضوع دهستان‌های آباد، عارضه یابی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد از جمله کارهای انجام شده در زمینه اقتصاد مقاومتی توسط تمامی اقشار مرتبط با این مهم هستند.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست، بلکه به معنای رشد و شکوفایی همه استعدادهای جامعه است، یادآور شد: مجموعه بسیج از درون باید مؤثر و با طراوت و پیش رونده باشند تا در اثر این پیش روندگی، جامعه را پیش برنند و این تعبیر مقام معظم رهبری بر پیش روندگی درونی و پیش برندگی جامعه تأکید دارد.

 

سالاری خاطرنشان کرد: هرچه بسیج بالنده‌تر باشد و جامعه را به سمت جامعه مهدوی پیش ببرد، در زمان ظهور نیز کار برای انجام دادن و راه برای پیشرفت وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: در سه عرصه علم، اقتصاد و فرهنگ برای احیای تمدن سازی نوین اسلامی که مطلوب مقام معظم رهبری است، چنانچه این سه عرصه را در دستور کار قرار دهیم کار برای انجام دادن بسیار زیاد است؛ چراکه خلاءهای بسیار زیادی داریم هرچه در عرصه دفاعی توانستیم روحیه یأس را بر دشمن قالب کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۴۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی

رضا منصوری، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه فعالیت این سازمان را در قالب‌های فرهنگی، درمانی و آموزشی عنوان کرد.

وی؛ دیدار با خانواده شهدا، توزیع خدمات به جامعه کم‌برخوردار، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های جریان‌ساز، برگزاری مراسمات مختلف با شرکت بسیجیان و مجموعه دانشگاه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی به مناسبت‌های مختلف را در قالب فعالیت‌های فرهنگی سازمان مطرح کرد.

وی در بحث درمانی به طرح شهید محمدعلی رهنمود اشاره و اظهار کرد: چهارشنبه اول هرماه بین ۲۰ تا ۲۴ تیم پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت محیط و روانشناس به مناطق کم‌برخوردار استان اعزام و پس از ویزیت بیمارانی که برای ادامه درمان نیاز به خدمات تخصصی دارند به صورت رایگان اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه از پوشش امدادی و درمانی در سالگرد عملیات بازی‌دراز سخن گفت و افزود: تمامی عوامل از بهداشت، درمان، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، ارتش، فراجا، تأمین اجتماعی و هلال احمر به صورت یک تیم در کنار یکدیگر به شکل منسجم در مراسم سالگرد عملیات بازی‌دراز خدمات ارائه می‌دهند.

اعزام تیم‌های تخصصی به مناطق کم‌برخوردار در مناسبت‌های مختلف، خدمات‌رسانی در راهپیمایی اربعین، انجام تست غربالگری در ادارات، غربالگری دندان‌پزشکی برای کودکان زیر ۱۵ سال در مدارس، از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط ۳۱ کانون بسیج جامعه پزشکی فعال در سطح استان بود که منصوری به آنها اشاره کرد.

وی با ارائه آماری از خدمات انجام شده در سالی که گذشت، افزود: ۲۱۶ تیم عمومی در قالب ۱۷ هزار و ۲۸۳ نفرروز طی سال گذشته به مناطق کم‌برخوردار اعزام شدند.

منصوری اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ پزشک عمومی و متخصص به همراه بیش از ۹۰۰ کادر درمان، بهیار، تیم‌های درمانی در مناطق کم‌برخوردار ارائه خدمت داشته که تعداد ۴۸۳ نفر به پزشک متخصص ارجاع که ۳۶ نفر از این تعداد بستری شدند.

وی ارزش ریالی خدمات ارائه شده را حدود ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۵ میلیارد تومان از این مبلغ هزینه دارو و مابقی خدمات بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • همه عرصه‌های کارگری عرصه جهاد است
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • پخش زنده| جشنواره ملی امتنان از کارگران با حضور رئیس‌جمهور
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند