Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت امنای کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی گفت: این کنگره تجلی بخش روحیه انقلابی گری و ولایتمداری در میان اقشار مختلف مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به برگزاری اجلاسیه ها و کنگره پایانی بزرگداشت ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی، اظهار داشت: بنابر آیات و احادیث موکد ائمه معصومین(ع) و نیز امام راحل(ره) و رهبر انقلاب اسلامی، تلاش برای زنده نگه داشتن یاد شهدا موجب تقویت روحیه ایثار و گذشت و فداکاری در وجود نسل های بشری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، افزود: ترویج رشادت های شهدا از ابتدا مرسوم بوده به نحوی که امام علی(ع) در گفتار و کردار خود قدردانی از شهدا و خانواده آن ها را مورد تاکید قرار می دادند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با بیان این نکته که زنده نگه داشتن جریان عاشورا و شهادت امام حسین(ع) با برپایی مجالس عزاداری و انجام آداب مرسوم آن، تنها نمونه ای از بزرگداشت شهدا در دوره های مختلف اسلامی است، گفت: امروز وظیفه مسئولین است که یاد و نام شهدا را در میان نسل های مختلف زنده نگه دارند و برگزاری یادواره ها و کنگره های شهدا بهترین روش برای زنده نگه داشتن یاد آن ها است.

وی، با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و سیره شهدا در جامعه، بیان داشت: امروز شاهدیم که به برکت کنگره ۱۲ هزار شهید در سراسر آذربایجان غربی عطر و بوی شهادت استشمام می شود و این یعنی همه مسئولین دست در دست هم برای تحقق آرمانها و اهداف شهدا گام بر می دارند.

وی، اضافه کرد: اینکه 12 هزار نفر با نثار خون وارسته خود انقلاب ما را تثبیت کردند نشان دهنده اوج رشادت های آنان است و امروز باید جوانان با زندگی این شهدا آشنا شوند.

حجت الاسلام قریشی، تاکید کرد: هرچه این برنامه ها زیاد شود به همان میزان روحیه تعبّد، تقوا و ایمان ما نیز پایدارتر می شود .

وی، ضمن تقدیر از تمام دست اندرکاران برگزاری کنگره شهدای استان، از مسئولین درخواست کرد تا نسبت به برگزاری برنامه های مشابه در آینده تلاش داشته باشند.

امام جمعه ارومیه، در بخش دیگر این گفت و گو، ضمن مثبت ارزیابی کردن استقبال خانواده شهدا و اقشار مختلف از برنامه های مرتبط با کنگره، ابراز داشت: حضور مسئولین نیز باید پررنگ باشد که البته تا امروز قابل قبول بوده ولی باید بیشتر شود.

وی، دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره با رهبر معظم انقلاب اسلامی را جزو ماندرگارترین برنامه های مرتبط برشمرد و گفت: ایشان در این دیدار با رهنمودهای داهیانه خود مسئولان برگزاری این کنگره را مورد لطف و عنایت خود قرار دادند که دستاورد بزرگی برای ما بود.

وی، در خصوص حضور چهره های ارشد نظام در اجلاس های کنگره نیز خاطرنشان کرد: این امر نیز جزو موفقیت های کنگره محسوب می شود که مورد وثوق و توجه مدیران و مسئولین ارشد نظام قرار گرفته است.

رئیس هیات امنای کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی، دیدارهای مسئولین با خانواده های شهدا را امری قابل تقدیر برشمرد و بیان کرد: این دیدارها که از سوی مسئولین نهادها و ادارات مختلف انجام شد، موجب تقویت روحیه خانواده شهدا شده و لطف مردم ایران به خانواده ها و بخصوص والدین شهدا را برای آنها اثبات کرد.

وی، با اشاره آمار بالای شهدای جامعه روحانیت در استان، گفت: این رقم باید هم اینگونه باشد چراکه روحانیون پیشرو یک ملت بوده اند.

وی، اصافه کرد: همواره و به تبع این امامت، ملت از روحانیت پیروی کرده اند و انتظار هم این است که وقتی مردم را به حضور در جبهه ها دعوت می کردند خود نیز باید در خط مقدم حاضر می شدند.

حجت الاسلام قریشی، رشادت های روحانیون در جبهه های حق علیه باطل را کم نظیر برشمرد و تصریح کرد: اینگونه نبود که خودشان به گفته های خود عمل نکنند و همین امر نیز باعث اثرگذاری سخنانشان بر جوانان و خانواده بود.


وی، ابراز امیدواری کرد که برگزاری اجلاس اقشار نظیر بانوان، دانش آموزان، فرهنگیان، ایثارگران و طلاب در قالب برنامه های کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی باعث تجلی روحیه انقلابی گری در میان اقشار مرتبط و دیگر آحاد جامعه شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در پایان، عنوان کرد: هرچه یاد و نام شهدا در میان آحاد مختلف طنین انداز شود قطعا شاهد بصیرت بیشتر مردم و نیز تاثیر این برنامه ها بر ولایتمداری و ایثارگری بیشتر اقشار مختلف خواهیم بود.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۰۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود

محمد آدیگوزل‌زاده، دبیر برگزاری کنگره شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در دهم خرداد خبر داد و اظهار کرد: این کنگره مهم‌ترین راه خنثی‌سازی تهدیدات دشمنان در محیط‌های دانشگاهی بوده و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز همواره تأکید دارند؛ باید شهدا را به‌عنوان الگوی جوانان معرفی کرد.

وی افزود:‌ در هفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های«سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات مؤثری صورت گرفته ازجمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.

دبیر برگزاری کنگره شهدا عنوان کرد: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگاره‌ها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش‌بینی شده و به همین منظور هماهنگی‌هایی درباره ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.

آدیگوزل‌زاده بیان کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دست‌اندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری«سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران» در روز دهم خرداد وجود دارد. بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به کتاب شده است.

وی تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محور شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده؛ البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهید گرامی، تولید و آماده پخش است و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.

 دبیر برگزاری کنگره شهدا گفت: همه ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران همانند دو دوره قبل با محور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام بوده و این یکی از دستاورد‌های بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است. پیش از این نیز شورای سیاست‌گذاری و کمیته‌های این کنگره ازجمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. همچنین به‌زودی اهم فعالیت‌های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • نصب تصاویر ۴۱۲ شهید در بلوار‌ها و معابر دهدشت
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد