Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@13:53:46 GMT

اختتامیه سوگواره عقیق عشق برگزار شد/رقابت ۳۸۰ عکس

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۵۱۷۳

اختتامیه سوگواره عقیق عشق برگزار شد/رقابت ۳۸۰ عکس

شیراز- اختتامیه نخستین سوگواره عکس عاشورایی شهرستان مرودشت، با حضور مسئولین شهرستان، داوران سوگواره، هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگ و هنر شهرستان مرودشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای آیین اختتامیه این برنامه که سه شنبه شب با حضور امیری معاون فرماندار مرودشت، حسینی رئیس شورای اسلامی شهرستان، آقازاده رییس بنیاد شهید، علیپور رئیس ثبت، حاجی پور مسئول کمیسیون بانوان فرمانداری، نوری رییس بهزیستی،  عباسی رئیس امور کتابخانه ها و مسئولین انجمن های فرهنگی و هنری و پیشکسوتان هنر شهرستان مرودشت برگزار شد، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت گفت: عاشورا، از جنبه های مختلف ایدئولوژیک، اخلاقی و انسانی، ستودنی است و اوج پایبندی یک انسان به باورها و آرمان های متعالی خویش می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرام صالحی وظیفه هنرمندان در قبال این واقعه عظیم را ثبت و ماندگار ساختن آن عنوان کرد و گفت: در اولین دوره سوگواره عکس عاشورایی شهرستان مرودشت، بیش از ۳۸۰ اثر به دبیرخانه رسیده که نشان از تعهد هنرمندان این شهر، به حوزه های ارزشی دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت از تلاش هنرمندان مرودشت در جمع آوری کمک های غیرنقدی مردمی و ارسال آن به کرمانشاه نیز تقدیر کرد و گفت: هنرمندان شهرستان مرودشت نشان دادند که نسبت به اتفاقات اجتماعی بی تفاوت نیستند و هرجا نیاز به حضور آنان باشد، بی هیچ چشمداشتی انجام وظیفه می کنند.

در ادامه سید مختار امیری معاون فرماندار شهرستان مرودشت با تبریک فرارسیدن ماه انتقال_یافت">ربیع الاول و نابودی داعش، زلزله کرمانشاه را ضایعه ای دردناک برای کشور دانست و گفت: این اتفاق دردناک، با همکاری و همدلی مردم متعهد ایران، قابل تحمل تر شد و مردم مرودشت نیز بیش از هشت کامیون کمک غیرنقدی به هموطنان خود اهدا نمودند.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان مرودشت با اشاره به اقدام شایسته هنرمندان مرودشت در جمع آوری کمک های غیرنقدی مردمی بیان داشت: تصاویر این اقدام هنرمندان، حاکی از اعتماد مردم به هنرمندان بعنوان سرمایه های انسانی می باشد.

وی با بیان اهمیت هنر در انتقال مفاهیم ارزشی و رفع مشکلات جامعه بیان داشت: علیرغم اینکه متاسفانه اعتبارات بخش فرهنگ و هنر بسیار ناچیز است، با این حال با حضور جناب صالحی در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاهد اتفاقات و برنامه های بسیار خوبی در سطح شهرستان هستیم و از نظرات ایشان در برنامه ریزی های کلان شهری استفاده می کنیم.

دبیر نخستین سوگواره عکس عاشورایی شهرستان مرودشت، گفت: حال که فن آوری در عکاسی فرصتی را برای همگان به وجود آورده تا به سهولت از لحظه های که در آن قرار می گیریم رونوشت برداریم،، با جهت دهی آگاهانه  به معنا های ارزشمندی دست خواهیم یافت.

غلامعلی نوروزی رئیس انجمن فیلم، عکس و پویانمایی مرودشت در ادامه برنامه استقبال هنرمندان و علاقمندان از سوگواره عقیق عشق را چشمگیر توصیف کرد و گفت: ارسال بیش از ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این سوگواره در اولین دوره آن، نشان دهنده علاقه و ظرفیت بسیار بالای هنرمندان مرودشت می باشد و می طلبد که مسئولین نگاه ویژه ای به این بخش داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این برنامه محمد امین دانشور به نمایندگی از هیات داوران به قرائت بیانیه پرداخت. اجرای قطعه خلوت دل توسط آقایان رضا زارع، حسن جباری، آرمان جباری و امبن زارع ، اجرای قطعه حس تازه توسط عباد کشاورز و پخش فیلم کوتاه «سرخاب» کاری از آرمان اصلاح پذیر و حسن دهقانیان از دیگر بخش های این برنامه بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۵۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود

علی حسن زاده گفت: در آستانه دهه کرامت قرار داریم و از سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) برنامه های متنوع با محوریت توسعه خدمات و فرهنگ رضوی برگزار می شود.

دبیر خادم یاران خدمت رضوی استان اردبیل افزود: قبل از شروع دهه کرامت و همزمان با هفته معلم به همت کانون تعلیم و تربیت آستان قدس رضوی در استان اردبیل تجلیلی را از معلمان خادم یار رضوی شاهد بودیم و سعی کردیم به تلاشگران سنگر تعلیم و تربیت ادای احترام کنیم.

به گفته او، با حضور در آموزش و پرورش ناحیه یک و دو و منزل تعدادی از فرهنگیان فعال کانون سعی کردیم تا با تقدیم تحفه رضوی به آنها قدردان تلاش های یک سال گذشته معلمان در ترویج فرهنگ رضوی باشیم.

حسن زاده با اشاره به راه اندازی کانون های خدمت مدرسه محور در اردبیل بیان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری امروز حرم امام رضا (ع) تنها در مشهد محدود نشده بلکه کل کشور حرم رضوی محسوب می شود و مردم در طیف ها و سلایق مختلف عشق خدمت رسانی به امام رضا (ع) را به نمایش می گذارند.

او افزود: در حال حاضر ۱۹ کانون تخصصی در سطح استان فعالیت می کنند و در کنار آن ۴۰ کانون معین محلات نیز به عنوان کانون های خدمت رضوی در سطح استان ماموریت توسعه و ترویج فرهنگ رضوی را برعهده دارند.

دبیر خادم یاران خدمت رضوی استان اردبیل تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در همه مناطق استان کانون های خدمت رضوی را توسعه داده و از وضعیت رابط آنها را به کانون های فعال با حضور جوانان علاقمند و فرهیختگان جامعه تبدیل کنیم.

حسن زاده با اشاره به فعالیت های ارزشمند کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی در استان اردبیل گفت: با هدف ترویج فرهنگ خدمت رسانی و همچنین فرهنگ رضوی کانون های خدمت در مدارس راه اندازی و ما همراهی جامعه فرهنگیان و دانش آموزان را در این راستا شاهدیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مراسم اختتامیه کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ آغاز شد
  • نشست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان اسلامشهر برگزار شد
  • آیین تجلیل از معلمان نمونه مرودشت برگزار شد
  • سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» فراخوان داد
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود