Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ولی الله سیف روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های عامل کشور در قصرشیرین افزود: نظام بانکی کشور در سال جاری با همتی که انجام داد، ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تامین سرمایه در گردش اقتصاد اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: همچنین ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز برای اشتغال و ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز برای بازسازی خطوط تولیدی کشور اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یکی از ضرورت ها، تمرکز ویژه برای مناطق زلزله زده است که از این تسهیلات اشتغال به نحو گسترده‌تر برای این مناطق استفاده کنیم که در این زمینه، همه بانک‌ها اعلام آمادگی کرده اند.

وی در خصوص مشکلات وام صاحبان هتل‌های قصرشیرین نیز افزود: استمهال، شامل وام‌های هتلداران نیز می‌شود، اما با توجه به مشکلاتی که هتلداران این شهرستان زلزله زده دارند، این موضوع به طور ویژه تا رفع مشکل آن ها، بررسی می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی بیان کرد: در بازدیدی که از شهرستان زلزله قصرشیرین و روستا‌های آسیب دیده صورت گرفت، مردم با وجود شرایط بحرانی، روحیه مثبتی دارند.

سیف اظهار داشت: باید شرایطی ایجاد شود تا با تداوم خدمت رسانی به زلزله زدگان، آرامش را دوباره به خانواده‌های زلزله زده بازگردانیم.

وی ادامه داد: به محض اطلاع از جریان زلزله ۷ و سه دهم ریشتری، ۲ تصمیم ازسوی نظام بانکی کشور اتخاذ شد که یکی تمدید و استمهال تمام وام‌های آسیب دیدگان و دیگر نیز پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به واحد‌های آسیب دیده با تایید ستاد است.

وی گفت: همچنین تسهیلاتی از سوی دولت برای واحد‌های آسیب دیده اختصاص یافت که بر این اساس به واحد‌های شهری ۳۵۰ میلیون ریال و به واحد‌های روستایی ۲۵۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود و مبالغی نیز در قالب کمک بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول با بیان این که در جریان زلزله اخیر تلاش شد کلیه شعب بانک‌ها در این مناطق سریع فعالیت خود را آغاز کنند، گفت: بازدید امروز فرصت خوبی بود تا از نزدیک با مشکلات زلزله زدگان آشنا شویم.

به گفته سیف، با هدف به کمک به مناطق زلزله زده، مقرر شد با صرفه جویی در هزینه‌های تبلیغاتی، بودجه آن برای تکمیل خانه‌های بهداشت و ساخت مدارس هزینه شود.

وی از تشکیل کمیته‌ای با عضویت معاونت نظارت بانک مرکزی، مدیر عامل بانک ملی، شورای هماهنگی بانک‌ها، مدیرعامل بانک پارسیان و رییس کانون بانک‌های خصوصی خبر داد و گفت: در این کمیته، تمام اقدام‌های نظام بانکی که منجر به تخصیص بهینه منابع با توجه به شرایط موجود شود، تصمیم گیری می‌شود.

وی گفت: بانک‌های عامل به گونه‌ای عمل نکنند تا با سخت گیری‌های زاید، حلاوت گرفتن تسهیلات را در ذهن مردم از بین ببرند و باید با انعطاف بیشتر، شرایط پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان تسهیل شود.

رییس کل بانک مرکزی افزود: کارگروه‌های مختلف باید همت جدی برای ایجاد اشتغال داشته باشند و در همین راستا پارسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ۱۳ هزار واحد کوچک اشتغالزا اختصاص یافت.

سیف گفت: نظام بانکی، پیشنهاد بازسازی تمام مدارس آسیب دیده مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه را داده است.
وی ادامه داد: دولت همه امکانات خود را به کار می‌بندد تا شرایط مناطق زلزله زده را تغییر دهد.

فرماندار قصرشیرین نیز گفت: در جریان زلزله اخیر علاوه بر آسیب دیدن واحد‌های مسکونی شهری و روستایی و واحد‌های اداری، ۱۷۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف از جمله تاسیسات زیربنایی، سد‌ها، کشاورزی و دامپروری، آب و فاضلاب شهری و روستایی و شیلات خسارت وارد شد.

فرامرز اکبری افزود: تسهیلات اختصاص یافته برای ساخت واحد‌های مسکونی شهری و روستایی جوابگوی نیاز‌های واقعی مردم نیست.
وی اظهارکرد: بیکاری مهمترین مشکلی است که مردم از آن رنج می‌برند و مناطق زلزله زده نیازمند تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال پایدار است.

وی عنوان کرد: کمک به مردم برای بخشودگی جرایم و سود‌های بانکی با توجه به پشت سر گذاشتن بحران‌های مختلف مردم این منطقه از جمله جنگ و زلزله، لازم و ضروری است.

فرماندار قصرشیرین گفت: برای بازگشایی مرز پرویزخان قصرشیرین لازم است از سوی دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و دیگر مقامات عالی دولت با نخست وزیر عراق رایزنی لازم صورت گیرد.

اکبری افزود: به دلیل بسته شدن مرز پرویزخان، چند هزار تن از مردم زلزله زده قصرشیرین که در امر تجارت و صادرات فعال بودند، اکنون بیکار شده اند.

وی اضافه کرد: نیاز است بحث تصویب طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین از طریق رییس مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.
وی گفت: آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن خسروی نیز یکی از نیاز‌های منطقه است، زیرا می‌تواند بخشی از مشکلات مردم این شهرستان بحران زده را حل کند.

وی گفت: توجه به بسته بودن مرز خسروی برای اعزام کاروانی زائران به عتبات عالیات، بخشودگی جرایم بانکی هتل داران قصرشیرین با توجه به حجم سرمایه گذاری صورت گرفته و ناتوانی آنان در پرداخت اقساط، باید مورد توجه بانک مرکزی قرار بگیرد.

دکتر سیف به نمایندگی از هیات دولت، امروز از شهرستان زلزله قصرشیرین بازدید کرد و در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های عامل کشور که در این شهرستان تشکیل شد شرکت کرد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون ۴۸۳ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.

این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم ۳۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.

 

انتهای پیام/پ

ولی الله سیف روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های عامل کشور

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

امتداد - خدمت سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، به صورت شبانه روزی و بدون محدودیت مبلغ، در دسترس مشتریان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  مشتریان این بانک با استفاده از سفته الکترونیکی علاوه بر سهولت دسترسی به یک ابزار موثر تعهد پرداخت، صرفه جویی در زمان و هزینه و بالابردن امنیت، می توانند به صورت شبانه روزی و بدون محدودیت مبلغ، از این خدمت غیر حضوری بهره مند شوند.

بر اساس این گزارش، شرط بهره مندی از مزایای سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، داشتن حداقل یک حساب فعال در این بانک و همچنین معرفی امضای دیجیتال است.

این گزارش می افزاید: تمام مراحل صدور، دریافت، ضمانت، پشت نویسی و تسویه سفته، به صورت الکترونیکی و غیرحضوری از طریق اینترنت بانک کشاورزی انجام می شود.

شایان ذکر است؛ صرفه جویی در کاغذ و حفظ محیط زیست، عدم نیاز به نگهداری فیزیکی، امنیت بالا و عدم امکان جعل سفته الکترونیکی، داشتن کد شناسایی منحصر به فرد و قابل استعلام، امکان خرید سفته به مبلغ مورد نیاز و مشخص، امکان تسویه تدریجی، اعتبار در مراجع قضایی با توجه به برخورداری از امضای دیجیتال، امکان خرید سفته دیجیتال توسط مشتریان بانک کشاورزی برای سایر اشخاص حقیقی و نیز امکان استفاده به عنوان وثیقه تسهیلات، از مزایای سفته الکترونیکی بانک کشاورزی است.

مشتریان بانک کشاورزی می توانند به منظور انجام هرگونه عملیات برای سرویس سفته الکترونیک، ابتدا با نصب نرم افزار امضای دیجیتال از طریق لینک موجود در اینترنت بانک کشاورزی و یا سایر درگاه های قانونی، نسبت به احراز هویت و دریافت گواهی امضای دیجیتال اقدام کنند؛ سپس با ورود به اینترنت بانک کشاورزی، درخواست صدور سفته، ضمانت سفته و ظهر نویسی (انتقال سفته) و همچنین انجام سایر امور مربوط به سفته نظیر ردیابی وضعیت، لغو سفته های باز، استعلام سفته، اطلاع رسانی به ذینفعان و …  امکانپذیر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول