Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور در حاشیه برگزاری پانزدهمین اجلاس دادستان های کل کشورهای عضو شانگهای در سن پترز بورگ، با دادستان های کل چین و پاکستان با محور توسعه همکاری ها دیدار و مذاکره کرد.

به گزارش ایرنا، دادستان کل ایران در چارچوب برنامه های سفر خود به سن پترزبورگ روز چهارشنبه با کائو جیانمینگ دادستان کل چین دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو در گزارشی در این مورد نوشت: در دیدار دادستان های ایران و چین، دو طرف بر توسعه همکاری های قضایی در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملیتی و جرایم سایبری و مبارزه با تروریسم در سطوح دو جانبه و بین المللی تاکید کردند.
دادستان کل ایران در این ملاقات از طرف چینی خواست دو طرف در چارچوب موافقتنامه استرداد مجرمین همکاری را ارتقا بخشند و دادستان کل چین نیز از درخواست طرف ایرانی استقبال کرد؛ در همین راستا دو طرف نمایندگانی را برای پیگیری موثر امور تعیین کردند.
حجت الاسلام منتظری با اشاره به الام و دردهای مسلمانان میانمار درخواست کرد طرف چینی با استفاده از موقعیت خود برای کمک به آنها تلاش کند و حمایت های لازم را نسبت به اقدامات بشر دوستانه به عمل آورد.
دادستان کل کشور امروز همچنین با دادستان کل پاکستان دیدار و مذاکره کرد.
در این دیدار حجت الاسلام منتظری و اشتر اصف علی بر توسعه همکاری های حقوقی و قضایی دادستانی های ایران و پاکستان
در زمینه مبارزه با جرایم، تروریسم و قاچاق مواد مخدر تاکید کردند.
حجت الاسلام منتظری ضمن اشاره به لزوم اجرای توافقات قبلی (در سفر ایشان به پاکستان) ، از همتای پاکستانی خود خواست در این زمینه مساعدت لازم را به عمل آورد.
دادستان کل پاکستان نیز تایید کرد که دو طرف باید علاوه بر تداوم گفت و گوها، اقدامات موثر را برای عملیاتی کردن تصمیمات بردارند.
حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور که از روز گذشته در سن پترزبورگ بسر می برد با دادستان های کل روسیه و ارمنستان دیدار و مذاکره کرد.
دادستان کل کشور در دیدار با یوری چایکا دادستان کل روسیه، تفاهم نامه همکاری دادستانی های دو کشور را با وی امضا کرد.
اروپام*391** انتشار دهنده: رحمت الله خدادادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۵۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر سپهبد کرم مصطفی یف، معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان که به تهران سفر کرده است، به اتفاق هیأت همراه با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح، با سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح روابط دو کشور در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: اشتراکات فرهنگی، تاریخی، دینی و سیاسی می‌تواند بستر مناسبی جهت تعامل نیروهای مسلح دو کشور ایجاد کند.

معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان با اشاره به اهمیت مناسبات دو جانبه، روابط ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: همکاری‌های نیروهای مسلح دو کشور در چارچوب توافقات سومین کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی و دفاعی در حال توسعه و ارتقا می‌باشد.

در این دیدار روند روابط و همکاری‌های دوجانبه نظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ضرورت رایزنی‌های مستمر مقامات دو کشور در سطوح مختلف تاکید کردند.

کد خبر 6095312 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • بازدید دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا