Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@22:04:38 GMT

قیمت نفت کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۷۳۵۳

قیمت نفت کاهش یافت

خبرگزاری میزان- قیمت‌های نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر تردیدها نسبت به توافق اوپک و روسیه برای تمدید کاهش تولید است و همچنین انتشار آمار افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزانبه نقل از رویترز، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۲ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی معاملات سه‌شنبه، به ۵۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۷ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته معامله‌گران، بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت تحت تاثیر گزارش روز سه‌شنبه موسسه آمریکن پترولیوم که نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۴ نوامبر، به میزان ۱.۸ میلیون بشکه افزایش یافت و به ۴۵۷.۳ میلیون بشکه رسید با کاهش مواجه شد. آمار رسمی ذخایر نفت آمریکا بعد از ظهر روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

وست تگزاس اینترمدیت همچنین با از سرگیری تدریجی فعالیت خط لوله کی‌استون که نفت کانادا را به آمریکا منتقل می‌کند، تحت فشار منفی قرار گرفت.

بهای معاملات نفت برنت که قیمت پایه برای بازار بین‌المللی است، ۴۷ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۶۳.۱۴ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت‌های نفت امسال تحت تاثیر پیمان تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک برای کاهش حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز از تولیدشان، بهبود یافته و نفت برنت ۴۰ درصد از اواسط سال ۲۰۱۷ تاکنون رشد قیمت داشته است.

این توافق در مارس سال ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد، اما اوپک روز پنج‌شنبه نشست رسمی خود را برگزار می‌کند و انتظار می‌رود در این نشست تمدید توافق کاهش تولید مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات آسیا اقیانوسیه در شرکت کارگزاری OANDA، اظهاراتی که به گوش می‌رسد نشان می‌دهد عربستان سعودی و روسیه هنوز به هماهنگی کامل نرسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، منابع اوپک پس از نگرانی مسکو نسبت به داغ شدن بازار اظهار کردند انتظار می‌رود اوپک و روسیه توافق کاهش تولید را تا پایان سال ۲۰۱۸ تمدید کنند، اما گزینه‌ای برای بازبینی این توافق در ژوین وجود خواهد داشت.

اکثر تحلیلگران بر این باورند تمدید کاهش تولید برای حفظ تعادل بازارهای نفت ضروری بوده و به بهبود اقتصادهای کشورهای صادرکننده نفت کمک می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد

آفتاب‌‌نیوز :

بیانیه کاخ سفید تاکید می‌کند رهبران آمریکا، مصر و قطر درباره پیشنهاد تازه‌ای که اکنون برای تضمین آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس فوری در غزه روی میز است، گفتگو کردند.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که کشورش به همراه مصر و قطر برای تضمین اجرای کامل مفاد این توافق پیشنهاد تلاش خواهد کرد.

بایدن از عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهورمصر خواسته‌است تا تمام تلاش خود را برای آزادی گروگان‌های حماس به کار گیرد، زیرا این تنها مانع برای آتش‌بس فوری و امدادرسانی به غیرنظامیان در غزه است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین بر اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان و اطمینان از اینکه فلسطینی‌ها به مصر یا هر مکان دیگری خارج از غزه آواره نمی‌شوند، تاکید کرده‌است.

رهبران این سه کشور همچنین «ابتکارات جاری» برای افزایش جریان کمک‌ها برای نجات جان مردم غزه را بررسی کردند. آن‌ها موافقت کردند که به طور مستقیم و از طریق تیم‌های خود در روز‌های آینده از نزدیک هماهنگ باشند.

دفتر ریاست جمهوری مصر نیز روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور در تماسی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، درباره آخرین تحولات در مذاکرات بر سر آتش بس در غزه و خطرات تشدید تنش نظامی در رفح گفتگو کردند.

در این بیانیه با اشاره به خطر تشدید تنش نظامی در رفح تاکید شده‌است که حمله به رفح می‌تواند فاجعه کنونی را به یک بحران انسانی بدتر تبدیل کند که بر ثبات و امنیت در منطقه تاثیر می‌گذارد.

در این گفت‌وگوی تلفنی السیسی، با بررسی تلاش‌های فشرده مصر در این زمینه، بر ضرورت دسترسی کامل و کافی به کمک‌های بشردوستانه در غزه تاکید کرد.

آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا که در حال حاضر در عربستان سعودی بسر می‌برد در توییتی از دیدار خود با نمایندگان امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردان و سازمان آزادی‌بخش فلسطین خبر داد.

بلینکن تاکید کرده‌است که در این دیدار درباره نقش آمریکا دربرقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه و تلاش‌هایی که درباره آزادی گروگان‌ها و دستیابی به آتش بس صورت می‌گیرد، سخن گفته‌است.

بلینکن روز دوشنبه همچنین گفت که امیدوار است حماس پیشنهاد «فوق‌العاده سخاوتمندانه» برای توقف حمله اسرائیل به غزه در ازای آزادی گروگان‌ها را بپذیرد.

به گفته او، «حماس پیشنهادی از سوی اسرائیل دریافت کرده که فوق‌العاده سخاوتمندانه است. در این لحظه تنها چیزی که بین مردم غزه و آتش‌بس ایستاده است حماس است».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «آن‌ها باید تصمیم بگیرند و باید سریع تصمیم بگیرند. امیدوارم که تصمیم درستی بگیرند.»

گزارش‌ها حاکی است که قرار بود هیئتی از حماس روز دوشنبه به مصر برود که همراه با قطر در حال میانجیگری برای دستیابی به توافقی است که باعث توقف حملات اسرائیل و آزادی گروگان‌ها شود.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • روایت رسانه اسرائیلی از عقب‌نشینی جزئی تل‌آویو برای توافق با حماس
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!