Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی گفت:بصیرت دینی و انقلابی راهکار مقابله با فرقه‌سازی و تروریسم تکفیری مورد حمایت آمریکا است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن مشرفی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک هفته وحدت ، رمز پیروزی مسلمانان را وحدت دانست و گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری آنچه امروز در درجه اول اولویت برای دنیای اسلام قرار دارد وحدت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه وحدت و همگرایی امت اسلامی از مهمترین و ضروری ترین موضوعات جهان اسلام است، اظهار داشت: دشمن با طراحی نقشه‌های شوم به دنبال اسلام‌هراسی و در انزوا قرار دادن دین اسلام بوده که به حکم قرآن و به اراده الهی این مکتب روز به روز فراگیرتر خواهد شد.

به گفته  مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی ،امروزه بصیرت دینی و انقلابی راهکار مقابله با فرقه‌سازی و تروریسم تکفیری مورد حمایت آمریکا است.

 وی ادامه داد: وحدت بی‌نظیری که امروز بین شیعه و سنی در کشور و در استان خراسان جنوبی شاهدیم نتیجه تدابیر ولی امر جامعه و بزرگان دینی است.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی همبستگی خوبی بین برادران شیعه و سنی وجود دارد افزود: آنچه امروز در استان با وجود مکر و حیله دشمنان و مرز مشترک جاری است احترام متقابل و همدلی برادران تشیع و تسنن است و این همبستگی دشمن را مایوس کرده و بعد از این هم نا امید خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به هفته وحدت عنوان کرد: با هدف توجه به اهمیت بالای امر وحدت ، به عنوان یک راهبرد اساسی در امت اسلامی، فاصله میان ۱۲ ربیع الاول ( سالگرد ولادت پیامبر اکرم به روایت اهل سنت) تا ۱۷ ربیع الاول ( تاریخ ولادت حضرت بنا بر روایات موجود در منابع شیعه) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است که امیدواریم  محوریت رسول مهربانی و ایام میلاد آن بزرگوار نیز موجب آشنایی هر چه بیشتر با مرام و سیره آن حضرت و زمینه ساز ارتقاء سطح همدلی و همگرایی بین فرق مختلف اسلامی شود. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن خجسته میلاد با سعادت حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله ) و هفته وحدت ، برنامه محوری و شروع هفته وحدت با سخنرانی نماینده محترم ولی فقیه حضرت آیت الله عبادی دام ظله در مسجد النبی (صلی الله علیه و آله)اهل سنت خواهد بود.

به گفته وی با همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت برنامه های گرامیداشت این هفته علاوه بر مرکز استان در کلیه شهرهای تلفیقی استان و اکثر مساجد محوری اهل سنت برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه در ۵ شهرستان درمیان، سربیشه، زیرکوه ،نهبندان و بیرجند محفل مشترک قرآنی با حضور قاریان تشیع و تسنن برگزار می شود ، افزود: جشن میلاد پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله ) و امام صادق(علیه السلام) در مسجد امام حسین(علیه السلام) بیرجند،مسجد جامع حاجی آباد زیرکوه،مسجد محمد رسول الله( صلی الله علیه و آله )درمیان،مسجد جامع شوسف برگزار خواهد شد.

برگزاری ایستگاه های صلواتی،اعزام مبلغ جهت پوشش تبلیغی هفته وحدت،فضا سازی محیطی،پخش برنامه در صدا و سیمای مرکز استان،اعزام مبلغ پیش از خطبه های نماز جمعه از دیگر برنامه هایی بود که مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی به آنها اشاره کرد و گفت: در هفته وحدت کنفرانس بین المللی وحدت در تهران توسط مجمع جهانی تقریب و نشست مشترک علمای تشیع و تسنن استان های خراسان در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۸۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سوال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

به گزارش ایلنا، کنعانی افزود: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آن‌ها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آن‌ها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود