Web Analytics Made Easy - Statcounter

واگذاری 107 پهنه اکتشافی مصوب به مساحت تقریبی 407 هزار کیلومتر مربع و شناسایی 400 محدوده امید بخش معدنی جدید از اهم اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در 100 روز اول دولت دوازدهم بود.

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی وزارت صنعت، تدوین نقشه راه دولت دوازدهم در توسعه و توانمند سازی معادن و صنایع معدنی با حضور خبرگان بخش معدن و صنایع معدنی از مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در یکصد روز ابتدایی استقرار دولت دوازدهم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتمام ساماندهی تمامی محدوده‌های اکتشافی و معدنی و ساماندهی محدوده‌های شن و ماسه رودخانه‌ای در 18 استان نیز در این مدت در دستور کار قرار گرفت.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بازه زمانی یکصد روزه، 107 پهنه اکتشافی مصوب به مساحت تقریبی 407 هزار کیلومتر مربع را واگذار کرد و 400 محدوده امید بخش معدنی جدید نیز شناسایی شد.

آزاد سازی محدوده‌های اکتشافی و پهنه‌ها در 3 مرحله برای فعال شدن محدوده‌های معدنی راکد و بلوکه شده و تکمیل اکتشافات معدنی در بیش از 16 هزار و 160 کیلومتر مربع در قالب 19 پروژه به منظور اکتشاف عناصر پایه فلزی و غیرفلزی نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه در یکصد روز ابتدایی دولت دوازدهم بود.

از سوی دیگر عملیات اکتشافی به مساحت بیش از 36 هزار و 535 کیلومتر مربع در قالب 45 پروژه آغاز شد که 36 پروژه آن پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصدی و 9 پروژه دیگر کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

انجام اکتشاف عناصر خاکی در 6 استان کشور

در یکصد روز ابتدایی دولت دوازدهم اکتشاف عناصر خاکی در 6 استان زنجان، یزد، البرز مرکزی، آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل به مساحت 109 هزار و 400 کیلومتر مربع انجام گرفت که ده هزار و 485 کیلومتر مربع نیز به عنوان محدوده‌های امیدبخش برای ادامه فعالیت اکتشافی معرفی شد.

اجرای عملیات میدانی در بیش از دو هزار و 790 کیلومتر مربع از مساحت کشور در قالب 18 منطقه به منظور تولید اطلاعات پایه زمین شناسی در مقیاس 1:25000 برای نمایش عوارض بیش از 50 متر نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این یکصد روز بود.

تداوم اکتشاف منابع آب کارستی در 9 استان کشور

در این مدت اکتشاف منابع آب کارستی در 9 استان البرز، یزد، مرکزی، لرستان، آذربایجان غربی، فارس، سمنان، خراسان‌های رضوی و شمالی به مساحت 115 هزار و 700 کیلومتر مربع ادامه پیدا کرد و مناطق مستعد حضور آب تعیین و شناسایی شد.

پیمایش صحرایی بیش از 50 هزار کیلومتر مربع در محل‌های اصلی کانون گرد و غبار و برداشت یک هزار و 400 نمونه سطحی و 500 نمونه اتمسفری در بیش از 60 درصد از کانون‌های شناسایی شده در کشور نیز از دیگر اقدامات در این مدت بود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در یکصد روز ابتدایی دولت دوازدهم آغاز بررسی، پایش و تعیین دقیق محل گسل‌های لرزه زای کلان شهرهای کشور پیرو مصوبه شورای عالی شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با اولویت شهرهای تهران، تبریز، کرج، مشهد و کرمان را دستور کار خود قرار داد.

در این بازه زمانی ساماندهی و مدیریت مطالعات ژئوتوریسم و ژئوپارک کشور در قالب مصوبه برنامه بین‌المللی علوم زمین و ژئوپارک‌ها (IGGP) در مجمع عمومی یونسکو در سال 2016 آغاز شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار میلیون متر مربع از معابر بجنورد نیازمند آسفالت

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، علی اربابی در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی با گرامی‌داشت روز شوراها درباره آسفالت معابر شهر بجنورد اظهار کرد: روند حرکت و توسعه این اقدام در شهر بجنورد تا حدی افزایش یافته است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ به مساحت ۷۰ هزار متر مربع، در سال ۱۴۰۱ به مساحت ۱۸۰ هزار متر مربع و در سال ۱۴۰۲ به مساحت ۲۳۱ هزار متر مربع از معابر شهر بجنورد آسفالت شدند.

نایب رئیس شورای شهر بجنورد اعلام کرد: در سال جاری نیز ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار متر مربع از معابر شهر بجنورد آسفالت خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع هنوز می‌بایست چهار میلیون متر مربع از معابر این شهر آسفالت شوند.

اربابی همچنین تصریح کرد: آسفالت معابر مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین این شهر نیز در برنامه اقدامات اجرایی شهرداری بجنورد قراردارد.

در عین حال، وی به کارخانه قدیمی تولید آسفالت شهرداری بجنورد نیز اشاره و بیان کرد: این کارخانه فرسوده است که موجب شده بر کیفیت تولید آسفالت این شهر اثرگذار باشد.

افزون بر این، نایب رئیس شورای شهر بجنورد با اشاره به میدان خرمشهر نیز اعلام کرد: به منظور روان سازی ترافیک در مسیر این میدان، مطالعات ایجاد تقاطع غیر هم‌سطح در این میدان آغاز شده است.

وی همچنین از برنامه در دستور کار شهرداری بجنورد در زمینه انجام بازگشایی پنج نقطه مهم و محوری این شهر به منظور روان سازی ترددها خبر داد و گفت: طی سال جاری، پنج نقطه واقع در مسیرهای ۳۲ متری شهدا، انتهای خیابان قیام جنوبی و در مسیر ۴۲ متری آیت الله موسوی بجنوردی بازگشایی خواهند شد.

اربابی در خاتمه به خریداری ۲۵ دستگاه اتوبوس و ۱۴ دستگاه ون برای شهر بجنورد در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بجنورد نیز اشاره و اعلام کرد: تعدادی از دستگاه‌های خریداری شده به شهرداری بجنورد تحویل شده‌اند و هنوز تعدادی نیز تحویل نشده‌اند.

خبرنگار: سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228978 برچسب‌ها بجنورد ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور
  • چهار میلیون متر مربع از معابر بجنورد نیازمند آسفالت
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟