Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور که برای ارائه گزارش عملکرد 100 روزه دولت دوازدهم از دقایقی پیش به صورت زنده از طریق تلویزیون با مردم سخن می گوید، بخشی از اقدامات قوه مجریه را در 100 روزه ابتدایی و آغازین خود تشریح کرد.

به گزارش «تابناک»، حجت الاسلام «حسن روحانی» رییس جمهور در گفتگوی زنده تلویزیونی با محور گزارش عملکرد صد روزه دولت دوازدهم با اشاره به کمک‌های انجام شده برای هموطنان زلزله زده کرمانشاه گفت: ۵۰ درصد همه وجوه تصویب شده در جلسه چهارشنبه هیئت دولت تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مردم قهرمان و پهلوان استان کرمانشاه این ایام غم‌دار مصیبت و حادثه دردناکی هستند و ما برای همه درگذشتگان از خداوند بزرگ تقاضای رضوان و رحمت و برای همه مصدومین تقاضای شفای عاجل می‌کنیم و امیدواریم دولت و مردم در کنار هم بتوانند به این مردم مرزدار عزیز برای عبور از این گذر سخت کمک کنند.

رییس جمهور با قدردانی از همه کسانی که در 15 روز گذشته در روند امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه فعال بودند، عنوان کرد: همه مردم ایران اعم از مردم عزیزکرمانشاه، مقامات دولتی و نیروهای مسلح به نحوی در این حادثه غم‌بار به مردم زلزله زده یاری رساندند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۷۰۰ نفر را از زیر آوار نجات دادند و بیش از ۷ هزار نفر را به بیمارستان ها منتقل کردند، تصریح کرد: در واقع مردم نقص دولت را جبران کردند و نیروهای مسلح به خوبی کمک کردند. 

روحانی ادامه داد: همه پزشکان و پرستاران بیمارستان‌ها 48 ساعته کار می‌کردند و 1550 عمل در 24 ساعت اول انجام شد. وزارت کشور، ستاد بحران، هلال‌احمر، وزارت بهداشت، نیروهای مسلح و مردم بسیار خوب عمل کردند و خوب است صداوسیما خدمات دولت و مردم را با سایر کشورها ازجمله کشورهای اروپایی و آمریکایی مقایسه کنند. من در زلزله رودبار و بم هم بودم و کمک‌رسانی این بار بهتر از دفعات قبل بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اکنون در مرحله اسکان موقت هستیم خاطرنشان کرد: دولت اجاره منازل زلزله‌زدگان را پرداخت می‌کند و کانکس‌ها هم به سرعت ساخته می‌شود. برای اولین بار همه بودجه لازم برای امدادرسانی بلافاصله در هیات دولت تصویب شد و 50 درصد آن هم در اختیار ارگان‌های امدادرسان قرار گرفت.

روحانی گفت: مجموعه خدمات ۱۰۰ روزه در یک جلد کتاب درسایت دولت بارگزاری شده است. در طول 100 روز گذشته برنامه‌ریزی‌های اساسی برای سال 96 انجام و برنامه‌های کلی برای 4 سال آینده تدوین شده همچنین بودجه سال آینده در حال تصویب در هیات دولت جهت ارائه به مجلس شورای اسلامی است.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش مجری برنامه تلویزیونی درباره اقدامات انجام شده جهت تحقق وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهوری در موضوع اشتغال تاکید کرد: دولت در بحث اقتصاد دو هدف اصلی را در دستور کار خود قرار داده است که بالا بردن درآمد مردم و همچنین توزیع عادلانه ثروت از این اهداف هستند. در ایام انتخابات به مردم وعده دادم که تا پایان دولت دوازدهم فقر مطلق را ریشه‌کن کنیم. در همین راستا نیز قدم‌های اولیه طی شش ماه نخست سال 96 و 100 روز اخیر برداشته شده است.

روحانی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال اول افراد قشر آسیب‌پذیر جامعه یعنی افرادی که مورد حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند مستمریشان نسبت به سال قبل بیش از سه برابر اضافه شد و این روند تا پایان دولت تا پنج برابر شدن مستمری ادامه خواهد یافت. همچنین براساس پیش‌بینی‌هایی که در بودجه شده است در سال آینده طراحی‌ای خواهیم کرد تا به همه آنهایی که از حداقل استاندارد پایین‌تر هستند برای زندگی یاری شود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه در بحث اشتغال عقب‌ماندگی‌هایی از گذشته داریم و از سال 85 تا 92 تقریبا اشتغال خالص کشور صفر بوده است، خاطرنشان کرد: از سال 93 تحرک خوبی در زمینه اشتغال آغاز شد و متوسط اشتغال خالص از پاییز 93 تا تابستان 96 سالانه به طور متوسط 685 هزار اشتغال خالص بوده است. البته این رقم نسبت به بیکاری جامعه و نیروی فعالی که وارد بازار کار می‌شوند رقم کمی است اما تلاش ما بالا بردن این رقم و رساندن آن به بالای 900 هزار نفر است.

روحانی گفت: رقم اشتغال تابستان امسال نسبت به سال قبل بالای 700 هزار نفر بوده است، اما هنوز بیکاران بسیاری در کشور وجود دارند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در 100 روز نخست دولت دوازدهم در جهت حل معضل بیکاری خاطرنشان کرد: در این 100 روز نسبت متوسط به دو سه سال گذشته مقداری پیشرفت داشته‌ایم اما هدف‌گذاری در حوزه اشتغال را از طریق طرح‌های مختلفی که در دست داریم، ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه به همه وزرا به ویژه وزرای فعال در حوزه تولید گفته شده است که یکی از اهدافشان را بالا بردن اشتغال قرار دهند، خاطرنشان کرد: فضای مجازی، صنعت، بخش خدمات و کشاورزی از جمله حوزه‌هایی است که می‌توانیم اشتغال را بالا ببریم در همین راستا وزارت ارتباطات روز گذشته گزارشی را ارائه کرد که طی آن آمده در شش ماهه نخست امسال برای 50 هزار نفر در این بخش شغل ایجاد شده است.

روحانی با تاکید بر اینکه در طول 100 روز نخست دولت همه طرح‌های اشتغال دولت عملیاتی و اجرایی شده است، اظهار کرد: هدف ما این است که اشتغال را به رقمی برسانیم که مجموعه بیکاران کشور کاهش یابند در همین راستا نیز با اقدامات انجام شده از سوی دولت از سال گذشته تاکنون یک واحد نرخ بیکاری کاهش یافته و از 12.7 به 11.7 رسیده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

این گزارش هم اکنون از شبکه یک سیما در حال پخش است. قرار است رئیس جمهور گزارشی از اقدامات و عملکرد دولت در حوزه های سیاست خارجی، فرهنگ و مسایل جامعه بویژه اقتصاد به مردم ارائه کند.

این خبر تکمیل می‌شود...

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

به گزارش صدای ایران،باشگاه خبرنگاران نوشت: سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر