Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار گمیشان با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۷۰ پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری در این شهرستان اظهار داشت: در بخش عمرانی ۱۴۸ پروژه با اعتبار ۷۶ میلیارد تومان در یک‌سال گذشته کلنگ‌زنی یا افتتاح شد و هم چنین در بخش اقتصادی ۲۲ پروژه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گمیشان، امیرشیر توماج عصر امروز در نشست خبری ضمن تبریک هفته بسیج اظهارداشت: تفکر بسیجی حرکت پاک اجتماعی برآمده از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیج تنها مربوط به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیست بلکه در زمان پیامبر(ص)هم، ایشان هرگاه در برابر دشمنان و منافقان خطری علیه اسلام احساس می‌کردند، دستور بسیج مردمی را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دادند.

وی به پیروزی جبهه مقاومت بر شجره ملعونه داعش هم اشاره کرد و گفت: این پیروزی نه تنها بر داعش بلکه بر همفکران و همپیمانان آنها بود. با حضور جبهه مقاومت برنامه‌ای که دشمنان برای ضربه زدن  به جمهوری اسلامی داشتند با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و رشادت‌های نیروهای مسلح به فرصت و پیروزی بزرگ تبدیل شد.

شیلات و گردشگری مهم ترین ظرفیت‌های توسعه گمیشان

فرماندار گمیشان با بیان اینکه خدمت‌رسانی اولویت نخست دولت است، افزود: اساس دولت پاسخگویی به مردم، خدمات‌رسانی به آنان و اطلاع‌رسانی خدماتی است که به مردم داده می شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان گمیشان برای رسیدن به توسعه خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای 60 کیلومتر نوار ساحلی و 50 کیلومتر مرز آبی مشترک با کشور ترکمنستان است. برای همین نخستین ظرفیتی که در این شهرستان می‌توان از آن نام برد، بحث شیلات و آبزی‌پروری است.

توماج با بیان اینکه دسترسی به دریای خزر مزیت‌های خوبی را در این شهرستان به وجود آورده است، اظهار داشت: سایت میگوی گمیشان که در فاز نخست در 4 هزار هکتار و در فاز دوم در 6 هزار هکتار پیش‌بینی شده از ظرفیت‌های دیگر این شهرستان به شمار می‌رود. پرورش ماهیان خاویاری، پرورش ماهیان استخوانی در قفس، ساحل شنی چارقلی و توماجلر، تالاب بین المللی گمیشان و هم چنین دو گلفشان قارن یارق و نفتلیجه از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه شیلات و گردشگری است.

کلنگ‌زنی و افتتاح 170 پروژه عمرانی و اقتصادی طی یک‌سال گذشته

وی در ادامه با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی 170 پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری در این شهرستان طی یک‌سال گذشته اظهار داشت: در بخش عمرانی 148 پروژه با اعتبار 76 میلیارد تومان در یک‌سال گذشته کلنگ‌زنی یا افتتاح شد. هم چنین در بخش اقتصادی 22 پروژه با سرمایه گذاری 26 میلیارد و 300 میلیون تومان به بهره برداری رسیده که 842 فرصت شغلی ایجاد کرده است.

فرماندار گمیشان با اعلام کرد: در مجموع طی یک‌سال گذشته بالغ بر 103 میلیارد و 105 میلیون تومان پروژه در این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.

وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های بخش عمرانی گفت: افتتاح مرکز جامع سلامت خواجه نفس و روستای دهنه با 8.5 میلیارد ریال اعتبار، کلنگ زنی مدارس، کلنگ زنی و بهره برداری از آسفالت بند بصیرآباد، توسعه آب شهری، توسعه شبکه برق و اجرای طرح هادی 14 روستا با 17 میلیارد ریال از مهم‌ترین پروژه‌ها در این بخش بوده است.

توسعه شبکه راه‌های ارتباطی در شهرستان گمیشان

توماج به اشاره به توسعه شبکه راه‌ها در این شهرستان خاطرنشان کرد: این موضوع یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شهرستان برای رسیدن به توسعه است. پروژه آسفالت جاده سیمین شهر به آلتین تخماق که از سال 87 سال اجرای آن آغاز شده بود به طول 13 کیلومتر، انجام شده است.

به گفته فرماندار گمیشان، افتتاح سالن رزمی با 8 میلیارد ریال اعتبار، آسفالت معابر شهری در گمیش تپه و سیمین شهر با 30 میلیارد ریال اعتبار، افتتاح مرکز بهداشت روستای بصیرآباد با 900 میلیون ریال اعتبار و واحد تکثیر میگو با ظرفیت 100 میلیون قطعه از دیگر پروژه‌های مهم در یک‌سال گذشته بود.

یک میلیارد ریال اعتبار برای برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری گمیشان اختصاص یافت

وی در ادامه با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله اولویت‌های شهرستان است، به برخی از این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: مجتمع فرهنگی هنری گمیشان که از سال 85 آغاز شده بود در حال حاضر 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. امسال یک میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است.

توماج ادامه داد: سالن ورزشی روستای قلعه جیق با 30 درصد پیشرفت فیزیکی، بهسازی و آسفالت کوره سو به ناردانلی، خانه فرهنگ با 40 درصد پیشرفت فیزیکی و مرکز جامع سلامت با 80 درصد پیشرفت فیزیکی از جمله پروژه‌های نیمه تمام اولویت‌دار در این شهرستان به شمار می‌رود.

وی یکی دیگر از اولویت‌های شهرستان گمیشان را ایجاد موزه صید و صیادی اعلام کرد و افزود: این شهرستان بعد از گرگان دارای قدیمی‌ترین بافت تاریخی شهری بوده  اما بسیاری از این خانه‌ها در حال تخریب است. امسال 850 میلیون تومان برای ایجاد این موزه در نظر گرفته شده است.

بیش از 60 درصد معابر شهر گمیش‌تپه فاقد آسفالت است

صالح ایری شهردار گمیش‌تپه هم در جمع خبرنگاران اظهارداشت: شهر گمیش‌تپه از نظر زیرساخت‌های شهری تا حدود 80 درصد بر روی اصول احداث شده اما بیش از 60 درصد معابر آن فاقد آسفالت است.

وی افزود: سال گذشته با اختصاص قیر یارانه ای توانستیم 26 معبر شامل خیابان های اصلی و معابر فرعی را آسفالت کنیم. هم چنین در یکسال گذشته شن ریزی 30 معبر انجام و زیرسازی 25 معبر به صورت پراکنده انجام شد که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال کار آسفالت آن را به اتمام برسانیم.

شهردار گمیش تپه با بیان اینکه پیاده رو سازی یکی از مهم ترین اولویت های شهرداری است، اظهارداشت: تلاش داریم با مشارکت مردم این امر را محقق کنیم. سال گذشته روند ضعیف و کند بود اما امسال بنا داریم کار را با قوت بیشتری ادامه دهیم.

به گفته وی، از سال 95 تاکنون در زمینه مهار آب های سطحی 800 متر جدول گذاری در داخل شهر انجام شده است.

ایری ادامه داد: یکی از مهم ترین کارهایی که سال گذشته انجام شد، پرداخت مطالبات شهرداری ها از دستگاه های اجرایی بود، که در همین زمینه 14 میلیارد تومان از مطالبات شهرداری را در سامانه وزارت اقتصاد و دارایی ثبت کردیم که بخشی از آن به صورت اسناد خزانه اسلامی در اختیار شهرداری ها قرار گرفت. در همین زمینه سهم شهرداری گمیش تپه یک میلیارد و 100 میلیون تومان بود.

وی با اشاره به بودجه امسال این شهرداری هم گفت: سال گذشته بودجه مصوب 31 میلیارد ریال بود که 33 میلیارد ریال محقق شد و امسال نیز 53 میلیارد ریال بودجه مصوب شده که تاکنون 66درصد آن محقق شده است.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله  رئیسی چهارشنبه شب پنجم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ به وقت محلی در ادامه برنامه‌های سفر رسمی یک روزه خود به سریلانکا، در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور ضمن ابراز خرسندی از بهره‌برداری رسمی از طرح چند منظور برق‌آبی «اومااویا»، اجرای مشترک این پروژه را یکی از نمادها و جلوه‌های همبستگی و دوستی بین دو ملت توصیف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آمادگی مشارکت در دیگر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی سریلانکا را دارند، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا در راستای کمک به پیشرفت این کشور خبر داد و گفت: پیشنهاد می‌کنم کارگروه مشترکی با حضور وزرای مربوطه برای تسریع‌ در ارتقا روابط اقتصادی تشکیل شود. همچنین تشکیل منظم و مستمر جلسات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی می‌تواند در ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری دو طرف بسیار موثر باشد.

آیت الله رئیسی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگی، علمی و آموزشی، ضمن اعلام آمادگی ایران برای انتقال تجربیات ارزشمند خود به سریلانکا افزود: نیروهای جوان تحصیلکرده و باانگیزه بزرگترین ظرفیت دو کشور برای پیشرفت هستند و ایران از ارتقای سطح همکاری‌ها در حوزه جوانان استقبال می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دو کشور از زیرساخت‌های مناسبی در صنعت گردشگری برخوردارند، همکاری در عرصه صنعت گردشگری و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را از دیگر زمینه‌های مورد علاقه و دارای ظرفیت برای گسترش همکاری‌های دوجانبه برشمرد و اظهار داشت: غربی‌ها پیشرفت ما را نمی‌خواهند و به همین دلیل برای اعمال فشار روی کشورهای مستقل به حربه حقوق بشر متوسل می‌شوند، لذا لازم است همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور در راستای بی‌اثر کردن این دشمنی‌ها تقویت شود.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، با تاکید بر ضرورت اقدام هماهنگ کشورهای اسلامی و مستقل برای توقف جنایات این رژیم، رفع محاصره غزه و آغاز امدادرسانی گسترده به مردم مظلوم و مقتدر غزه گفت: بر اساس تصریح همه نظامات حقوقی اشغالگری و تجاوز به هیچ وجه برای اشغالگر حق مالکیت و مشروعیت خلق نمی‌کند، بلکه متجاوز و اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود.

رئیس جمهور سریلانکا نیز در این نشست با بیان اینکه باور داریم فرصت مناسبی برای ارتقای بیش از پیش سطح روابط میان دو کشور ایجاد شده است، اظهار داشت: در مذاکرات مقامات دو کشور راهکارهای تقویت هر چه بیشتر مناسبات و تعاملات به دقت مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد برای تعمیق مناسبات سیاسی بین پارلمان‌های دو کشور نیز فعال‌تر عمل کنند.

«رانیل ویکرمسینگه» با قدردانی از مشارکت جمهوری اسلامی ایران در بازسازی این کشور از جمله طراحی و اجرای پروژه برق‌آبی «اومااویا» گفت: امروز سریلانکا با حمایت دوستان به ویژه ایران در حال بازسازی خود و پیشرفت است. در همین راستا تصمیم گرفتیم برای تسهیل و تسریع این روند نشست بعدی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دوجانبه هر چه سریع‌تر برگزار کنیم و راهکارهای ارتقای سطح مناسبات اقتصادی را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

وی با استقبال از پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان برای تشکیل کار گروهی متشکل از مسئولان مرتبط برای گسترش روابط اقتصادی فیمابین خاطرنشان کرد: سریلانکا همچنین متقاضی همکاری‌های بیشتر دو ‌کشور در زمینه کشاورزی، گردشگری، همکاری‌های علمی و آموزشی و ورزش است.

رئیس جمهور سریلانکا با ابراز علاقه مندی کشورش برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور گفت: اتفاقات و تحولات منطقه از محورهای مذاکرات امروز ما بود و حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم، زیرا آن را حمله به همه معاهدات و حقوق بین‌المللی می‌دانیم. همچنین درباره حقوق مردم فلسطین و غزه نیز گفت وگوهای مهمی داشتیم؛ دو کشور بر ضرورت توقف کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه توافق دارند و باور دارند که هیچ بهانه‌ای تداوم این جنایات را توجیه نمی‌کند. موضع رسمی سریلانکا در مورد مسئله فلسطین، تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز