Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقلال لیگ هفدهم را بدون امید ابراهیمی ستاره ملی‌پوش خود آغاز کرد و غیبت امید کافی بود تا تیم منصوریان بدترین شروع در تاریخ لیگ برتری ‌آبی‌ها را ثبت کند و در همان آغاز با بحران مواجه شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

استقلال لیگ هفدهم را بدون امید ابراهیمی ستاره ملی‌پوش خود آغاز کرد و غیبت امید کافی بود تا تیم منصوریان بدترین شروع در تاریخ لیگ برتری ‌آبی‌ها را ثبت کند و در همان آغاز با بحران مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحرانی که هفته به هفته و بازی به بازی گسترده‌تر شد تا جایی‌که منصوریان استعفا کرد و آبی‌ها لیگ را با وینفرد شفر آلمانی ادامه دادند. امید ابراهیمی که در فصل‌های اخیر همواره یکی از ستون‌های اصلی استقلال بوده و در امر گل‌سازی و گلزنی بار سنگینی از روی دوش ‌آبی‌ها برداشته، در پایان لیگ شانزدهم ناچار به جراحی شد و همین جراحی او را تا هفته نهم از لیگ دور نگه داشت.

خیلی‌ها غیبت او را بدشانسی بزرگ منصوریان عنوان کردند و معتقد بودند اگر امید بود، استقلال در بحران نمی‌ماند و شاید علی منصور هنوز سرمربی آ‌‌بی‌ها بود. اگرچه این‌ها احتمالات و گمانه‌زنی است و شاید حال‌و روز استقلال با حضور امید ابراهیمی هم بهتر از زمانی که او نبود نمی‌شد و پایان کار منصوریان به استعفا می‌کشید اما نباید از نقش ارزنده این بازیکن ملی‌پوش در معادلات دفاعی کادرفنی جدید برای استحکام خط دفاعی استقلال به راحتی گذ‌شت.

امید ابراهیمی به عنوان هافبک دفاعی در فصل‌های گذشته رو به جلوتر بازی می‌کرد و روزبه چشمی بود که پشت سر او در میانه زمین قرار می‌گرفت. در این شکل بازی و ترکیب تیم امید فضا و آزادی عمل بیشتری برای مشارکت در کارهای هجومی تیم داشت و همین مسئله باعث شد او در چند فصل اخیر گل‌های زیادی به ثمر برساند و در امر گل‌سازی هم موثر واقع شود و یکی از بهترین پاسورهای آبی‌ها باشد.

البته امید ابراهیمی در تیم ملی این آزادی عمل را نداشت و کارلوس کی‌روش از او به‌ عنوان هافبک دفاعی نزدیک به خط دفاعی استفاده می‌کرد و بازی می‌گرفت و یکی از دلایل تفاوت عملکرد او در تیم ملی و استقلال همین مسئله بود.

حالا و در شرایطی که شفر هدایت استقلال را بر‌عهده گرفته، در مورد پست امید ابراهیمی درست مثل کی‌روش عمل‌ و این بازیکن را محدود کرده است. در‌واقع امید ابراهیمی مدل بازی در تیم ملی را در استقلال اجرا می‌کند و از آزادی عملی که سابقا در تیم باشگاهی‌اش داشت، خبری نیست. این موضوع اگرچه باعث کاهش مشارکت امید در کارهای تهاجمی شده و تعداد پاس گل و گل‌هایش افت محسوسی کرده، با این‌حال مشارکت او در امر دفاعی به خط دفاع بی‌سر و سامان و متزلزل استقلال نظم داده است.

نزدیک شدن امید به خط دفاعی اعتماد به نفس و دلگرمی زیادی به مدافعان داده و آن‌ها با خیال راحت‌تری بازی می‌کنند که نتیجه‌اش شده دریافت فقط یک گل در ۵ بازی اخیر. این در‌حالی است که استقلال تا قبل از بازی با فولاد در ۸ بازی ۸ گل دریافت کرده بود و درست از زمانی که امید ابراهیمی به ترکیب برگشته، دروازه آبی‌ها بیمه شده است.

در‌واقع آمار‌۳۳۰ دقیقه بسته ماندن دروازه استقلال محصول همگرایی شفر و کی‌روش در مورد پست بازی امید ابراهیمی و ایفای نقش بی‌کم و کاست توسط این ملی‌پوش است. البته نقدهایی هم به عملکرد ابراهیمی وارد شده و برخی معتقد به افت این بازیکن یا احتیاط پیشه کردن او در بازی‌ها برای حفظ سلامتی جهت دور نماندن از تیم ملی و جام‌جهانی هستند، با این‌حال آمار خوب خط دفاعی استقلال پاسخ قاطعی به این نقدها می‌دهد. در‌واقع امید ابراهیمی این روزها برای استقلال حکم سید‌جلال حسینی برای پرسپولیس را دارد که هر دو مثل سیم خاردار، مانع ا‌ز نفوذ بازیکنان حریف می‌شوند.

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۵۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید سه امتیاز را از صنعت نفت بگیریم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، محرم نویدکیا در نشست خبری پیش از بازی تیم‌های صنعت‌نفت آبادان و مس رفسنجان گفت: بازی بسیار مهمی در برابر صنعت نفت داریم و اگر بدنبال شرایط بهتر در جدول هستیم باید امتیاز کامل این بازی را بدست بیارویم.
این بازی برای تیم صنعت‌نفت حیاتی است و بی‌درنگ بازی هجومی را در دستور کار خواهند داشت و در برابر این تیم باید باهوش بازی کنیم و انضباط را در کار داشته باشیم.
امیدواریم بازی خوبی شود و هواداران لذت ببرند من اعتقادی به بازی دفاعی ندارم و قطعا بازی دفاعی نمی‌کنیم و صرفا کار دفاعی نخواهیم کرد در ۱۲ بازی که در مس رفسنجان حضور دارم آمار موقعیت سازی و گل‌زنی خوبی داشتیم.
در بازی فردا فرشید باقری محروم و مهدی ترکمان مصدوم است و در بازی حضور نخواهند داشت.
سرمربی مس رفسنجان در خصوص فوتبال خورستان گفت: باید از دیدگاه قدیمی بیرون بیاییم، زیرا نگاه کردن به بومی گرایی از فوتبال دور شده است، خوزستان قبلا تکنیکی و استان اول کشور بود ولی اکنون شمالی‌ها بدلیل تغییر کردن سبک فوتبال استان اول کشور است.
در هیات مدیره صنعت‌نفت شرایطی بوجود آمد که نتوانم به این تیم بیایم، فوتبال احتیاج به برنامه ریزی دارد.
تیم فوتبال مس رفسنجان فردا از هفته بیست و ششم لیگ برتر میهمان صنعت‌نفت آبادان است.

دیگر خبرها

  • حمله عجیب بازیکن جنجالی استقلال به بازیکن مصدوم ذوب آهن!
  • کامبک دراماتیک استقلال با سوپرگل‌های زوج خارجی / نکونام پا پس نمی‌کشد
  • ترکیب سپاهان برابر استقلال خوزستان (احتمالی)
  • باید سه امتیاز را از صنعت نفت بگیریم
  • پیشنهاد تمدید باشگاه قطری به لژیونر ۳۷ساله ایرانی
  • حجازی: از هواداران انتظار حمایت داریم
  • زوج دفاعی پرسپولیس احیا شد
  • خیال نکونام بابت خط دفاعی راحت شد (عکس)
  • تجمع تضمین قهرمانی در تمرین استقلال (عکس)
  • گولسیانی و کنعانی‌زادگان بهترین مدافعان میانی لیگ برتر؟