Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@23:31:36 GMT

در عرصه گرافیک جای پوستر طنز خالی است

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۷۹۶۱۶

در عرصه گرافیک جای پوستر طنز خالی است

به گزارش ایلنا، سیدمسعود شجاعی طباطبایی (دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور پایان یک داعش) در نشست این جشنواره که صبح 8 آذر در بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد، گفت: فراخوان این مسابقه از دو ماه قبل شروع شد و اعلام این فراخوان در ابتدا با عنوان پایان تروریست بود اما پس از صحبت‌های سردار سلیمانی درباره پیش‌بینی نابودی داعش ظرف 3 ماه، بلافاصله برای این مسابقه با عنوان پایان یک داعش اطلاع رسانی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاعی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی با سرعت بسیار بالا و تحرک بسیار سریع اتفاق زوال گروهک منحط داعش را رقم زدند، ادامه داد: ما به این فکر افتادیم با توجه به موج شادی که در منطقه به این خاطر ایجاد شده بحث داعش را در اولویت این مسابقه قرار دهیم و عنوان اصلی پایان یک داعش توسط استاد فاضل نظری انتخاب شد.

وی افزود:این جشنواره در دوبخش کارتون و کاریکاتور انجام می شود که بخش پوستر این مسابقه پایان یک داعش است. برای بخش کارتون و کاریکاتور با توجه به رویدادهایی که سبب آزادی شدن شهرها از سکونت داعش بود، انتخاب کردیم. 

دبیر مسابقه پایان یک داعش با اشاره به اینکه ترامپ و دولت آمریکا با دخالتهایی که در ماجرای داعش داشتند و مشکلاتی که در مسیر مبارزه با این گروهک ایجاد کردند، افزود: بنیامین نتانیاهو حتی از جانب دولتش یک تیر هم به سوی داعش شلیک نکرد و برخی از مجروحان داعش را در بیمارستانهای اسرائیل مداوا کردند اما حالا امروز ادعای نابودی داعش را دارند. 

شجاعی با اشاره به اینکه انک‌سان سوچی که برنده جایزه نوبل شده است، یادآور شد: این شخص امروز در راس حاکمیت میانمار قرار دارد و دولتش به مسلمانان هشدار داده که اینکار ار فجایع خود داعش کمتر نیست و به همین خاطر موضوع خانم سوچی را هم به بخش کاریکاتور اضافه کردیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در این جشنواره هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر تعداد 3 اثر را ارائه کند، گفت: جوایز مسابقه در بخش‌های مختلف متفاوت است به دلیل بین‌المللی بودن این مسابقه در بخش کارتون و کاریکاتور جوایز را با نرخ دلار تعیین کردیم که به نفر اول 2 هزار دلار، به نفر دوم 1500 دلار و به نفر سوم 1000 دلار اهدا خواهیم کرد و به هر سه نفر تندیس و لوح تقدیر اهداء‌خواهد شد. همچنین در بخش پوستر 5 جایزه 2 میلیون تومانی به همراه تندیس و لوح تقدیر به برگزیدگان اهدا می‌شود.

دبیر مسابقه پایان یک داعش درباره داوران این مسابقه گفت: در بخش پوستر چهره‌های نام‌آشنایی همچون محمدحسین نیرومند، مسعود نجابتی، و محمدرضا دوست‌محمدی هیئت داوران ما را تشکیل می‌دهند و دو داور خارجی به نام‌های سیلوانو ملو از کشور برزیل و آلکساندر فالدین از کشور روسیه نیز حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که در عرصه گرافیک جای پوستر طنز را خالی دیدیم، یادآور شد: مدتی است که جریان گرافیک موج نو کشور را درنوردیده و آثار هنرمندان ما به این سمت رفته است و در این زمینه آثار خوبی هم مثل اسماءالحسنی بوجود آمده است اما پوسترهایی که اساس آن تصاویری از جنس طنز است در فضای هنری امروز کمتر دیده می شود.

شجاعی خاطرنشان کرد: در داوری آثار با دقت بسیار بالایی پیش می‌رویم و در وهله اول به این مسئله توجه می‌کنیم که آثار کپی نباشند حتی در مواردی که دست طراح بسیار قوی بوده و ما را به شک انداخته که این اثر کپی است، از فرد مورد نظر در خواست ارائه آثار بیشتر را کردیم تا شکمان برطرف شود.

شجاعی طباطبای یادآور شد: انتظار داشتیم رسانه ملی این پیروزی را به شکل بایسته‌ای پوشش دهد و حداقل انتظار ما این بود که چندین بار مارش پیروزی از صدا و سیما شنیده شود وقتی که گروهک داعش با آن حجم تخریب و ضرباتی که به منطقه تحمیل کرد از بین رفت انتظار داشتیم رسانه‌ها به نحو احسن به آن بپردازند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۹۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود

به گزارش شفقنا از گاردین، از آنجایی که کاهش جمعیت همچنان بر جامعه و اقتصاد ژاپن تأثیر می گذارد، تعداد خانه های خالی از ۹ میلیون فراتر رفته است – به اندازه ای که کل جمعیت استرالیا را با سه نفر در هر خانه در خود جای دهد.

ارقام دولتی منتشر شده در روز سه شنبه نشان می دهد که تعداد خانه های خالی موسوم به akiya تا اکتبر 2023 بیش از نیم میلیون از نظرسنجی قبلی در سال 2018 افزایش یافته است.

ریشه این مسئله کاهش جمعیت روستایی است و بسیاری از کسانی که وارث چنین املاکی هستند، نمی توانند یا تمایلی به زندگی در آنها، نوسازی یا حتی تخریب آنها ندارند. اگرچه شهرها مصون نیستند و صدها هزار خانه خالی طولانی مدت در مناطق شهری وجود دارد.

این رقم کل خانه های خالی تقریباً ۱۴ درصد از کل خانه های ژاپن را نشان می دهد، اگرچه تعداد واقعی می تواند بیشتر باشد. موسسه تحقیقاتی نومورا تخمین می زند که نزدیک به ۱۱ میلیون اکیا وجود دارد و می تواند بیش از ۳۰ درصد از خانه ها را ظرف یک دهه تشکیل دهد.

بیش از ۴.۴ میلیون املاک مورد بررسی برای اجاره در دسترس هستند – اما برای مدت طولانی خالی بوده و عمدتاً از مراکز اصلی جمعیت دور هستند. وضعیت بیش از ۳.۸ میلیون نامعلوم است و تنها ۳۳۰۰۰۰ از ۹ میلیون فروخته شده بود.

زمین های خالی در ژاپن مالیات بیشتری نسبت به زمین های دارای ساختمان جذب می کنند، که بر بار مالی تخریب خانه های قدیمی می افزاید و باعث می شود برخی از مردم از به ارث بردن املاک خودداری کنند.

با این حال، علاقه فزاینده ای در بین خارجی ها به این انبوه املاک خالی، به ویژه خانه های کومینکا (سنتی) به عنوان گزینه ای برای اقامت ارزان و غیر معمول، خانه های تعطیلات یا اجاره به گردشگران وجود دارد.

هانا ساکاتا و همسرش تقریباً یک دهه است که خانه‌های خود را از طریق سرمایه‌گذاری میراث جدید خود بازسازی و اجاره می‌کنند، که با یک خانه تعطیلات در شبه‌جزیره ایزو که خالی مانده بود و کاملاً خراب شده بود، شروع شد. آنها یک خانه سنتی کومینکا را در روستایی در کوهستانی ناگانو پس از فروریختن بخشی از آن زیر سنگینی برف پاک نشده در حالی که صاحب سالخورده آن در یک مرکز مراقبت بود، به دست آوردند.

منبع: گاردین

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • فیلم های پایان هفته تلویزیون از نگاهی دیگر
  • تداوم صدرنشینی دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان هفته دوم سوپر لیگ کاراته مردان
  • ترکیب دو تیم تراکتور و استقلال اعلام شد
  • مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران برگزار می‌شود
  • آماده‌باش اردستان در پایان هفته/ مرخصی‌ها لغو شد
  • حمایت استقلال از جانشین حسینی در پوستر بازی با تراکتور + عکس
  • شکار تمساح با دست خالی!
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • جای خالی آقای حرف حساب