Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، علی رحمانی استاد دانشگاه الزهرا (س) و دبیر علمی همایش اظهار کرد: امسال در راستای توسعه ارتباطات دانشگاه و صنعت، دانشگاه الزهرا (س) و گروه شرکت‌های طرفه‌نگار به صورت مشترک اقدام به برگزاری همایش IFRS در SMEs می‌کنند.

وی افزود: موضوع گزارشگری مالی و استاندارد‌های حسابداری از موضوعات مهمی است که بر ارزیابی ریسک کشوری، رتبه پولشویی، اعتبار صورت‌های مالی بنگاه‌ها و پیامد‌های مربوط از جمله هزینه سرمایه، تأمین مالی و سرمایه‏‌گذاری بنگاه‌ها تأثیر مهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه کشور در گام اول پذیرش IFRS را برای بنگاه‌های بورسی و فرابورسی بالای هزار میلیارد تومان الزامی کرده است و راه طولانی تا پذیرش کامل آن در پیش است، ولی بنگاه‌های کوچک و متوسط نیز به لحاظ تعداد طبق آمار‌های مختلف بین ۹۰ تا ۹۴ درصد بنگاه‌های اقتصادی کشور را شامل می‌شود.

به گفته وی، این بنگاه‌ها فرصت‌های بالقوه‌ای برای رشد و توسعه دارند و می‌توانند موتور محرک اقتصاد کشور باشند، لذا ضرورت دارد طی یک فرآیند، گزارشگری مالی آن‌ها ارتقا یابد و به نظر می‌رسد به کارگیری IFRS در این بنگاه‌ها بسیار کارساز و موثر است.


رحمانی افزود: تابستان امسال با مدیر ایران و خاورمیانه بنگاه‌های جهانی سوئیس (Switzerland Global Enterprise) جلسه‌ای داشتیم که جالب بود؛ کار این موسسه دولتی کمک به صادرات و توسعه سرمایه‌گذاری بنگاه‌های کوچک و متوسط است. سوئیس تعداد زیادی SME دارد که نقش اصلی در ایجاد اشتغال و نیز تولید و صادرات دارند.

این موسسه تصمیم به توسعه همکاری با بنگاه‌های کوچک و متوسط ایران دارد و جالب است بدانیم که سوییس علاوه بر استاندارد‌های محلی اجازه استفاده از IFRS برای SME‌ها را داده است. یکی از موضوعات مطرح در جلسه با این مدیران نظام گزارشگری SME در ایران بود، لذا به نظر رسید که ما هم ضرورت دارد از هم اکنون به این بحث مهم بپردازیم.

رحمانی گفت: مخاطب اصلی این همایش استادان، حسابداران، حسابرسان، سیاست‌گذاران حوزه SME ها، دانشجویان و پژوهشگران می‌باشند و امید است که این همایش باب گفتگو، پژوهش و اقدام در این حوزه را فراهم کند. گرامیداشت روز حسابدار و نقشی که حسابداران در SME‌ها ایفا می‌کنند کانون این همایش است.

انتهای پیام/

گزارشگری مالی و استاندارد‌های حسابداری، بر ارزیابی ریسک کشوری تاثیر می گذارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)

پستانداران، اگرچه بخش کوچکی از موجودات زمین را تشکیل می دهند، اما نقش های زیست محیطی حیاتی در سطح جهانی دارند. آنها برای حفظ سلامت اکوسیستم از طریق کمک به گرده افشانی، پراکندگی بذر و تغذیه شکارچیان طبیعت بسیار مهم هستند. اینفوگرافی زیر میانگین طول عمر پستانداران را با استفاده از داده های Discover Wildlife و سازمان ملل متحد به تصویر کشیده است.

طول عمر انسان در حال افزایش است

به گزارش روزیاتو، پستانداران به عنوان موجودات خونگرم با مو یا خز تعریف می شوند که از شیر غدد پستانی برای نوزادان خود استفاده می کنند. در حالی که حیوانات کوچکتر مانند راسوها معمولاً ۱ تا ۲ سال عمر می کنند، همتایان بزرگتر مانند فیل ها می توانند برای چندین دهه زنده بمانند و در راس آنها نهنگ ها، می توانند ۲۰۰ سال یا حتی بیشتر عمر کنند.

طول عمر انسان افزایش قابل توجهی داشته است. طبق گزارش بخش جمعیت سازمان ملل متحد، میانگین امید به زندگی در جهان از ۴۷ سال در سال ۱۹۵۰ به ۷۲ سال در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش ۲۵ ساله است. از عوامل تاثیرگذار در افزایش طول عمر انسان می توان به تغذیه، دارو و دسترسی به منابع ضروری، اشاره کرد.

با این حال، همانطور که طول عمر انسان شکوفا می شود، می تواند تأثیر نامطلوبی بر جمعیت پستانداران حیات وحش داشته باشد. طی ۱۰۰,۰۰۰ سال گذشته، افزایش جمعیت انسانی باعث کاهش ۸۵ درصدی زیست توده پستانداران وحشی شده است.

امروزه، دام ها ۶۲ درصد، انسان ها ۳۴ درصد و پستانداران وحشی تنها ۴ درصد از زیست توده پستانداران جهان را تشکیل می دهند

علیرغم کاهش تنوع پستانداران، زیست توده کل پستانداران زمینی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و در طول ۱۰,۰۰۰ سال گذشته تقریباً ۹ برابر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟