Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر‌کل ثبت اسناد و املاک کرمان با اشاره به اینکه اجرای طرح کاداستر در استان با کمبود اعتبار روبه‌رو است گفت: تا‌کنون ۵۶۰ هزار سند مالکیت در استان کرمان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، رضا طالبی‌زاده امشب در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان کرمان با رئیس و معاونان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان اظهار‌داشت: 20 واحد ثبتی، 209 دفترخانه ثبت اسناد و 119 دفترخانه ازدواج در استان کرمان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از 17 میلیون هکتار اراضی استان کرمان، 8 میلیون و 206 هزار و 49 هکتار یعنی 47 درصد اراضی دولتی استان کرمان ثبت مالکیت شده است.

مدیر‌کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه 20 درصد از اراضی دولتی کشور مربوط به استان کرمان است افزود: از سال 89 تا‌کنون 560 هزار سند مالکیت در استان کرمان صادر شده است.

وی با بیان اینکه از ابلاغ ماده 11 قانون کاداستر در کشور 2 سال و 8 ماه می‌گذرد، خاطر‌نشان کرد: در این ماده مقرر شده که صددرصد ردیف بودجه درآمدی آن به سازمان ثبت اسناد داده شود.

طالبی‌زاده با اشاره به اینکه هلال‌احمر در سال 94 حدود 1104 میلیارد تومان و در سال 95 حدود 1116 میلیارد تومان از درآمد این طرح دریافت کرده است افزود: اجرای کامل طرح کاداستر در استان کرمان با کمبود اعتبارات رو‌به‌رو است.

وی با بیان اینکه در استان کرمان 7 شهرستان فاقد اداره ثبت بوده و این موضوع مشکلاتی برای مردم به‌وجود آورده است تصریح کرد: شهرستان‌های رابر، نرماشیر، ریگان، قلعه‌گنج، کوهبنان، منوجان اداره ثبت اسناد ندارند.

مدیر‌کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد خدمات ثبتی در استان بهصورت الکترونیکی انجام می‌شود گفت: بیش از 500 پرونده مطالبه مهریه در اداره ثبت سناد استان تشکیل شده که آن هم به‌دلیل عدم زیرساخت‌ها مشکلاتی دارد.

انتهای پیام/

R7860/P1377/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی و واریز مبلغ به حساب آن دستگاه‌ها، از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر، تعیین تکلیف کنند. 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی هشتم اردیبهشت ماه با اشاره به قانون مولدسازی و ظرفیت آن گفت: اداره کل اقتصاد و دارایی به عنوان متولی امر، در صورت عدم همکاری ادارات دولتی در اجرای مولدسازی، اقدامات لازم را انجام دهد. 

وی با اشاره به تصمیم گیری درباره املاک مازاد آموزش و پرورش، برق منطقه‌ای، علوم پزشکی رفسنجان و منابع طبیعی استان کرمان در روز‌های اخیر بیان کرد: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار حاصل از فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان به حساب آن دستگاه‌ها وارزی شده است.

معاون استاندار کرمان مهلت مولدسازی را محدود اعلام کرد و از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر تعیین تکلیف کنند. 

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ مصوبه به ارزش ۶۵۰۰ میلیارد تومان از مرکز برای تهاتر پروژه‌های نیمه تمام استان کرمان مانند تکمیل سد نساء بم، ساختمان آموزش و پرورش و احداث بیمارستان جایگزین شفا مجوز گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است