Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نبیونی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در نشست امروز کارگروه مشترک شورا و شهرداری کرج مقرر شد تا درآینده نزدیک تکلیف پیمانکار خط 2 قطار شهری و ادامه ساخت این پروژه مشخص شود.
وی ادامه داد: طبق بررسی ها برای تکمیل خط 2 قطارشهری کرج 2 هزارو500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که سهم دولت 50 درصد و سهم مدیریت شهری 50 درصد دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نبیونی بیان کرد که قرار است بخشی از بودجه مورد نیاز این پروژه از محل فاینانس ، اعتبارات دولتی و فروش اوراق مشارکت تامین شود.
وی اظهار داشت: امروز کارشناسان درقالب یک کارگروه و با حضور معاون عمرانی استانداری البرز نظرات کارشناسی خود را درخصوص مسائل مالی ، فنی و تامین منابع خطوط قطار شهری کرج بیان کردند.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج در خصوص تصمیم گیری برای اجرای خط 5 قطار شهری کرج گفت: اکنون مقدمات اجرایی شدن خط 5 قطار شهری کرج فراهم شده و در حال تعیین شرکت سرمایه گذار و پیمانکار هستیم که تلاش براین است که این خط در دست ساخت قرار گیرد.
وی با تاکید براینکه نباید زمان را تنها صرف مشکلات خط 2 قطار شهری کرد ، افزود: با سرمایه گذاران مختلف برای اجرای خط 5 قطار شهری کرج در حال مذاکره هستیم .
وی یادآور شد: تاکنون در مجموع 500 میلیارد تومان برای احداث خط 2 قطار شهری کرج هزینه شده که 450 میلیارد تومان آن توسط دولت و 50 میلیارد تومان از سوی شهرداری کرج تامین شده است.
نبیونی با اشاره به اینکه شهرداری کرج تاکنون بودجه مشخصی برای ادامه ساخت قطار شهری در طول سال اختصاص نداده ، اظهارداشت: اگر شهردار کرج بودجه سال 97 قطار شهری را در قالب لایحه به شورا ارسال کند، از این پس برای ادامه ساخت این پروژه اعتبار ویژه تعیین می شود.
وی گفت: در بخش حمل ونقل کرج اولویت دار ترین پروژه ، قطار شهری است که باید تکمیل و به بهره برداری برسد.
در سال 79 اوایل خط ریلی مترو بین صادقیه تهران و میدان شهید سلطانی کرج احداث و راه اندازی شد که خط یک ریلی کرج در ادامه این مسیر به منطقه گلشهر متصل شد.
همچنین 5 خط دیگر ریلی برای کرج تعریف شد که از سال 84 عملیات ساخت خط 2 قطار شهری به طول 27 کیلومتر با 27 ایستگاه بین کمالشهر کرج و شهرستان شهریار استان تهران در دست ساخت قرار گرفت که تاکنون 15 کیلومتر تونل این خط حفاری شده است که به دلیل مشکلات مالی و اختلاف بین کارفرما و پیمانکار ادامه طرح دچار مشکل شد.
تاکنون 2 رام قطار برای خط 2 کرج خریداری و در انبارها نگهداری می شود.
مردم کرج که با مشکل ترافیک و آلودگی هوا مواجه بود سالها ست که در انتظار تکمیل پروژه های قطار شهری
هستند.
7410/ 6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی**انتشار دهنده : محمد عزیزپور

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۳۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران

سرهنگ ابوالفضل کهزادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به هشدار از سوی سازمان هواشناسی، از ظهر روز ۱۱ اردیبهشت، وضعیت ناپایدار جوی و بارش باران، آب‌گرفتگی معابر برون شهری و کاهش دید افقی در نقاط مختلف برای رانندگان پیش‌بینی شده که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین شهری ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: رانندگان در این شرایط از عجله و شتاب خودداری کرده و با اتخاذ سرعت مطمئن مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد درنظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها، رعایت احتیاط، اتخاذ سرعت مطمئنه در حرکت، رعایت فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی و خودداری از هر گونه عجله و شتاب در رانندگی را در دستور کار خود قرار دهند.

رییس پلیی راه ایلام از آماده به‌کار بودن خودرو، سالم بودن برف پاک‌کن خودرو و همچنین داشتن تجهیزات ایمنی لازم برای رانندگان و همشهریانی که قصد سفر و عزیمت از طریق راه‌های برون شهری دارند الزامی و ضروری است.

کد خبر 6093077

دیگر خبرها

  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • معاون بارسا: به غیر از ژاوی به مربی دیگری فکر نکردیم
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی